Gå til innhold

Liker han meg eller er han uinteressert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg er en 15 år gammel jente som har et lite problem..Alt skjedde da klassen min skulle dra på en tredagerstur til Haugesund. Jeg skulle ikke være med siden jeg ikke hadde så lyst, så derfor måtte jeg være i en annen klasse på mitt trinn til klassen min kom tilbake.

Da jeg kom inn i den andre klassen, sa læreren at jeg bare kunne sette meg ned hvor som helst, så jeg satt meg borte ved 3 stykker som jeg kjente fra barneskolen. En fyr som heter ''Sander'' (kan ikke avsløre det ekte navnet her) som jeg kjente fra barneskolen, har likt meg siden første klasse men jeg har aldri hatt de samme følelsene tilbake. En ny gutt (som hadde begynt på skolen min i fjor høst, jeg kaller ham ''Tommy'') satt ved siden av ham, og bare så på meg med store øyne da jeg satt meg ved siden av ham. PS: Tommy er fetteren til Sander.

Timene gikk, mens jeg satt ved pulten ved siden av Tommy, kjenner jeg plutselig noen som prikker meg på ryggen. Jeg snur meg rundt og Sander sier til meg at Tommy liker meg. Jeg snudde meg rundt og så på Tommy og han så litt ''redd'' ut og ristet på hodet, MEN.. hver gang jeg snudde meg rundt og så på Tommy ble han, som nevnt over, ''redd'' i utrykket, og snudde seg vekk før vi fikk øyekontakt.. han så på meg nesten hele tiden de tre dagene..er det et tegn på at en gutt liker deg ??

I friminuttet, sto jeg alene inntil dørveggen ved skolen og så på de andre spille ball. Det var litt rart å tenke at jeg måtte være i en annen klasse de tre siste dagene. Plutselig kom Tommy og Sander bort til meg og Sander fortalte meg mye morsomt og jeg begynte å le. Og det virket som om Tommy ble litt sjalu. Merket at han ble litt irritabell og så at han følte seg ikke helt komfortabel da Sander flørtet med meg. det kan vel være enda et tegn?

Den andre dagen i klassen, satt jeg som vanlig med pulten ved siden av Tommy og gjorde oppgaver. Sander begynte å flørte med meg igjen og jeg ble med på det.. bare for å ha det litt gøy. Plutselig prikker noen meg på ryggen igjen, og denne gangen var det Tommy..jeg snudde meg rundt til ham og han spurte hvem jeg driver å ser på... om det var han eller Sander..Hva i..hva mener han med det?? var det fordi han håpet på at det var han jeg så på og ikke Sander?

Den siste dagen var det gym i siste time..jeg og Sander gikk bort i gymmen sammen, men Tommy hengte seg på oss og jeg ble litt glad da han kom..vi tre gikk bort i gymsalen sammen og Tommy så på meg nesten hele tiden og jeg så litt på han også.. da vi var komt bort i gymmen, sto jeg alene intill veggen ved gymsalen, men plutselig kom Tommy bort til meg og stilte seg ved siden av meg og så på meg leeeenge...jeg snudde meg og smilte til ham men han smilte ikke tilbake..bare snudde seg vekk med en gang vi fikk øyekontakt. Hva betyr dette?

Nå har mye endret seg.. Jeg sendte ham en venneforepørsel på facebook men han svarer ikke på den.. selvom han er aktiv inne på tidslinjen sin hver dag..hvorfor vil han ikke ha meg som venn på facebook når han er venn med ALLE jentene på skolen. Rett etter at jeg sendte forepørselen har han ignorert meg de siste 10 månedene.. det virker jo nesten som han er sur på meg for noe. men jeg har jo ikke gjort han noe så je vet ikke hva det kan være. Det må jo være noe med MEG som gjør at han er sånn..for det er bare meg han ignorerer.. jeg har også ofte merket at han ser på meg ofte men det er bare når han tror at jeg ikke ser.. liker han meg eller er han uinteressert? trenger svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han har ignorert deg i 10 mnd. er han nok neppe interessert...

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kanskje denne Tommy liker deg, men ikke vil bli venn med deg på Facebook av respekt for Sander sine følelser ovenfor deg?

Eller så liker han deg virkelig ikke, og vil derfor ikke ha kontakt. Det beste er å spørre ham selv. Han har fasiten.

Om en gutt ser mye på en jente så betyr det jo gjerne at gutten er fascinert av jenta..

Skrevet

Vel, om folk stirrer, så begynner man jo å lure på hvor oppegående dem er som oftest. For den slags er ikke normalt, uavhengig av hvordan interessen er.

Interesse ja.

Den er vrien å oppdage gitt.

Skrevet

Jeg skal prøve å forklare hvordan han er. Han har aldri hatt kjæreste (sansynligvis fordi han er en sjenert type). Han er upopulær, men har et par venner. merker ofte at han er nervøs når jeg er i næriheten. kansje jeg bare skal ignorere han tilbake og spille litt ''kostbar''. Hva syns dere jeg bør gjøre?? :)

Skrevet

Kanskje denne Tommy liker deg, men ikke vil bli venn med deg på Facebook av respekt for Sander sine følelser ovenfor deg?

Eller så liker han deg virkelig ikke, og vil derfor ikke ha kontakt. Det beste er å spørre ham selv. Han har fasiten.

Om en gutt ser mye på en jente så betyr det jo gjerne at gutten er fascinert av jenta..

Takk for svar :) Jeg tenkte det samme. at han kansje vil vise respekt for fetteren sin. eller at han kansje er for sjenert til å ta kontakt..

Skrevet

Liker du ham selv?

Anonymous poster hash: 5a1aa...9b3
Skrevet

Liker du ham selv?

Anonymous poster hash: 5a1aa...9b3

Veldig! :P

• 5 måneder senere...
Skrevet

Det at han ignorerer deg kan definitivt ha noe med Sander å gjøre, men det kan også ha noe med at du "flørtet" med Sander. Det er mange gutter som ser veldig negativt på akkurat dette, når en jente han liker flørter med andre uansett hvor uskyldig det er. Selv om reaksjonen varierer fra person til person, kan det hende at han fant dette provoserende eller sårende, og velger derfor å unngå deg for å ikke bli såret noe mer?

Og hvis du fortsetter med å prøve og få oppmerksomheten hans, kan han tolke det som om du bare er ute etter oppmerksomhet. Har opplevd noe lignende selv, og det er ikke lett å sette et standpunkt på hvorfor han ignorerer deg. Men utifra det jeg leste i bloggen, er dette det eneste jeg kan tenke meg.

Og som han oppførte seg, virket det også som om han nesten sikkert hadde en interesse i deg.

Anonymous poster hash: 7fb4c...f8e
Skrevet

15-16 år gamle gutten er vel sjenert da?

Anonymous poster hash: 6d90e...b20

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...