Gå til innhold

Wimp i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan man får til det? Jeg får bare lyden fra mobilen, ikke fra høyttalerne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slags bil og hva slags kobling bruker du?

Skrevet

Fiat500. Har koblet den til med en miniUSB (mikroUSB?), men mulig jeg må endre på noen innstillinger på telefonen?

Skrevet

Du må velge riktig utgang på stereoen?

Jeg bruker blootooth eller AUX. Bruker jeg førstnevnte må jeg koble til via telefonen mens bilen selv oppfatter at jeg spiller musikk. Med sistnevnte må jeg endre "mode" til AUX.

Skrevet (endret)

Fiat500. Har koblet den til med en miniUSB (mikroUSB?), men mulig jeg må endre på noen innstillinger på telefonen?

Har ikke vært så mye borti det, men jeg tror enten du må bruke hodetelefonutgangen på mobilen (da er det wimp som styrer musikken), eller slik som du har koblet nå, og da er det musikkanlegget i bilen som styrer (det ser mobilen din som en ekstern lagringsenhet).* Dog, ingenting slår Bluetooth.

Plugger du i med USB velger du ikke aux (den er for analog input - hodetelefonløsningen), men muligens USB eller noe sånt. Vil egentlig tro det holder å plugge den i, så skal anlegget oppdage mobilen.

*På android er dette enkelt, man bare setter den opp som en mass storage device, men så vidt jeg vet støtter ikke iPhone dette. Tror derfor enheten (stereoanlegget) må ha innbygd spesifikk støtte for iPhone for at dette skal rulle. RTFM, med andre ord! :Hehe:

Oppdatering: Om man har et minnekort i mobilen og all musikken er lagret der, greit, da kan man bruke denne innstillingen. Skal man derimot ha ta i musikken som ligger på mobilen (internminnet), må man bruke instillingen "Media Transfer Protocol" (MTP). Det gjør ting litt mer komplisert. Det er støtte for dette i windows XP og nyere, men vanligvis ikke i Linux og Mækk. Støtten på bilstereo er vel sannsynligvis også dårligere for MTP enn for mass storage device. Så da er man nede på hodetelefonløsningen eller å putte i et minnekort, og legge all musikken på det. Eller blåtut.

Endret av Lutetium 71
Skrevet

Har Android, men synes ikke det var så enkelt. :P

Skjønner ikke hvorfor den ikke "oppdager" telefonen min når jeg har på Wimp :/

Skrevet

Jeg har ikke vært borti usb i bil. Men har du ingen innstillinger på anlegget ditt i bilen, for å velge mellom radio/cd/aux/usb?

Skrevet (endret)

Har Android, men synes ikke det var så enkelt. :P

Skjønner ikke hvorfor den ikke "oppdager" telefonen min når jeg har på Wimp :/

Det skal ikke være enkelt. :laugh: Glemte en vesentlig ting i forrige innlegg, du trenger sannsynligvis et minnekort også!

Og hvilken mobil er det snakk om? Enklere å hjelpe deg med hvordan man stiller inn filoverførings protokoll om vi vet det.

Endret av Lutetium 71

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...