Gå til innhold

Hvordan kjempe seg gjennom "Cravings"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen ganger får jeg sinnsyk cravings etter smågodt, sjokolade og spesielt chips. Det er skremmende for hele tankegangen min endrer seg, akkurat som om jeg er hypnotisert eller noe, og når noen prøver å snakke fornuft til meg blir jeg skikkelig irritert.

Når "cravingen" er over er jeg kjempeglad for at de stoppet meg fra å spise...

Jeg vet nøyaktig hvordan jeg bør spise for å gå ned i vekt, men "cravingsene" ødelegger alt.

Noen tips til å få meg ut av craving-tilstanden? leste om noen som brukte en strikk på håndleddet, funker det?

Anonymous poster hash: ed313...82f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

det vil jeg lære :D når man har spist 400gram med baconchips, og er så kvalm at man nesten henger over do, og det eneste man gjør med saken er og spise mer:P vil lære og overvinne dette:P

• Liker 2
Skrevet

det vil jeg lære :D når man har spist 400gram med baconchips, og er så kvalm at man nesten henger over do, og det eneste man gjør med saken er og spise mer:P vil lære og overvinne dette:P

Kjenner meg igjen der^^

Anonymous poster hash: cba70...879

Skrevet

Noen ganger får jeg sinnsyk cravings etter smågodt, sjokolade og spesielt chips. Det er skremmende for hele tankegangen min endrer seg, akkurat som om jeg er hypnotisert eller noe, og når noen prøver å snakke fornuft til meg blir jeg skikkelig irritert.

Når "cravingen" er over er jeg kjempeglad for at de stoppet meg fra å spise...

Jeg vet nøyaktig hvordan jeg bør spise for å gå ned i vekt, men "cravingsene" ødelegger alt.

Noen tips til å få meg ut av craving-tilstanden? leste om noen som brukte en strikk på håndleddet, funker det?

Anonymous poster hash: ed313...82f

? Er dette løsningen?

Mener du at noen overbeviser deg om å ikke å følge dine lyster, og så går det over av seg selv?

Anonymous poster hash: 9b385...710

Skrevet

? Er dette løsningen? Mener du at noen overbeviser deg om å ikke å følge dine lyster, og så går det over av seg selv? Anonymous poster hash: 9b385...710

Jepp, virker der og da...

Ts

Skrevet

Jepp, virker der og da...

Ts

Kan du ikke ty til samme løsning hver gang du får cravings?

Skrevet

Kan du ikke ty til samme løsning hver gang du får cravings? Anonymous poster hash: 9b385...710

Virker sjelden. Jeg tenker ikke klart. Det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg MÅ spise det. Og klarer ikke slappe av før jeg har gjort det.

Skrevet

Virker sjelden. Jeg tenker ikke klart. Det eneste jeg klarer å tenke på er at jeg MÅ spise det. Og klarer ikke slappe av før jeg har gjort det.

Jeg har det også sånn. Men jeg tror aldri at noen kunne ha overtalt meg fra å avstå, hvis jeg først er besatt av ide om at jeg vil ha noe. Jeg tror det kan være noe fysiologisk som ligger bak, f.eks. litt for lite mat.

Hjelper deg ikke å spise noe annet og mer sunt?

Skrevet

"cravings ̎ kan oppstå av flere årsaker. Noen får spesielle søtsug når man er slapp, sliten og har sovet dårlig.

Noen korte råd om hva som kanskje kan hjelpe:

• Spis regelmessig, og spis alltid frokost! Spis på ca samme tidspunkt gjennom hele dagen. Dette holder blodsukker stabilt og vi unngår svingninger i blodsukkeret. Velg matvarer som er rik på fiber og proteiner til hvert måltid.
  • Drikk vann gjennom hele dagen
  • Spis ren mat. Ikke ferdig retter, supper, sauser osv. Prøv å hold deg til fet fisk, kylling, egg, grønnsaker og salat.
  • Unngå matvarer/drikker med søtstoffer. Søtstoffer trigger søtsuget og kan føre til at man får lyst på mer søtt, eller får økt sultfølelse.
  • Drikk grønn te. Grønn te har visst å dempe søtsug.
  • Mørk sjokolade om suget blir fort stort. Blir ikke den samme følelsen som en melkesjokolade fra freia, men hjelper til å bremse søtsuget og i tillegg er det ofte nok med bare et par biter og ikke hele platen.

Og som nevnt tidligere kan det også godt være at du bare har spist/drukket litt for liten den dagen "cravingsen" kommer snikende. Prøv å spis litt ekstra, eller ta noe å drikke og se om det hjelper :)

Skrevet (endret)

Jeg fikk sånne anfall før, hahaha! Spesielt i helgene. I hverdagene så har jeg ikke tid til å momse, men i helgene har jeg tid til å tenke og kjenne etter på sånne ting. Klikket vinkel på butikken med smågodt og sjokolade.

Jeg la over til lavkarbo pga mye oppblåst mage, men ble overrasket allerede første helgen for jeg kom ikke på å spise verken godteri eller kosemat. Klødde meg i huet på mandagen: "Hva skjedde liksom?"

Men det bare fortsatte. Nå er helgekosen litt mørk sjokolade og hjemmebakte kokoscookies. Noe mer vil jeg ikke ha. Veldig rart for en tidligere sukkerhore :P

Endret av Runforit

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...