Gå til innhold

Venninne som ikke tar kontakt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ville dere blitt skuffa om bestevenninna deres fra barndommen ikke tok kontakt med deg og spurte hvordan det gikk under svangserskapet?

Hadde kanskje forventet at hun hadde sendt ei melding og spurt hvordan det gikk eller noe (vi bor langt vekk fra hverandre). Andre venninner som bor langt vekk har i alle fall sendt en melding i ny og ne. Og hun var en av de første jeg sa det til.

Jeg vet folk er forskjellige slik, men jeg tenker også at man høster det man sår....jeg vet folk er sluttet å spørre henne om hun vil med på ting fordi hun aldri sier ja. Hun inviterer aldri hjem til seg eller. Synes det er litt synd på henne av den grunn, men kjenner jeg blir skuffa også.

Anonymous poster hash: 34f94...e70
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner godt du blir skuffa :( Eneste måten og finne ut av det på er jo og prate med henne om det.

Er jo en mulighet at hun sliter med noe selv og derfor har vanskelig for og ta kontakt, men det er det bare hun som kan svare på :)

:hug:

Skrevet

Skjønner du blir skuffa.

Jeg har vært i den andre enden. Ei jeg anså som en av mine bestevenninner som bor langt borte, fortalte aldri at hun var gravid i det hele tatt. Fikk vite via en statusoppdatering på facebook at hun hadde født for noen uker siden...

Det svei det også gitt.

Anonymous poster hash: cff55...ec6
Skrevet

Tja, kommer vel litt an på hvor mye kontakt dere har til vanlig, altså hvor ofte snakket dere sammen etter barndommen, og før du ble gravid? Jeg har flere som jeg var god veninne med tidligere, som jeg ikke har noe særlig kontakt med pr idag, og det hadde bare vært merkelig hvis de plutselig skulle tatt kontakt bare fordi jeg var gravid.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en spontanabort for noen år siden og fortalte det til et par venninner. Bare noen få dager etterpå fikk jeg en jubel-mld fra hun ene om at hun er gravid. Jeg gratulerte og selvsagt var det bra for henne men jeg syns at det var veldig sårende at hun sa det sånn og jublet som om at det at jeg mistet allerede var glemt. Så klarte ikke å ta kontak med henne på lenge. Jeg hadde ikke gjort det sånn selv om jeg var henne, jeg hadde ventet litt ekstra og sagt det på en mer "dempende" måte.

Kanskje venninna di har mistet eller sliter med å bli gravid uten at du vet det. Eller at hun ikke har interessen av andre sine graviditeter, ikke alle er like interessert om de ikke er klar for å bli mor selv, og noen vil aldri ha barn og gir derfor blaffen i andre sine.

Anonymous poster hash: ab7b4...27b

• Liker 1
Skrevet

Venninna mi har sagt flere ganger at hun "hater gravide" etc... Dette fordi hun er sjalu fordi hun selv ikke har kjæreste, og ikke er gravid. Så hun snakker ikke med folk, helst unngår de, når de er gravide. Kjipt... Men noen er sånn.

Skrevet

Tja, kommer vel litt an på hvor mye kontakt dere har til vanlig, altså hvor ofte snakket dere sammen etter barndommen, og før du ble gravid? Jeg har flere som jeg var god veninne med tidligere, som jeg ikke har noe særlig kontakt med pr idag, og det hadde bare vært merkelig hvis de plutselig skulle tatt kontakt bare fordi jeg var gravid.

Ja, ser den. Vi ses hver gang jeg er hjemme hos foreldrene mine, hvor hun fortsatt bor. Og snakker sammen på telefonen en sjelden gang. Og da maser hun om at jeg må flytte hjem osv. Men spørst hvor mye vi hadde sett hverandre hvis jeg hadde flytta ;) Hun tar aldri intinativ selv til å komme på besøk heller, så jeg hadde nok også gått litt lei av det og blitt usikker på om hun egentlig gadd.

VH TS

Skrevet

Jeg hadde en spontanabort for noen år siden og fortalte det til et par venninner. Bare noen få dager etterpå fikk jeg en jubel-mld fra hun ene om at hun er gravid. Jeg gratulerte og selvsagt var det bra for henne men jeg syns at det var veldig sårende at hun sa det sånn og jublet som om at det at jeg mistet allerede var glemt. Så klarte ikke å ta kontak med henne på lenge. Jeg hadde ikke gjort det sånn selv om jeg var henne, jeg hadde ventet litt ekstra og sagt det på en mer "dempende" måte.

Kanskje venninna di har mistet eller sliter med å bli gravid uten at du vet det. Eller at hun ikke har interessen av andre sine graviditeter, ikke alle er like interessert om de ikke er klar for å bli mor selv, og noen vil aldri ha barn og gir derfor blaffen i andre sine.

Anonymous poster hash: ab7b4...27b

Ja. Tanken har slått av meg: Sist jeg snakket med henne sa hun at hun hadde lyst på barn, men at kjæresten ikke var klar...så det kan være det er sårt for henne. Men jeg vet ikke...

Nå kan det jo også være hun tar kontakt da. Ellers så får jeg gjøre det. Igjen.

TS

Skrevet

Venninna mi har sagt flere ganger at hun "hater gravide" etc... Dette fordi hun er sjalu fordi hun selv ikke har kjæreste, og ikke er gravid. Så hun snakker ikke med folk, helst unngår de, når de er gravide. Kjipt... Men noen er sånn.

Så kjipt. Men opplever selv venninner som sier sånne ting som "det var jo bare fult av småbarnsmødre der som fylte opp plassen med barnevognene" osv. Uten å tenke på at jeg står der med stor mage. Men tar meg ikke nær av akkuratt det, da. TS

Skrevet

Hvordan vet du at det er derfor? Det er jo ikke slik at man trenger en kjæreste for å bli gravid.

• Liker 1
Skrevet

Skjønner godt du blir skuffa :( Eneste måten og finne ut av det på er jo og prate med henne om det.

Er jo en mulighet at hun sliter med noe selv og derfor har vanskelig for og ta kontakt, men det er det bare hun som kan svare på :)

:hug:

Ja, har tenkt meg til det neste gang jeg møter henne, tror jeg. Hun er nok blitt litt sær de siste årene - ikke så sosial og utadvent som hun pleide å være. Og ut av bygda drar hun ikke...vet ikke om hun sliter, men..TS

Skrevet

Skjønner du blir skuffa.

Jeg har vært i den andre enden. Ei jeg anså som en av mine bestevenninner som bor langt borte, fortalte aldri at hun var gravid i det hele tatt. Fikk vite via en statusoppdatering på facebook at hun hadde født for noen uker siden...

Det svei det også gitt.

Anonymous poster hash: cff55...ec6

Ja, det er kjipe saker. Håper jeg har fortalt det til alle som forventer å høre noe fra meg....

TS

Skrevet

Ja, har tenkt meg til det neste gang jeg møter henne, tror jeg. Hun er nok blitt litt sær de siste årene - ikke så sosial og utadvent som hun pleide å være. Og ut av bygda drar hun ikke...vet ikke om hun sliter, men..TS

Ja, det er kjipe saker. Håper jeg har fortalt det til alle som forventer å høre noe fra meg....

TS

Utrolig patroniserende tone fra deg om den her venninnen. Hun har kanskje nok med seg selv for tiden av en eller annen grunn.

Skrevet

Hvordan vet du at det er derfor? Det er jo ikke slik at man trenger en kjæreste for å bli gravid.

Fordi hun har sagt det til meg.

Skrevet

Fordi hun har sagt det til meg.

Ja, ja. ikke helt heldig hun der. Slikt kan man holde for seg selv.

Skrevet

Ja, ja. ikke helt heldig hun der. Slikt kan man holde for seg selv.

Ja, man kan i grunn det. Tror ikke hun helt ser at det ikke er sånt jeg har kjempelyst til å høre. Jeg tar det ikke veldig tungt da, for hun er generelt litt negativ, så det kunne like gjerne handlet om noe annet.

Skrevet

Ja, man kan i grunn det. Tror ikke hun helt ser at det ikke er sånt jeg har kjempelyst til å høre. Jeg tar det ikke veldig tungt da, for hun er generelt litt negativ, så det kunne like gjerne handlet om noe annet.

Vel, det hadde antageligvis vært noe annet en annen dag. :fnise:

Skrevet

Har du kontaktet henne og spurt hvordan det går da?

Anonymous poster hash: c9510...d6e
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...