Gå til innhold

Latterlig ventetid hos gynekolog, ettersjekk konisering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg var på haukeland i juni hvor jeg fikk konisert livmoren på grunn av noen unormale celler.

Etter inngrepet har jeg hatt problemer med svie i underlivet, jeg har vært utallige ganger hos fastlegen for å få svar på hva det kan være. Det er ikke urinveisinfesjon. Jeg har kommet tilbake med resept på piller for vagninal ubalanse og for sopp.

Jeg klarer tydligvis ikke å bli kvitt soppinfeksjonen skikkelig, men selv med medisiner (vagatorier+krem) blir ikke svien noe bedre. Jeg er latterlig lei av å gå til legen nå. De finner jo ikke ut av noe uansett! Jeg har vært ca 5 ganger hos legen med akkurat dette problemet.

Det endte med at jeg ringte til gynekologen min som tok biopsier før inngrepet på haukeland. Resepsjonisten sa at legen skulle vurdere om problemet mitt hastet og gi meg time derretter. Nå fikk jeg time i posten. 20 JANUAR! Hva faen. Jeg sa at fastlegen ikke klarte å finne noe gale og at jeg var bekymret for at de ikke tok meg seriøst. Og så får jeg time 4 mnd (nesten 5 mnd fra jeg bestilte timen for to uker siden) fra nå!

Jeg er så frustrert :sukk:

Har noen greie damer her tips til gynekologer i bergensområdet som ikke har evig lang ventetid og som kanskje tar meg seriøst?

Anonymous poster hash: c333e...0a1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har henvisning, og er allerede pasient etter biopsiene jeg tok før sommeren.... Hun er også privatpraktiserende om ikke jeg tar helt feil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har henvisning, og er allerede pasient etter biopsiene jeg tok før sommeren.... Hun er også privatpraktiserende om ikke jeg tar helt feil...

Hun er ikke privat-praktiserende hvis legen har sendt henvisningen dit med mindre du har bedt om privat...

Men sånn er det med ventetid, du kan be legen din skynde på de og se om det hjelper. Si at du gjerne vil stå på liste så du blir ringt til om noen avbestiller.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja heia helse Norge. Jeg har for høyt trykk i ene øyet, som kan medføre komblikasjoner hvis en går for lenge ble det sagt. Joda, om 1 år skal jeg få komme til spesialist som skal se på dette, enda jeg fikk beskjed at dette hastet...... Har ikke råd å gå privat...... :(

Så lenge det ikke står om livet så må en bare vente uansett hva en skal...... Som en lege sa, smerter er ikke farlig!

Anonymous poster hash: 36943...221
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ble henvist til gynekolog i Bergen i mai eller noe, har ikke engang fått brev ennå, til tross for at legen sa jeg ville få time ganske raskt siden jeg har cyster og har begynt å få sterke smerter fra eggstokkene. Sist jeg skulle til gynekolog tok det så lang tid at jeg hadde flyttet utenlands før jeg fikk time. Konklusjon: Å få time hos gynekolog tar en evighet. Med mindre du bor i en liten by, der har jeg fått raskt time.

Anonymous poster hash: a8a33...31d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke privat-praktiserende hvis legen har sendt henvisningen dit med mindre du har bedt om privat...

Men sånn er det med ventetid, du kan be legen din skynde på de og se om det hjelper. Si at du gjerne vil stå på liste så du blir ringt til om noen avbestiller.

Joda, det kan hun være, jeg har vært hos både privat ØNH og privat spesialist i fordøyelsessykdommer, etter henvisning fra lege, uten at jeg ba om privat. Tror det hender de gjør det om de mener det haster litt..og da betaler man bare vanlig egenandel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har fritt sykehusvalg på planlagte timer, undersøk på www.frittsykehusvalg.no om noen aktuelle sykehus har kortere ventetid enn det du er henvist til.

Anonymous poster hash: 0ac9e...d23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, det kan hun være, jeg har vært hos både privat ØNH og privat spesialist i fordøyelsessykdommer, etter henvisning fra lege, uten at jeg ba om privat. Tror det hender de gjør det om de mener det haster litt..og da betaler man bare vanlig egenandel.

Nja, da er de ikke helt private... Bare enkelt eksempel: UniLabs er på en måte begge deler. Man kan betale 2500,- ell no og få MR dagen etter på eller vente 4 mnd. og betale egenandel.

Et annet sted her som driver med akkurat det samme har ingen avtale med staten og har derfor kun vanlige betalingstimer.

Endret av DaenerysStorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg ble henvist til gynekolog i Bergen i mai eller noe, har ikke engang fått brev ennå, til tross for at legen sa jeg ville få time ganske raskt siden jeg har cyster og har begynt å få sterke smerter fra eggstokkene. Sist jeg skulle til gynekolog tok det så lang tid at jeg hadde flyttet utenlands før jeg fikk time. Konklusjon: Å få time hos gynekolog tar en evighet. Med mindre du bor i en liten by, der har jeg fått raskt time.

Ikke nødvendigvis.. Jeg fikk time hos en av de mer godt berykta gynekologene her i Oslo med kun 2 mndrs ventetid. Og mitt "problem" er ikke hast etter det legen mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk henvisning til privat gynekolog fra fastlegen min i mars, neste time var i juni ... Sekretæren til gynekologen kunne heldigvis henvise meg videre til en annen privat gynekolog hvor jeg fikk time samme uken. (Nå var denne gynekologen ikke et spesielt hyggelig menneske, så jeg kan skjønne hvorfor hun ikke hadde så lang venteliste, men jeg fikk undersøkelsen jeg skulle ha og svar på alle spørsmålene mine.)

Så kanskje du kan ringe gynekologen du har fått time hos og be de om å henvise deg videre, de har ofte bedre oversikt over ventetid hos andre gynekologer enn det fastlegen har.

Anonymous poster hash: 43536...215
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er jo legen, i dette tilfelle gynekologen, som bestemmer om det haster eller ikke. Du ble tydeligvis dyttet bakover i køen fordi legen mente det ikke hastet. Skjønner godt at du mener det haster, er ikke noe særlig å gå rundt med svi og ubehag.

Bestill deg time hos en privat lege, Volvat, Aleris ol. Da får du time i løpet av få dager. Det koster ca 1000 kr kanskje litt mer, men da får du en grundig sjekk og kanskje også kvitt problemet fort.

Anonymous poster hash: 79225...8f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurdere virkelig å gå til volvatja :sukk: men hadde vært så greit med denne henvisningen. Jeg har frikort nemlig. 1000kr hos privat vs 0kr hos gynekolog er stor forskjell for en student...

Noen som har tips om gode private i Bergen da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...