AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Ja dere hørte rett ..det finnes en måte. Du kan ha like mye TV og se på NRK like mye som før. Du slipper bare å betale lisensen. LOVLIG Så ja hva er folk villige til å betale for denne type informasjon ? Anonymous poster hash: 0c861...d84
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Honorar. Anonymous poster hash: e82a3...3d1 14
Bad Advice Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Å slippe lisens er lett, du fjerner tuneren i TVen. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Jeg byr tre stram giv akt og 10 vennlige nikk. Anonymous poster hash: 1d361...149 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Jeg er ikke villig til å betale mer enn det lisensen koster. Anonymous poster hash: 467ae...c20
Silfen Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 http://www.hardware.no/artikler/guide-slik-slipper-du-nrk-lisensen/116315 1
QueenOfTheSidewalk Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Man kan se på nrk gratis på nett også.
Vulcan Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 § 1. Betalingsplikt Den som har (bl.a. også den som låner eller leier) fjernsynsmottaker plikter å betale den kringkastingsavgift som til enhver tid er fastsatt av Stortinget. For videospiller kombinert med tuner (mottakerdel) skal det betales kringkastingsavgift som for fjernsynsmottaker med farge. Kvittering for betalt avgift gis ved kringkastingskort. Eneste måten å unngå lisensen er å ikke ha noe som ansees som "fjernsynsmottaker". Dette er fra medietilsynet: Med fjernsynsmottaker menes blant annet TV, DVD/video m/tuner, satellittmottaker, dekodere, PC med TV-kort/tuner og lignende. Mobiltelefon, PC-monitor uten tuner etc. vil ikke omfattes av begrepet fjernsynsmottaker. Etter kringkastingsloven er begrepet fjernsynsmottaker avgjørende for om man skal betale NRK-lisens. Har du en vei utom dette? da blir jeg imponert
Gjest FuturePrimitive Skrevet 14. september 2013 #9 Skrevet 14. september 2013 Slapp av TS, dette er info som finnes gratis. 1. Selg tv`en og se nett-tv på stor skjerm 2. Selg tv`en, ikke se tv 3. Ikke gidd betale. Sett tv`en et sted ingen kan bevise at den står 4. Fjern tuneren i tv`en og plomber/fjern inngangen i veggen Sånn. No problemo.
Xtend Skrevet 14. september 2013 #10 Skrevet 14. september 2013 Det enkleste er jo å melde til NRK at man ikke har tv. Verre er det faktisk ikke. Bevisbyrden ligger hos NRK.Gidde å gjøre ting så komplisert
Gjest Bud Skrevet 15. september 2013 #11 Skrevet 15. september 2013 Har vært husstandsforsørger i 10 år, men aldri fått fremvist krav om lisens. Dog var det en utskremt fra lisenskontoret som spaserte direkte inn i huset mitt for 8 år siden uten å banke på, han dro igjen med hodet under armen og armen i fatle.
Lettpåtå Skrevet 15. september 2013 #12 Skrevet 15. september 2013 Dog var det en utskremt fra lisenskontoret som spaserte direkte inn i huset mitt for 8 år siden uten å banke på, han dro igjen med hodet under armen og armen i fatle. Details please!
Gjest Bud Skrevet 15. september 2013 #13 Skrevet 15. september 2013 Details please! Han var tydeligvis i den villrede at han kunne spasere inn hos fremmede mennesker uten å banke på, det ble vi saktens enig om at ikke var fullt så greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå