AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Jeg har to barn på 5 og 3 år og skal flytte til Oslo neste år, siden jeg vil bo nærmere familie nå som jeg er alene med ungene og jeg har fått tilbud om jobb der. Jeg ønsker å kjøpe leilighet, men ser at hvis jeg skal ha råd til leilighet med 3 soverom (ønsker det siden vi skal bo der i lengre tid og eldstemann begynner på skolen neste år) er det begrenset hvor vi kan bo. Etter litt søk på Finn, skiller disse områdene seg ut: - Groruddalen/hele veien langs Trondheimsveien. Grorud, Romsås og Stovner kommer opp flere ganger - Teisen, Veitvet, Lindeberg, Haugerud, Tveita - Søndre Nordstrand, Holmlia - Tøyen, Grønland Spørsmålet mitt er egentlig hvilke av disse områdene som er best å bo med barn. Forhåpentligvis blir vi boende her så lenge at dette blir oppvekststedet deres. Andre steder som er i omtrent samme prisklasse innenfor Oslo? Anonymous poster hash: 4b87d...333
Ciara Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Ja, sjekk ut bydel Østensjø langs t-banelinje 3. Her bor jeg og trives utrolig godt. Barnevennlig med marka, Østensjøvannet, idrettslag. Blandet bebyggelse, dvs både eneboliger, rekkehus og blokker - jeg liker at befolkningen ikke er helt homogen. Det er mange i mitt nabolag som har vokst opp her og som flyttet tilbake da de fikk barn.
helenaa Skrevet 14. september 2013 #3 Skrevet 14. september 2013 Av de stedene du nevner, ville jeg gått for Holmlia. Lenge siden jeg bodde der selv, men kjenner mange med barn som bor der, og som trives veldig godt.
ZebraTiger Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Holmlia er veldig fint så lenge du kommer deg litt bort fra senteret. Det er veldig mange koselige rekkehus her og mange barn. Har også erfaring med Bøler, også veldig koselig. Bare man kommer seg litt utenfor byen er det mye bra (:
Ciara Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Jeg har vokst på Holmlia. Skulle jeg flyttet dit nå hadde jeg valgt Hallagerbakken.
ZebraTiger Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Jeg har vokst på Holmlia. Skulle jeg flyttet dit nå hadde jeg valgt Hallagerbakken. Enig med den! Vi bor på Ravnåsen (naboborettslaget) men Hallagerbakken er drømmen, er så fint der
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå