Juliette Skrevet 13. september 2013 #1 Skrevet 13. september 2013 Samboeren min fridde til meg i NYC i sommer, og jeg gleder meg til å planlegge bryllup! Når det er sagt, synes jeg ingenting om store bryllup og lange taler, og heller mot å dra til NYC igjen med nære venner og familie og gifte oss i Central Park. Noen som har gjort lignende som har erfaringer å dele? Hilsen ei som vil dele den store dagen med bare de nærmeste
Shiver Skrevet 14. september 2013 #2 Skrevet 14. september 2013 Vi planlegger selv bryllup i Central Park for tiden, og drar til våren for å gifte oss der med familien rundt oss! Vi hadde opprinnelig planer om Sjømannskirken, men da de var booket for datoen vår ble det å se etter andre muligheter. Vi har signert avtale med ei dame som skal holde vielsen, Samora ved Common Ground Ceremonies. Hun virker veldig ordentlig og hyggelig etter mailene vi har sendt! Jeg sendte mailer til flere og brukte denne siden for å finne de. Vi falt for nyyydelige Cop Cot hvor vielsen skal holdes. Vi har også bestemt oss for å ha gitarist under vielsen, og jeg føler det hele bare vil bli veldig magisk og spesielt! Det ble billigere enn Sjømannskirken også, rundt 650 dollar. Papirarbeidet blir noe av det samme tror jeg. De som holder vielsen pleier vanligvis å sende inn papirene i etterkant, men jeg må fortsatt undersøke om de også sørger for å få riktige stempler i forhold til å få det gyldig i Norge, eller om det er noe vi burde gjøre selv. Jeg ønsker også å ha deler av vielsen på norsk, sånn at vi sier "ja" for å få det mer personlig, og at et familiemedlem leser opp et vers på norsk. I tillegg til Cop Cot anbefalte Samora også disse stedene til å ha vielsen: Wagners Cove Ladies Pavilion Shakespeare Garden Gapstow Bridge Det er i grunn så langt jeg har kommet i planleggingen. Nå forsøker jeg å finne en fotograf i jungelen av fotografer i NY som har "elopement packages" og ikke bare svindyre priser for en hel dag! Jeg falt for denne fotografen men han var dessverre opptatt på datoen vår. Prisen virket også ok, veldig overkommelig i forhold til kvaliteten, og prisene i Norge. Kanskje han er ledig for deres dato, om dere skulle like stilen hans? Det er det jeg har å komme med foreløpig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå