Gå til innhold

Kattefaen tisser og skiter på huset mitt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Som dere sitter skjønte på overskrifta så har jeg et lite problem med en av naboens nyanskaffede katter. Jeg har aldri hatt problemer med noen av naboenes katter tidligere, men nå har en nabo skaffet seg en katt som gjør fra seg og tisser rundt alle husets vegger, og det STINKER! Vi kan gå en runde rundt huset og du kan være sikker på at katten har vært der og skiti i mellomtiden. Det er bare én katt som gjør dette, vi har nemlig kamera på veggen som har bekrefta det. Det er ingen kattunge, men en hønnsvær hannkatt som etter lukta å dømme ikke har sett innsiden av et dyrlegekontor ennå. Favorittveggen er forsåvidt soveromsveggen vår, du kan tro det er morro å åpne vinduet.

Hvordan får vi katten til å holde seg unna husveggen vår? Må ofte det gode naboforholdet til de andre kattene ser det ut til, men jeg er villig til å strekke meg langt for å bli kvitt den forferdelige lukta. Naboen på sin side er ikke villig til å kastrere katten, det har vi allerede undersøkt, egoistisk nok.

Men ja, forslag? Det å ta livet av kreket er uaktuelt, så de forslagene vil jeg helst ikke se engang. Hører forslag som svart pepper(uprøvd), og salmiakk(som en tidligere kollega har bekrefta at gjør akkurat det stikk imotsatte). Flere?

Anonymous poster hash: 8e279...03b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det å ta livet av kreket er uaktuelt, så de forslagene vil jeg helst ikke se engang.

La meg utdype: Det å ta livet av, og/eller fysisk torturere dyret er uakseptabelt. Psykisk terror og ting som lukter vondt for katter er jeg derimot helt åpen for. Evt andre ting som ikke går under de to uakseptable^^

• Liker 3
Skrevet

La meg utdype: Det å ta livet av, og/eller fysisk torturere dyret er uakseptabelt. Psykisk terror og ting som lukter vondt for katter er jeg derimot helt åpen for. Evt andre ting som ikke går under de to uakseptable^^ Anonymous poster hash: 8e279...03b

Godt du beholder fornuftenmidt oppi all frustrasjonen.

Er det noen mulighet for å prate med naboene og forklare dem situasjonen? Og om de driter i å ta hensyn til dere, om de iallefall kan ta hensyn til katter generelt? Det er rett og slett dyreplageri å sende katter ut uten at de er kastrert/sterilisert. Tenk på alle løskattungene som blir født og ikke greier seg ute i naturen pga brødhuer som dem.

• Liker 3
Skrevet

Vi var veldig plaget med flere hannkatter som pisset rundt huset, og som også angrep de to hunnkattene vi hadde. Vi løste problemet med å få oss en hannkatt.

I begynnelsen så det ikke ut til å virke for hannkatten ble jo enda mer banket opp enn hunnkattene. Men han var jo liten. nå er han 4 år og kastrat. hannkattproblemet er borte. tok litt tid, men det virket når hannkatten vår ble helt voksen :P

Anonymous poster hash: f8985...60d
  • Liker 1
Skrevet

TS her.

VI har ingen mulighet til å ha katt selv da jeg er svært allergisk og ikke kan ha dem innenhus. Har ikke lyst på en katt som bare må være ute heller stakkars=(

• Liker 1
Skrevet

Nei herregud, strålingsfare det.

Jeg sender dem alltid til denne restauranten i stedet. God mat, men litt bekymret for de hygieniske konsekvensene av å koke katter levende.

Er det bare meg som ikke skjønner disse fattige forsøkene på humor her?

Jeg har rapportert deg for oppfordring til misbruk og tortur av dyr, så vet du det.

• Liker 5
Skrevet

pepper funker bra:) når pus går på det, så får han det på potende, og vil da ikke gå dit igjen:) så prøv det i mårra, og ha det der i en ukes tid, så vil du se det blir bedre:)

Skrevet

Hørt at det skal funke å skvette litt eddik i hagen også.

Skrevet

har ikke testet det men legg ut appelsinskall, om ikke pepper hjelper

eller du kan si at når katten går forbi åpne vinduer så kommer det kattehår inn, og siden du er så allergisk så reagerer du, så om de vennligst vil kastrere katten så slipper dere masse små villkatter i området, og kanskje deres katt vil slutte å bruke tid utenfor dine vindu, så diu slipper å ta så mye allergimedisin

Anonymous poster hash: 38e1d...b54
Skrevet

Ta alltid opp problemer med nabo sine kjæledyr dyr med eierene. Om det stinker er katten mest trolig også ukastrert, og da markerer de alt som beveger og ikke beveger seg både utendørs og innendørs. Ville snakket med nabo eller skrevet en høflig og voksen lapp i postkassa signert med navn/hvilket hus du bor i slik nabo kan kontakte deg for en eventuell diskusjon. Ville egentlig oppfordret nabo til å kastrere dyra sine slik de ikke markerer iallefall, og så kan nabo eventuellt legge ut naturvennlige midler for å forhindre at de ramponerer huset ditt.

Som katteeier hadde jeg blitt irritert selv om andre sine katter markerte huset mitt, og det er du + eieren som må løse dette problemet og ta det seriøst.

Anonymous poster hash: 405b0...fe2
Skrevet (endret)

Edit: Ts her!

Ta alltid opp problemer med nabo sine kjæledyr dyr med eierene. Om det stinker er katten mest trolig også ukastrert, og da markerer de alt som beveger og ikke beveger seg både utendørs og innendørs. Ville snakket med nabo eller skrevet en høflig og voksen lapp i postkassa signert med navn/hvilket hus du bor i slik nabo kan kontakte deg for en eventuell diskusjon. Ville egentlig oppfordret nabo til å kastrere dyra sine slik de ikke markerer iallefall, og så kan nabo eventuellt legge ut naturvennlige midler for å forhindre at de ramponerer huset ditt.

Som katteeier hadde jeg blitt irritert selv om andre sine katter markerte huset mitt, og det er du + eieren som må løse dette problemet og ta det seriøst.

Naboen vet om problemet, og er absolutt ikke villig til å kastrere katten sinn, jeg har allerede prøvd å ta det opp med dem. De andre kattene i området er kastrert/eller sterilisert så de ser ikke helt problemet, + at katten kan gå løs så det er jo ikke deres skyld at de liker huset mitt. Vurderer å grave opp jorda med møkk og alt og gå ned i gata og kaste over gjerdet dems så de får en viff av hvordan det lukter selv.

Appelsinskall fungerer ikke, kattene hjemme hos mamma og pappa spiste appelsin til den store gullmedaljen til jul når jeg var liten(og ikke allergisk). Men pepper skal jeg jamen meg kjøpe og spre utover! Det er i allefall verdt et forsøk. Vurderer å låne meg en hund og slippe den løs i hagen et par timer også, har en i tankene som ikke eier respekt for kattens personlige luftrom.

Endret av Tabudrue
Skrevet

Er du allergisk mot hunder også? Hvis ikke kan du anskaffe deg en hund, og lage løpestreng ute. Garantert kattefritt rundt huset deres!

Hunden vår elsker å løpe og boffe høylydt på nabokattene som kommer opp til huset, selv om hunden ikke står ute. De har nok lært at her er det hund.

Anonymous poster hash: e7ee8...e84
Skrevet

Naboen vet om problemet, og er absolutt ikke villig til å kastrere katten sinn, jeg har allerede prøvd å ta det opp med dem. De andre kattene i området er kastrert/eller sterilisert så de ser ikke helt problemet, + at katten kan gå løs så det er jo ikke deres skyld at de liker huset mitt. Vurderer å grave opp jorda med møkk og alt og gå ned i gata og kaste over gjerdet dems så de får en viff av hvordan det lukter selv.

Appelsinskall fungerer ikke, kattene hjemme hos mamma og pappa spiste appelsin til den store gullmedaljen til jul når jeg var liten(og ikke allergisk). Men pepper skal jeg jamen meg kjøpe og spre utover! Det er i allefall verdt et forsøk. Vurderer å låne meg en hund og slippe den løs i hagen et par timer også, har en i tankene som ikke eier respekt for kattens personlige luftrom.

Hva ER det egentlig med katteeiere? Anskaffer seg katter i hytt og pine, slipper dem ut til plage for andre, uten å gidde å løfte en finger for å prøve å forhindre ulempene DERES dyr påfører andre?

Attpåtil skal ANDRE bruke tid og penger for å holde dyrene deres unna eiendommen?!

Jeg skjønner det faen ikke! Hadde jeg sluppet løs bikkja mi til naboen for at hun skulle få gjøre fra seg, og bare trukket på skuldrene når han hadde tatt det opp, skulle det blitt haraball, antar jeg.

Jeg kjenner at akkurat dette gjør meg skikkelig forbanna. Alle med utekatter burde ha blitt skrevet opp i et register og fått avkrevd 3000,- i året for tort og svie til naboene.

• Liker 3
Skrevet

gå personlig til naboen, sett deg ned og drit på plenen deres, og si "sorry, men jeg liker plenen deres;)"

• Liker 3
Gjest Blubberella
Skrevet

Hva ER det egentlig med katteeiere? Anskaffer seg katter i hytt og pine, slipper dem ut til plage for andre, uten å gidde å løfte en finger for å prøve å forhindre ulempene DERES dyr påfører andre?

Attpåtil skal ANDRE bruke tid og penger for å holde dyrene deres unna eiendommen?!

Jeg skjønner det faen ikke! Hadde jeg sluppet løs bikkja mi til naboen for at hun skulle få gjøre fra seg, og bare trukket på skuldrene når han hadde tatt det opp, skulle det blitt haraball, antar jeg.

Jeg kjenner at akkurat dette gjør meg skikkelig forbanna. Alle med utekatter burde ha blitt skrevet opp i et register og fått avkrevd 3000,- i året for tort og svie til naboene.

Ja og så kan hundeeiere bli avkrevd det samme for hundebæsjer overalt, mangel på kontroll på hundene sine og den evinnelige bjeffinga hele tiden. For alle hundeeiere er like uansvarlige på lik linje som at alle katteeiere er like uansvarlige.

:roll:

TS: du kan også prøve et produkt som heter CatOff. Noen mener også at kaffegrut virker avskrekkende på katter. Dersom du tar katten på fersken kan du sprute vann på den (såfremt det ikke er minusgrader ute da).

• Liker 2
Skrevet

Jeg har dyr selv, men begriper meg ikke på katteeiere som drasser hjem dyr og så bare slipper de løs og nekter å forholde seg til konsekvensene av det.

Om de nekter å kasterere katta, så får de holde den innendørs!

Og forøvrig burde det vært kvote på max 1 eller 2 katter pr enebolig! Mye katter i et området gir et vanvittig press på de stakkars naboene som ikke har katter.

Støtter forslaget om å låne en hund. Om tomten deres er inngjerdet, så kan den jo også springe løs der. Gode raser er de som er kjappe til beins og liker å vokte. Rottweiler er testet, og er meget effektivt på plagsomme nabokatter. (Ingen ble skadd, men det ble noen spurter)

Du kan også høre med kommunen. Det må da være visse rettningslinjer på husdyrhold i tettbebygget område. Om du har video av katta, så er saken ganske klar.

Gi beskjed om at du regner naboen som ansvarlig for alle skader katten gjør, som du kan bevise, og at du heretter får et firma til å rense opp etter katta og sender regningen til naboen, siden de ikke tar hånd om sakene selv.

• Liker 1
Skrevet

Ja og så kan hundeeiere bli avkrevd det samme for hundebæsjer overalt, mangel på kontroll på hundene sine og den evinnelige bjeffinga hele tiden. For alle hundeeiere er like uansvarlige på lik linje som at alle katteeiere er like uansvarlige.

TS: du kan også prøve et produkt som heter CatOff. Noen mener også at kaffegrut virker avskrekkende på katter. Dersom du tar katten på fersken kan du sprute vann på den (såfremt det ikke er minusgrader ute da).

De aller fleste hundeeiere tar faktisk å plukker opp bæsjen til hunden sin i en bæsjepose og kaster posen i bossdunken. Ikke lar de hundene løpe rundt i nabolaget for å pisse og drite på naboenes hus....

Anonymous poster hash: e7ee8...e84

• Liker 1
Skrevet (endret)

De aller fleste hundeeiere jeg kjenner plukker opp etter bikkja si. Og jeg har til gode å oppleve en hundeeier som bare trekker på skuldrene og sier "det er jo bare slik hunder er" hvis han blir konfrontert med at hunden driter i sandkassa til ungene til naboen.

...og en ting til: det er ikke TS som skal bruke penger på "CatOff" og lignende ting. Når TS går til naboen for å si ifra om katten, burde katteeieren utstyre TS med det som må til for å holde katten unna huset.

Endret av Petra75
  • Liker 1
Skrevet

Som sagt så skal ikke TS sitt sinne måtte gå utover dyra, da det ikke er deres feil at de har uansvarlige eiere. Ta det opp med nabo, vær bastant. Naboen kan betale for de midlene som kreves for å holde kattene unna, når de ikke gidder å kastrere kattene sine. Men du kan evt høre med andre naboer om de også er lei av disse kattene som markerer, og gå sammen flere som kan be nabo om å få kattene kastrert og under kontroll. Slik skal det ikke være. Det er synd at katt har så lav status at folk ikke gidder bry seg om å bruke penger på de og tenker at "slik er de bare".

Da skal de holde kattene innendørs.

Anonymous poster hash: 405b0...fe2
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...