Gå til innhold

Nattbleie

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Til dere som har et barn som er sengevæter, hvilke bleier bruker dere? Vi har brukt Libero sine up &go ( 16-26 kg), men de holder ikke. Gutten er 7 år, og ganske liten og tynn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanlige Libero med tape holder også til større barn.

Ellers går det an å få store bleier på blå resept på apotek, men jeg vet ikke hva disse koster. Tror det er en god del dyrere.

Skrevet

Vi har alltid brukt vanlige tape-bleier hos oss, fortrinnsvis Libero XL Plus 15-30 kg så lenge disse har vært store nok. Når ungen har vokst ut av disse bleiene, har vi gått over til Tena Slip, en meget god bleie.

Skrevet

Vel FrøkenLettLår, når du skriver at ingenting hjelper så er det vanskelig å komme med noen råd, for man vet da ikke hva som er pørvd eller ikke prøvd. Jeg har tidligere skrevet noen innlegg om hvilke behandlingsformer som kan hjelpe på sengevæting, så søk og se om det kan være noe der som er uprøvd på din bror. Er alt utprøvd er jeg redd det er lite som kan gjøres for han annet enn å ta tiden til hjelpe og vente på at han vokser av seg problemet.

Når det gjelder beskyttelse av sengen så prøvde vi en periode med tisselaken til å beskytte madrassene, også sånne "engangs kladder" i sengen til å samle opp urinen. Men problemet med gutter er jo ofte at nikkemannen peker i alle retninger når de tisser, så urinen havnet like gjerne i dyna som på "kladden" det helst skulle ha havnet på. Vi har derfor erfart at bleier er en bedre løsning, for da blir ingeting annet vått og barnet kan sove uforstyrret natten igjennom.

Gjest Mor til sengevæter
Skrevet

På apoteket kan man få prøver på forskjellige bleier til større barn. Ring legen deres og spør om å få blå resept for bleier, da betaler man kun en egenandel :-)

Skrevet

Du kunne prøve å bytte til Pampers. De har en langt bedre sugeevne enn Libero. Det er ihvertfall min erfaring

Gjest Mor til sengevæter
Skrevet
Du kunne prøve å bytte til Pampers. De har en langt bedre sugeevne enn Libero. Det er ihvertfall min erfaring

Nåja, vet ikke det. Store barn tisser mye i løpet av en natt og da kreves det at det er en del "fyll" rundt om i bleia, Pampers sine er jo nesten gjennomsiktige bak i rumpa. De holdt ikke mye mål her i huset. Tena sine bleier av typen Slip som man får på apoteket er derimot meget bra.

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan på det sterkeste anbefale Tena Slip bleien, en meget god løsning for større barn som har vokst ut av babybleiene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...