AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Var på butikken og handlet nettopp. Da jeg holdt på å betale spurte mannen bak kassa om det var staten som betalte for barnet mitt. For han hadde hørt at det var slik i Norge. Jeg ble overrasket av spørsmålet, og svarte bare "Hæ?". Så spurte han igjen; "Hvem er det som betaler for babyen din?" "Jeg og min mann" svarte jeg, "men man får ett år betalt fødselspermisjon om det er det du mener?" Da ble han veldig overrasket over at der "bare" var snakk om ett år. Haha, er ikke dette litt sånn på kanten å spørre om når man er butikkansatt?? Mulig han trodde jeg var alenemor da, og følte for å sette meg litt på plass :-P Men uansett er vel ikke det noe man har noe med når man sitter bak kassa på en stor dagligvarekjede. Anonymous poster hash: 16783...f67
Maria12345 Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Var sikkert ikke helt normal i hodet
Gjest abcdefgh Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 At utlendinger ikke skjønner seg på eller blir forbauset over det alt for gode velferdssystemet vårt er ikke så veldig rart. 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Øøøh, høres spesielt ut:P Det er ikke ok for butikkansatte å spørre om slike ting! Om han ikke er kjent med Norges velferdssystem så får han lære seg om det på fritiden, ikke spørre kundene! Anonymous poster hash: 693fd...fbf
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Rart innlegg på samliv og relasjoner... Anonymous poster hash: d21b6...36b
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Rart innlegg på samliv og relasjoner...Anonymous poster hash: d21b6...36b Haha, ok. Jeg tenkte det var butikkansatt-kunde-relasjon og mellommenneskelig relasjon som kunne høre under her. Kanskje det skulle vært et annet sted. Men jeg får ikke flyttet det... Anonymous poster hash: 16783...f67
Gjest Touchdown Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Det var da iallefall ingen god kundebehandling! Du burde klage til butikksjefen. Jeg fikk en gratis pose med smågodt (fikk fylle den med så mye jeg ville, den revnet på vei hjem) en gang jeg klagde på kommentar fra en tulling bak kassa. Han kjeftet på meg fordi jeg dro med meg søle inn i butikken, men jeg satt i rullestol på det tidspunktet. :-/
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Kanskje ikke helt normalt, men han prøver vel bare å lære, eller så var han vel nysgerrig. Jeg hjalp en butikkansatt på hjørnet her med norsklekser her en morgen(han er afgahner og har endelig fått norskkurs). Anonymous poster hash: 47168...ab5
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 En merkelig kommentar som ikke hører hjemme i det hele tatt i en slik situasjon. Hadde nok sagt i fra til butikksjefen slik at han lærer at slike kommentarer ikke er ok. Anonymous poster hash: 2f5ea...71f
Gjest iGirl Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Det rareste her er egentlig at du valgte å svare på spørsmålet hans
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Det rareste her er egentlig at du valgte å svare på spørsmålet hans Hahaha, ja kanskje jeg bare skal stirre på ham neste gang. Nei, helt ærlig følte jeg for å sette ham litt på plass. Det han sa var jo direkte feil. Har en dårlig vane med å alltid svare når noen snakker til meg. Men kommer ikke til å snakke med ham mer. Anonymous poster hash: 16783...f67
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Jeg kommer nok til å si ifra, enten til sjefen eller en av de andre som jobber der. Handler jo der hver uke, så håper å unngå merkelige kommentarer i fremtiden. Anonymous poster hash: 16783...f67
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Ville sendt en klage til kjeden øyeblikkelig. Har du kvittering? se på den om du finner noe kasserer nummer og klokkeslett. Anonymous poster hash: b7ca7...e03
Djungelvrål Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Dette skal integrerte innvandrere vite. De skal ha timer i bla. samfunnskunnskap og likestilling. Men har hørt at få gidder å møte opp.
Boost Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Jøss! Spørs litt på tonefallet hans. virket han frekk? Som "åh du din hvite hore som får penger for å ha barn!!!" eller: "dette har jeg alltid lurt på og endelig kom du og jeg fikk avklaring i mistankene mine om norsk velferdsstat!". Med en noe uheldig formulering. Hvis sistnevnte, da hadde jeg ikke gjort meget med det. Hvis han mente det frekt, da er det greit å si i fra. Da mener jeg på en voksen måte og ikke "fyfaen den jævla verstingen dere har bak kassa er stygg i kjeften OMG!!" Opptil flere ganger jeg har stått bak folk, kvinner spesielt, som klikker i vinkler på de søte deltidsmedarbeiderne i butikker over at bananen de kjøpte i forrige uke hadde blitt svart en dag før estimert "totalsvartningstid".det er ikke no særlig. Det du opplevde var noen hakk drøyere da, det skal jeg innrømme ;-)
loffen Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Herregud, jeg hadde ikke svart! For en tulling!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå