AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Babyen min liker ikke vogna. Hun får hysterisk anfall om hun legges oppi i våken tilstand. Legger jeg henne oppi etter å ha bysset henne i søvn kan det gå en liten stund, men ikke alltid. Tips? Hun har lammeskinn oppi og pute (da fungerer det bedre). Hadde babynest før, men det vokste hun ut av. Klarer meg fint med bæresjal/bil (liker ikke bilstol noe særlig heller, men korte turer går innimellom), men det hadde vært greit med en tur i vogna når det regner/blåser og sjal utgår... Hun er forresten to måneder. Jeg vet jo at det går seg til etterhvert, men ønsker likevel tips Anonymous poster hash: 0bec8...5ff
dreia Skrevet 13. september 2013 #2 Skrevet 13. september 2013 Dessverre ingen tips frå meg, men eg vil gjerne følge tråden. Min er 5 mnd, og det har heldigvis blitt litt bedre sidan han var nyfødd, men ikkje slik at eg tør trilla noko langt utan å ta med bæresele. Det er ikkje sjeldan eg har trilla på tom vogn... 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Vi hadde det ogsås lik, men byttet til sportsdelen allerede da babyen var 4 mnd. Da ble det myyye bedre, og vi kunne begynne å trille ganske lange turer. Anonymous poster hash: 45cf1...6cd 1
Pyntestøv Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Min er også litt av-på når det kommer til vogna. Han kan ligge en stund i den og bare titte seg rundt (jeg åpner opp så han kan se rundt, han liker å se på trær og mennesker som går forbi), og bli underhold av lekene sine til en viss grad, men om han ikke sover så holder han kun ut i 20-30 minutter. Jeg har lest at det skal hjelpe å gjøre det tett og godt rundt dem, så de ligger litt trangt. Mange babyer føler at vogna blir for "stor" og luftig. Men, det later ikke til å være problemet til min baby, han liker bare så godt å komme opp og bli bært virker det som. Så ja, denne tråden må jeg følge med på da jeg egentlig ikke har noen gode råd selv, hehe.
hilli Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Du har min sympati. Sønnen min hadde også vognskrekk som ikke ga seg før vi byttet til sportsdel da han var 6 mnd. Jeg har dessverre ingen tips å komme med, vi holdt oss mest hjemme eller til nød en tur på kjøpesenter (vinterbaby). Til gjengjeld så har all tiden på stuegulvet bidratt til at han har en helt super motorisk utvikling Han likte heller ikke bilsete så lange bilturer har vi aldri vært på. Du kan jo trøste deg med at det er veldig bra for babyen å ligge på gulvet å leke framfor å ligge i vogna, trilleturer er jo mest for mammaen sin skyld. Heldigvis så er jeg ikke avhengig av å komme meg på tur på dagtid for egen del, men jeg skjønner at det kan være ekstra frustrerende med vognskrekk hvis du er av den veldig aktive typen. 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #6 Skrevet 13. september 2013 http://www.mammalivet.com/2013/06/nar-babyen-hater-barnevogna.html?m=1 Har ingen tips selv, kanskje her er noen råd?Anonymous poster hash: 339d4...dab
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Hadde hun bare likt å ligge på gulvet Her er hun fastmontert på mammaen sin gitt. Og jo eldre hun blir, jo vanskeligere er det å få henne til å sove. Derfor hadde vogna vært super. Jeg bærer og bysser og bærer og bysser. Har vært hos kiropraktor så problemet ligger ikke der. TS Anonymous poster hash: 0bec8...5ff
Gjest Solstråla88 Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Hvis hun skal sove hjemme ville jeg anskaffet meg en hengevugge, dette hjalp min svigerinne masse, hun kaller det alle småbarnsmødres drøm.. 1
Gjest Gaby Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Hadde hun bare likt å ligge på gulvet Her er hun fastmontert på mammaen sin gitt. Og jo eldre hun blir, jo vanskeligere er det å få henne til å sove. Derfor hadde vogna vært super. Jeg bærer og bysser og bærer og bysser. Har vært hos kiropraktor så problemet ligger ikke der. TSAnonymous poster hash: 0bec8...5ff Akkurat sånn var min også, ville ikke ligge i vogna. Da hun var 5 mnd byttet vi til sportsdelen og plutselig elsket hun å være i vogna! Nå er hun 7 mnd, er fortsatt ikke glad i å ligge på gulvet. Vil helst bæres rundt omkring så hun kan titte på ting, men det er såklart bedre nå enn da hun var 2 mnd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Hadde hun bare likt å ligge på gulvet Her er hun fastmontert på mammaen sin gitt. Og jo eldre hun blir, jo vanskeligere er det å få henne til å sove. Derfor hadde vogna vært super. Jeg bærer og bysser og bærer og bysser.Har vært hos kiropraktor så problemet ligger ikke der. TSAnonymous poster hash: 0bec8...5ff Skulle til å foreslå dette, da jeg har vært borti noen som slet som bare det med å få ammet/legget ned babyen(vogn, gulv osv) - og det var låsninger i nakken. Tenkte jeg ville nevne det uansett i tilfelle andre sliter med det samme, selv hadde jeg ikke tenkt på at det kunne være årsak Anonymous poster hash: 06aea...8fd
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 http://tjomlid.com/2013/08/04/pps-bloggdask-for-ukritisk-artikkel-om-kisskidd/ Anonymous poster hash: 8f93b...e3f
casting Skrevet 14. september 2013 #12 Skrevet 14. september 2013 Samme sak her. Nå har han blitt fire mnd og tolererer vogna greit. Har den typen hvor man kan sette opp ryggen litt, så når han er våken er det av og til redningen. Da kan han titte seg rundt, og blir fort trett av alle inntrykkene. Når han sovner legger jeg selvsagt ned ryggen. Vi øvde en del på å bare være i vogna, jeg la ham i den for hver lur, uansett om jeg tenkte å trille ut eller ikke, og passet på å pate med ham, leke litt i voga når han var våken og blid. Tok av bagen og satte meg ved siden av ham på gulvet, gynget på den og snakket. Skaffet også noen leker til å henge på vognen, og nå som han har blitt mer opptatt av slikt kan jeg distrahere ham med det en stund. Hvis det er noen trøst så har baby her også hatt noen perioder hvor bæring har vært det eneste som nyttet... (og jeg har nesten alltid med sjal eller sele fortsatt).
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #13 Skrevet 14. september 2013 Vi er faktisk på trilletur nå. Hun gråt litt da jeg la henne, men det gjør hun uansett når hun vil sove. Men sovnet til slutt. Og hun sover så mye roligere der. Det er jo derfor jeg vil at hun skal være i vogna, for hennes del. Tør jo ikke gå langt da Men vi får bare øve Gleder meg til hun er stor nok til Ergoen eller Becoen uten spedbarnsinnlegg for da kan hun bysses lettere og tas ut av etterpå. Enn så lenge koser vi oss med sjalet TS Anonymous poster hash: 0bec8...5ff
Underverker Skrevet 14. september 2013 #14 Skrevet 14. september 2013 Vi måtte bare øve og øve, brukte vognen på små korte turer så ofte som mulig. Vi tok også med vognbaggen inn, så han vendte seg til å ligge oppi den. Pleide også å legge han på dynen med teppe rundt hodet så han lå mer stabilt og trygt. Det fungerte veldig godt
Gjest Elyssa Skrevet 14. september 2013 #15 Skrevet 14. september 2013 Vel, nå er alle babyer forskjellig, men her gikk det i hvert fall over av seg selv etter en stund
Gjest Chelseagirl Skrevet 15. september 2013 #16 Skrevet 15. september 2013 Her løste det seg rett og slett ved å bytte vogn fra Simo (baby har aldri likt den virker det som) til en enkel Phil&Teds-vogn hvor han kan sitte litt oppreist og se litt. Sovner alltid ganske kjapt i den vogna:) En må nesten bare prøve seg fram, og for noen babyer så er vognskrekk en fase som går over:)
AnonymBruker Skrevet 15. september 2013 #17 Skrevet 15. september 2013 Heldigvis går det meste over Nå har hun sovnet i vogna to dager på rad, så det er lov å håpe? TS Anonymous poster hash: 0bec8...5ff
Wesla Skrevet 16. september 2013 #18 Skrevet 16. september 2013 Hos oss var det hyling på tvillingene i vognen, når de var 2 mnd. fikk jeg tips om å legge dyne under. VIPS så roet begge seg betraktelig!
Sizz- Skrevet 18. mars 2021 #19 Skrevet 18. mars 2021 Wesla skrev (På 16.9.2013 den 12.22): Hos oss var det hyling på tvillingene i vognen, når de var 2 mnd. fikk jeg tips om å legge dyne under. VIPS så roet begge seg betraktelig! Vet dette er en gsmmel tråd. Men, dyne? La du den under babyen? Er litt på leiting etter ting som funker 😅
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå