Gå til innhold

Vurderer å kutte ut lavkarbo..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har spist moderat lavkarbo en periode, ca 1 måneds tid. Ifølge diett.no, har jeg ligget på rundt 85 gram karbohydrater pr dag i gjennomsnitt. Altfor høyt til å havne i ketose, ville jeg trodd, men tydeligvis ikke.. Fikk nemlig en komentar om ånden min, og har merket det selv også, at den har vært skarp og ketoseaktig.

Jeg skulle på ferie forrige uke, og bestemte meg for å spise høykarbo i ferien for å bli kvitt den ekle ånden, og dette fungerte. Har ikke den skarpe metallsmaken i munnnen lengre, og de jeg har spurt sier ånden min er helt normal nå.

Er det mulig å være i ketose når man ligger så høyt som opp til 100 gram karbohydrater enkelte dager? Kan ikke se hva annet det kan være som forårsaket ånden, siden det bedret seg så fort jeg begynte å spise masse karbohydrater.

Hater å gå rundt å føle at jeg lukter vondt, og å tygge tyggis dagen lang for å kamuflere ketoseånden er ikke et alternativ.

Anonymous poster hash: cf473...e17
Videoannonse
Annonse
Skrevet

85-100 g karbohydrater er mye i et lavkarbokosthold ( jeg vil strengt talt ikke kalle det lavkarbo i det hele tatt). Er du sikker på at du er frisk og at ånden din ikke kommer av noe annet?

Skrevet

Går an å bare ha dårlig ånde også.....

• Liker 1
Skrevet

Ja, det er veldig høyt, og jeg var temmelig sikker på at jeg ikke var i ketose. Men det var den typiske smaken og lukten, som jeg har hatt før, da jeg lå lavere på karbohydratene. Hadde nettopp pusset tennene, men smaken/lukten var der fremdeles. Da jeg spiste mye karbohydrater igjen, forsvant det. Så jeg kan ikke skjønne hva annet det kan ha vært...

Anonymous poster hash: cf473...e17
Skrevet

Prøve med ketostix? Er du helt frisk ellers?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...