Gå til innhold

Hva er årskene til at exer fremdeles tar kontakt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min samboer (mann) har en ex. Det ble slutt mellom dem 1 mnd før jeg traff ham. Vi ble sammen 3 mnd senere.

De hadde et avstandsforhold i ca 3 år, og når han gjorde det slutt var det nok relativt uklart for henne. Jeg vet at hun tok kontakt noen måneder etterpå, og ønsket ham tilbake, men han hadde truffet meg og var ikke interessert i henne.

På grunn av at hun bor en del mil borte fra oss, og at det dermed aldri er noen fare for at vi møter på henne, fortalte ikke min samboer om meg med det første. Han var redd hun skulle lage problemer, og sa ingenting før hun spurte han direkte.

Så til saken; hun sender meldinger til ham i "ett sett". For den minste ting. Lurer på noe hele tiden, stort sett praktiske ting, men mange ganger sender hun melding om alt og ingenting også.

Svarene hun får er likegyldige og korte. Det vet jeg, for ofte sitter vi sammen i sofaen og snakker om meldingene han får, og sier hva han svarer.

Han har sakt at det er ok hun sender melding, dersom det kun er av vennskaplig interesse, for han er ikke interessert i noe mer. Og dette er helt ok for meg.

Men, nå er det 2 år siden det ble slutt med dem, og meldingene kommer bare hyppigere. Jeg vet hun ikke har noen ny. Og jeg vet hun til tider mimrer litt om deres tid i meldingene. Når hun begynner med det får hun dog ikke svar lengre.

Så, hvorfor? Må dette skyldes at hun er interessert i noe mer, at hun savner ham? Eller er dette helt normalt?

Anonymous poster hash: 5acd7...a85
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tror hun er interessert ja, med mindre hun er av de som MÅ være venner med eksen.

• Liker 1
Skrevet

Savner kontakten og vennskapet, og når de først er i sammen begynner de å savne nærheten, så begynner de å tenke på sexen. :)

Anonymous poster hash: 38328...7d5
Skrevet

jeg tror hun er interessert ja, med mindre hun er av de som MÅ være venner med eksen.

Det tror jeg ikke hun er, samboeren min har i hvert fall sagt han ikke opplevde at hun hadde kontakt med exer når de var sammen.

Jeg føler hun til tider legger seg etter ham, og blir furten om hun sier hun savner tiden de hadde sammen, og han ikke svarer på dette.

Jeg stoler på samboeren min, og vi har begge syns dette har vært litt morsomt, men kjenner jeg syns det er nok nå.

Skrevet

Det tror jeg ikke hun er, samboeren min har i hvert fall sagt han ikke opplevde at hun hadde kontakt med exer når de var sammen.

Jeg føler hun til tider legger seg etter ham, og blir furten om hun sier hun savner tiden de hadde sammen, og han ikke svarer på dette.

Jeg stoler på samboeren min, og vi har begge syns dette har vært litt morsomt, men kjenner jeg syns det er nok nå.

Ja, ok. Da er hun nok sikkert fortsatt interessert, den eneste eksen jeg har sånn type kontakt med er faren til mine barn og de meldingene omhandler alltid barna. Må legge til at det var litt vanskelig å legge fra seg den tanken om at jeg ikke kunne ringe/melde han om alt mulig i begynnelsen, selv om jeg ikke var interessert. Det var vel den greien med at etter mange år sammen er det vanskelig i skru helt av den vanen, men siden hun tidligere har ytret ønske om å bli sammen og det har blitt hyppigere med meldinger etter to år, antar jeg at det er noe mer enn gammel vane.

Skrevet

Jeg har kontakt med alle mine "exer". :)

Grunnen er at det ble slutt var at kjærligheten dabbet vekk, men man er jo fortsatt gode venner og trives i hverandres selskap.

• Liker 2
Skrevet

du,hun vil sikkert ha han enda.

Har ikke kontakt med noen av ex kjærestene mine. uten om en da. men han har hatt et relativt tøft liv. og jeg er en skikkelig person har han i livet sitt uansett. Siden familien hans har sviktet han totalt. så er jeg og min familie den familien han har. så vi har "adoptert" han inn i familien.

Anonymous poster hash: ec1b1...73a
Skrevet

Ja hun er nok interessert. Vet ikke om hun savner han, men jeg tror at hun er den typen som vil beholde kontakten sånn at hvis det skulle bli slutt mellom dere, så er det lettere å prøve seg, enn om de har 0 kontakt også plutselig prøver hun seg fordi han blir singel.

Si fra til kjæresten din at du syns det er for mye nå. Men pass på at han ikke heller begynner å skjule kontakten for deg for å skåne deg!

Skrevet (endret)

Som regel vil de ha eksen tilbake fordi de savner ham/henne. En eks er en eks av en grunn, men etter en stund blekner disse grunnene, og de husker de gode stundene. Dette tror jeg blir forsterket når eksen finner seg ny kjæreste. Eksen til samboeren min begynte plustelig å ta kontakt flere år etter at de hadde gjort det slutt. Slitsomt.. En gang møttes de tilfeldigvis ute på byen, og hun ville ha han med seg hjem. Han fortalte det ikke med en gang, da han var redd jeg skulle bli sjalu/sint/lei meg. Spør du meg, er det ingen grunn til å ha kontakt med en ekskjæreste, så lenge barn ikke er involvert. Si til ham at du vil sette stor pris på om han slutter å svare henne. Han gjør heller ikke henne noen tjeneste, da hun kan få foråpninger.

Endret av nejve
Skrevet

Det er sånn som skjer når menn prøver å flykte fra følelsene sine og rett inn i et nytt forhold. Ting blir ikke avsluttet på normalt vis, og det straffer seg i det nye forholdet.

Ekte og dype bånd mellom mennesker er ikke slik at de opphører bare fordi man ligger med noen andre.

Anonymous poster hash: fac2c...81d
Skrevet

Hun fortsetter fordi hun faktisk får kontakt. Hvis han hadde ignorert henne eller satt henne på plass, så hadde hun gitt seg for lenge siden. Han får noe ut av dette han og, ellers hadde han bare byttet nr eller latt være å svare.

Typisk kvinner å legge skylda andre steder enn den bør være..

Skrevet

Hun fortsetter fordi hun faktisk får kontakt. Hvis han hadde ignorert henne eller satt henne på plass, så hadde hun gitt seg for lenge siden. Han får noe ut av dette han og, ellers hadde han bare byttet nr eller latt være å svare.

Typisk kvinner å legge skylda andre steder enn den bør være..

Hvorfor skal han trenge å ignorere henne eller sette henne på plass? Bare fordi den umodne kjæresten hans blir usikker?

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor skal han trenge å ignorere henne eller sette henne på plass? Bare fordi den umodne kjæresten hans blir usikker?

At du ikke forstår koder gjør ikke andre folk til umodne.

Skrevet

At du ikke forstår koder gjør ikke andre folk til umodne.

Koder er ganske overfladisk sammenlignet med mye annet her i livet. En mann vil kanskje innrette seg etter den nye kjærstens koder en viss tid, men så vil han uansett gjøre det han føler er riktig til slutt. Har sett det gang på gang.

Skrevet

Koder er ganske overfladisk sammenlignet med mye annet her i livet. En mann vil kanskje innrette seg etter den nye kjærstens koder en viss tid, men så vil han uansett gjøre det han føler er riktig til slutt. Har sett det gang på gang.

Det skulle man jo ønske. ;) Min ex dumpet begge barna og fordi ny dame ikke fikk ha total kontroll. Og er etter snart 15 år fortsatt for dum til å skjønne hva som foregår, selv BARNA som nå er straks myndige har lista ut kodene her... men han, nix.

Skrevet

Det skulle man jo ønske. ;) Min ex dumpet begge barna og fordi ny dame ikke fikk ha total kontroll. Og er etter snart 15 år fortsatt for dum til å skjønne hva som foregår, selv BARNA som nå er straks myndige har lista ut kodene her... men han, nix.

Tragisk med kjerringer som er så usikre og egoistiske. Har tydeligvis ikke lært seg å dele.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...