AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Hei, Jeg har så lyst til å strikke en god og varm jakke, type lusekofte, til meg selv. Men så var det dette med å bestemme seg for en, da. Hvilken er din favoritt? Har du kanskje strikket en selv, og har gode/dårlige erfaringer med mønster eller garn etc. til noe sånt? Jeg har strikket nok til at jeg tør bryne meg på et sånt prosjekt, men er ikke særlig erfaren på mønsterstrikk. Anonymous poster hash: c4706...bbc
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Kan jo begynne med å spørre hvilken garntykkelse du tenker på? Sisu/pinne 3 eller smart/falk/pinne3,5? Eller tykkere? Anonymous poster hash: de558...8d6
Badeand Skrevet 13. september 2013 #3 Skrevet 13. september 2013 Setesdalskofte, mariuskofte eller fanakofte?
Rødvinspiken Skrevet 14. september 2013 #4 Skrevet 14. september 2013 Min favoritt er denne versjonen av setesdalskofta ... http://www.strikkedilla.no/broderier.htm (skroll litt ned)
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #5 Skrevet 14. september 2013 Jeg har strikket setesdalskofte før. Synes den er kjempefin. Nå skal jeg strikke fanfakofte til datteren min, i mørk sennepsgul og naturhvitt. Har strikket den i genser tidligere, og den har i hvert fall mye enklere mønster, og hvis du er som meg, som liker å se på tv eller skravle samtidig som jeg strikker, så er jo det veldig greit. Anonymous poster hash: 9aa72...c1a
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #6 Skrevet 14. september 2013 Hei, Jeg har så lyst til å strikke en god og varm jakke, type lusekofte, til meg selv. Men så var det dette med å bestemme seg for en, da. Hvilken er din favoritt? Har du kanskje strikket en selv, og har gode/dårlige erfaringer med mønster eller garn etc. til noe sånt? Jeg har strikket nok til at jeg tør bryne meg på et sånt prosjekt, men er ikke særlig erfaren på mønsterstrikk. Anonymous poster hash: c4706...bbc Uansett hvilket mønster du velger pass på å ikke stramme trådene mellom lusene. da vil lusene forsvinne eller bli veldig små. Anonymous poster hash: 7df8d...b66
AnonymBruker Skrevet 14. september 2013 #7 Skrevet 14. september 2013 Hei, Jeg har så lyst til å strikke en god og varm jakke, type lusekofte, til meg selv. Men så var det dette med å bestemme seg for en, da. Hvilken er din favoritt? Har du kanskje strikket en selv, og har gode/dårlige erfaringer med mønster eller garn etc. til noe sånt? Jeg har strikket nok til at jeg tør bryne meg på et sånt prosjekt, men er ikke særlig erfaren på mønsterstrikk. Anonymous poster hash: c4706...bbc Da ville jeg begynt med å øve litt på mønsterstrikk - strikke lue og votter f.eks? Å strikke ei kofte er ikke så vanskelig, men dritt å gjøre et så stort arbeid og ikke få det fint. Sånn generelt er store sprang (lang avstand mellom hver gang en farge brukes) vanskeligere å få pent enn korte. Så de oppskriftene som kan se vanskelige ut med masse mønster er som oftes lettest å strikke og få pent Anonymous poster hash: de558...8d6
Fantomina Skrevet 14. september 2013 #8 Skrevet 14. september 2013 (endret) , Endret 18. januar 2015 av Fantomina
Selma1984 Skrevet 15. september 2013 #9 Skrevet 15. september 2013 Er sikkert lurt å begynne på noe enklere enn en kofte hvis man ikke er erfaren i mønsterstrikk. Selbuvotter er raske og morsomme å lage, og man blir flink på dette med mønster
Anneline80 Skrevet 15. september 2013 #10 Skrevet 15. september 2013 Eller start på en i baby/barnestørrelse, så får du lært mønsteret og teknikken uten å måtte strikke veldig mye. Marius er enkel å starte med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå