-Jiinxs- Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Ved inngangen min, har/hadde jeg en fin grusvei. Men den har blitt invadert av gress og dill og dall. Jeg vil ha alt gresset vekk og at det ikke skal komme tilbake. Min tante foreslo å legge ned noe som skal forhindre gresset til å komme og så legge ny grus oppå. Men hva heter den greia, antar det er en eller annen "duk". Eller har dere noen andre råd, hørte også at det gikk an å hive kokende vann.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Snakk med entrepenøren i området, det er en spesiell type duk man legger på, så har på grus. Men selv med den duken så vil gresset komme litt her og der om man ikke bruker veien og passer litt på. Vi la travbane på den måten. Lykke til! Anonymous poster hash: 09972...7f9
-Jiinxs- Skrevet 13. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2013 Takk for tipset og jeg går vel på den daglig. Er litt rundt huset jeg også vil få det gjort.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Et enkelt tips for å holde slike veier frie for ugress er å ha eddik på en spruteflaske og spraye to ganger i året. Ufarlig ugressmiddel. Anonymous poster hash: b35ce...316 1
-Jiinxs- Skrevet 13. september 2013 Forfatter #5 Skrevet 13. september 2013 Et enkelt tips for å holde slike veier frie for ugress er å ha eddik på en spruteflaske og spraye to ganger i året. Ufarlig ugressmiddel. Anonymous poster hash: b35ce...316 wow, det hørtes veldig enkelt ut og verd et forsøk.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 Et enkelt tips for å holde slike veier frie for ugress er å ha eddik på en spruteflaske og spraye to ganger i året. Ufarlig ugressmiddel. Anonymous poster hash: b35ce...316 Har du prøvd dette selv? Jeg har av og til klær i eddikbad, masse eddik i vann og i balje, så heller jeg det ut bak i hagen, har ikke forsvunnet gress derfra enda i allefall. En spruteflaske et par ganger i året høres ut som en mirakelkur.. Anonymous poster hash: 09972...7f9 1
Nada Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Det heter fiberduk tror jeg. Finnes i flere varianter. Du trenger vel helst en slik i plast variant som varer lenge.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Salt, salt og masse salt. Se romerriket og kartago. Anonymous poster hash: b01e4...66a
-Jiinxs- Skrevet 13. september 2013 Forfatter #9 Skrevet 13. september 2013 Det heter fiberduk tror jeg. Finnes i flere varianter. Du trenger vel helst en slik i plast variant som varer lenge. Salt, salt og masse salt. Se romerriket og kartago. Anonymous poster hash: b01e4...66a Da vet jeg litt mer, og kan vel tenke litt på å bestille et lass med grus. Får håpe jeg får gjort det før snøen kommer
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Har du prøvd dette selv? Jeg har av og til klær i eddikbad, masse eddik i vann og i balje, så heller jeg det ut bak i hagen, har ikke forsvunnet gress derfra enda i allefall. En spruteflaske et par ganger i året høres ut som en mirakelkur.. Anonymous poster hash: 09972...7f9 Det er ikke utblandet eddik. Må være (minst) 7%. Så en bare har vanlig husholdseddik i spruteflaske. Skal helst gjøres når det ikke regner så plantene får det i seg. Er et velkjent ugressmiddel, men om det er helt urskog langs grusveien så kan det jo fort gå med en del eddik. Rådet er ment for å holde ugress unna en alt vedlikeholdt vei/sti, ikke til å rydde sti gjennom urskog. Men om du tømmer ren eddik på plenen så vil du få grå svimerker der og. Salt, salt og masse salt. Se romerriket og kartago. Anonymous poster hash: b01e4...66a Salt vil også forringe jorden rundt grusveien. Uønsket om det rett nedenfor ligger rosebedd en gjerne vil bevare. Anonymous poster hash: b35ce...316
Lutetium 71 Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Hvorfor ikke sprøytemiddel? Det fins langdtidsvirkende som hindrer nyetablering av ugress. Vet ikke om jeg hadde stresset med duk. Eddik er en billig måte å bekjempe ugress på, men den er ikke så langvarig. Det kommer opp igjen. Salt er kanskje ikke så dumt, da det gjør "jordsmonnet" dårligere egnet for nyetablering. Men som AB over her er inne på, man risikerer at saltet lekker til nytteplantene.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Kokende vann. Anonymous poster hash: 2eddb...206 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå