AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Er bare i uke fem men er tørst hele tiden samt tørr i munnen. Klokka er ikke ett engang, og jeg har allerede fått i meg over to liter vann. Er ikke bekymret for diabetes osv, men kan ikke huske at jeg har vært så tørst i tidligere svangerskap. Anonymous poster hash: a80cd...361
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 tror du bør snakke med legen. kan være starten på svangerskapsdiabetes. nå skal jeg ikke si 100% at jeg veit hvordan det er, men veit at om dyrene har diabetes så drikker de ustanselig frem til de får medisiner. (ja jeg sammenlignet det med dyr, men det er det jeg kan) Anonymous poster hash: 96210...5e9
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Jeg har vært veldig tørst hele svangerskapet, har jevnlig målt blodsukkeret og tok en glukosetest i uke 28. Er ikke i nærheten av svangerskapsdiabetes. Så det trenger ikke være diabetes. Men det er sant at personer med diabetes er mer tørste, ikke bare dyr. Trur ikke at det uansett er vanlig å få svangerskapsdiabetes allerede i uke 5, om man ikke var på grensen til det før man ble gravid. For det er vanlig å ha den glukosetesten rundt uke 28, om man er overvektig eller har mye diabetes i slekta. Men man leverer jo urinprøve på hver kontroll og den vil vise om man har glukose (sukker) i urinen, og da vil legen sikkert gjennomføre en glukosetest om man har glukose i urinen. Har du fått time for første kontroll TS? Har du noen i slekta med diabetes?
Yesterday Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 I følge denne linken får man svangerskapsdiabetes mellom uke 24 og 28 http://nhi.no/forside/animasjoner/svangerskap-og-fodsel/svangerskapsdiabetes-32271.html
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Det var betryggende å høre, Yesterday. Nå er ikke jeg TS, men jeg har akkurat gått inn i uke 5 og er utrolig tørst! Anonymous poster hash: 71fe3...be3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #6 Skrevet 18. september 2013 Jeg er skjekket ut for diabetes - det har jeg ikke. Så er nok bare tørst. Litt plagsomt, for man går jo på do hele tida. Har drukket 4 liter hittil i dag og kunne sikkert helt innpå enda mer. Prøver dog la være nå på kvelden før jeg skal legge meg. Anonymous poster hash: a80cd...361
Sushi Skrevet 18. september 2013 #7 Skrevet 18. september 2013 Jeg er i alle fall også fryktelig tørst. Kan ikke huske at jeg var det i forrige svangerskap. Jeg har neppe diabetes, men her drikkes det og tisses det i ett sett hele dagen.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2013 #8 Skrevet 18. september 2013 Jeg er i alle fall også fryktelig tørst. Kan ikke huske at jeg var det i forrige svangerskap. Jeg har neppe diabetes, men her drikkes det og tisses det i ett sett hele dagen. Har du kommet så langt i svangerskapet at du vet hvilket kjønn det blir? Tenkte på dette med forskjellige symptomer i svangerskap med henhold til kjønn.Anonymous poster hash: a80cd...361
Yesterday Skrevet 18. september 2013 #9 Skrevet 18. september 2013 Jeg er skjekket ut for diabetes - det har jeg ikke. Så er nok bare tørst. Litt plagsomt, for man går jo på do hele tida. Har drukket 4 liter hittil i dag og kunne sikkert helt innpå enda mer. Prøver dog la være nå på kvelden før jeg skal legge meg. Anonymous poster hash: a80cd...361 Vet hvordan det er, og man skal liksom få en pause fra dogåingen i andre trimester men det skjedde ikke meg og heller ikke alle andre. Ang svangerskapsdiabetes så kan du få det etter uke 24, men får håpe at du slipper Det var vel en grunn til at du har blitt sjekket for diabetes før. Jeg måtte sjekkes for svangerskapsdiabetes i uke 28 kun pga litt overvekt. Hadde målt perfekt bloddukker en gang i uken siden uke 9 (fordi jeg ville følge med, ikke noe legen ba om).
Sushi Skrevet 18. september 2013 #10 Skrevet 18. september 2013 Har du kommet så langt i svangerskapet at du vet hvilket kjønn det blir? Tenkte på dette med forskjellige symptomer i svangerskap med henhold til kjønn.Anonymous poster hash: a80cd...361 Nei, er bare i uke 5. Vil tro svangerskap kan være veldig forskjellige uavhengig om det er samme kjønn eller ikke. (Personlig håper jeg å få et heeelt annerledes svangerskap enn sist.)
Sunshine Skrevet 19. september 2013 #11 Skrevet 19. september 2013 Jeg var også ekstremt tørst de første ukene, og det er normalt fordi kroppen trenger mer væske.
Gjest Maman Skrevet 19. september 2013 #12 Skrevet 19. september 2013 Jeg var også veeldig tørst i starten, men det gikk over etter noen uker heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå