Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #1 Del Skrevet 27. april 2004 Huff .. jeg får fortsatt frysninger når jeg tenker på hvordan dagen kunne endt. i morges våknet jeg opp til et hyl om at mine to små kaniner hadde stukket av fra buret deres.. :-? Det viste seg at de hadde klart å rykke opp nettingen i det to dager gamle buret deres og nå var ute av syne. ettersom vi bor ikke så langt ifra veien og hagen er stor, var den første tanken som slo meg at jeg ikke kom til å se dem igjen. begynte å lete, og fikk heldigvis øye på den ene. tok lang tid, men fikk lokket den inn i buret igjen.. stakkars liten blødde fra et stort sår i pannen. Så begynte jakten på den andre kaninen, som naboen hadde fått øye på i skogen bak huset deres. en time tok det før jeg fikk tak i den! også hun hadde store rifter i huden. Det viser seg at buret vi kjøpte for et par dager siden rett og slett ikke var spikret godt nok igjen. det var et utebur med hønsenetting, men i kantene på hønsenettingen skulle det bare et par rykk til for at den løsnet. kanten på hønsenettingen gjorde at begge kaninene nå har blødende sår og ser ikke ut.. Gjett om butikken skal få høre dette! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 27. april 2004 #2 Del Skrevet 27. april 2004 Huffesann ! :o Hønsenetting er ikke bra å bruke i kaninbur. Man skal bruke minknetting/firkantnetting. Denne er stiv og gir ikke etter. Hønsenetting er lett å gnage over - og gir etter når man presser mot den. Dette kan føre til at hunder eller andre dyr greier presse den inn og nappe i kaninen (erfart på egen kanin) . Det var godt at de ble fanget inn igjen. Pass på sårene så det ikke går infeksjoner i dem. Og husk å kontrollere buret. Kantene må festes godt fast. Kaniner er små kryp. Og husk - en diger hund kan gjøre stor skade om buret er for spinkelt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #3 Del Skrevet 27. april 2004 Takk for tips.. var nok litt for kjapp til å stole på leverandøren. men når de er spesialister på kaninbur så burde de jo lage noe som kan brukes..? takk uansett Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå