levelivet Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Jeg har en tom stor stue, ca 60 kvadrat, der jeg skal ha inn spisestuemøbler og sofamøbler. Tenker å hente brukt/gratis på finn og male. Noen ideer til hvilke farger som passer godt sammen. Hva er oppmuntrende å se på, samtidig som det ikke blir slitsomt i lengden? Jeg har hvite vegger. Vil gjerne ha litt farger, vet ikke hvor mye. Har hatt en helt annen stil frem til nå. Nå ønsker jeg noe eget, ulikt alle andre og noe litt festlig. Takknemlig for alt av tips, råd og inspirasjon. Kom gjerne med bilder hvis dere har malt noe selv.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Vel, farger i samme tone blir harmonisk. Feks kan du blande blåtoner helt fra det svartblå til det lys turkise og få en enhetlig og rolig stemning. Eller om du syns rommet kan bli kjølig (siden det er så stort) rødtoner fra høstlyng til det knall oransje. Om du har et bord kan du også male bena knall men ha bordflaten i tre/hvitt, eller omvendt. Så blir det fargerikt, men ikke voldsomt. Helt massivt ensfargede møbler er ganske så synlige og kan virke store i rommet. Gult blir slitsomt i lengden. Selv om det er in i høst. Her holder det med en liten detalj. Anonymous poster hash: 9c025...75e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå