AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #81 Skrevet 24. september 2013 Jeg synes det er helt forferdelig å lese denne tråden. Jeg bodde hjemme altfor lenge mot min egen vilje, men jeg hadde ikke penger til å skaffe meg noe eget sted å bo og foreldrene mine nektet meg å flytte - hvordan kunne de det når jeg var myndig? Jeg trodde vel det var umulig når jeg ikke hadde noen jobb å forsørge meg med, og de motarbeidet meg, det er vel bedre å si. Det var ikke det at jeg var redd for å være alene eller ikke kunne klare meg selv, jeg blir provosert når dette blir antydet (av/om andre, på generelt grunnlag). Jeg fikk penger til "husleie" fra sosialkontoret, men trodde ikke de ville betale for hybel når jeg ikke ble kastet ut hjemmefra. Jeg trodde det bare var innvandrerjenter som ble nektet å flytte hjemmefra. Og jeg ble ikke holdt igjen fysisk eller med trusler, bare med følelsesmessig utpresning. Det er så skamfullt å tenke på. Jeg hadde null privatliv, fikk ikke låse døren til rommet mitt engang, og jeg ble mer og mer motløs og fortvilet og handlingslammet. I dag har jeg ikke kontakt med den forelderen som fremdees er i live, mye på grunn av dette. Anonymous poster hash: 171f5...01f
Surriball Skrevet 24. september 2013 #82 Skrevet 24. september 2013 Jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. 1 år ute og reiste/folkehøgskole og så 5 års studier. Har nå begynt i jobb og har leid hele veien. Planen er å spare mest mulig EK framover så jeg og sambo får kjøpt noe.
AnonymBruker Skrevet 24. september 2013 #83 Skrevet 24. september 2013 jeg har ikke flyttet hjemmefra enda. Er 19 år, og kommer nok ikke til å skje med det første, da jeg skal gå videregående på nytt til neste år. Forhåpentligvis flytter kjæresten ut til neste år eller noe da, så kanskje er jeg så heldig og får bo "gratis" hos han Anonymous poster hash: ca0c4...84b
Gjest avocadoen Skrevet 24. september 2013 #84 Skrevet 24. september 2013 Jeg var 16 Kan ikke si det var et dårlig valg.
Blod Skrevet 24. september 2013 #86 Skrevet 24. september 2013 Hvor gammel var du da du flyttet hjemmefra? Flyttet i perioden jeg ble 18 Flyttet du alene/sammen med noen? Alene Leide eller kjøpte? leier
Gjest Guilty Skrevet 24. september 2013 #87 Skrevet 24. september 2013 Flyttet ut når jeg var 18 og et halvt år ca. Flyttet 5 timer unna pga. min daværende kjæreste(nå eks) og vi bodde sammen i litt over ett år. Etter det så flyttet jeg hjem igjen og har nå snart bodd hjemme i ett år Jeg leide forresten.
Longgone Skrevet 24. september 2013 #88 Skrevet 24. september 2013 Jeg var 18 og flyttet til utlandet for å studere.
klesklypa Skrevet 24. september 2013 #89 Skrevet 24. september 2013 Første gangen var jeg 20 år og flyttet sammen med min søster. Vi bodde sammen i to år, før vi flytter hjem igjen for en periode. Andre gangen jeg flytter hjemmefra var jeg 24 år og flyttet inn sammen med min nåværende kjæreste og samboer 1
Lillemeg25 Skrevet 25. september 2013 #90 Skrevet 25. september 2013 18 Flyttet alene pga studiene. Flyttet 1 time fra hjembyen for å studere.
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #91 Skrevet 25. september 2013 Jeg synes det er helt forferdelig å lese denne tråden. Jeg bodde hjemme altfor lenge mot min egen vilje, men jeg hadde ikke penger til å skaffe meg noe eget sted å bo og foreldrene mine nektet meg å flytte - hvordan kunne de det når jeg var myndig? Jeg trodde vel det var umulig når jeg ikke hadde noen jobb å forsørge meg med, og de motarbeidet meg, det er vel bedre å si. På den andre siden endte du (forhåpentligvis) ikke opp som naver, slik det høres ut som du hadde tenkt. Ser ingen grunn til at andre skal betale for at man skal kunne flytte ut hvis ikke man skal begynne på studier langt unna eller har fått jobb. Anonymous poster hash: 11d63...969
AnonymBruker Skrevet 25. september 2013 #92 Skrevet 25. september 2013 På den andre siden endte du (forhåpentligvis) ikke opp som naver, slik det høres ut som du hadde tenkt. Ser ingen grunn til at andre skal betale for at man skal kunne flytte ut hvis ikke man skal begynne på studier langt unna eller har fått jobb. Anonymous poster hash: 11d63...969 Dessverre, jeg ble uføretrygdet etterhvert. Men det var ikke "drømmen", akkurat. Anonymous poster hash: 171f5...01f
Banan Skrevet 25. september 2013 #93 Skrevet 25. september 2013 Jeg var 19, nesten 20. Flyttet i leilighet alene da jeg skulle begynne å studere i en annen by.
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #95 Skrevet 8. oktober 2013 17, leide hybel i samme kollektiv som venninne. Kjøpte ikke før jeg var 21. Anonymous poster hash: 25cde...dd9
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #96 Skrevet 8. oktober 2013 Jeg synes det er helt forferdelig å lese denne tråden. Jeg bodde hjemme altfor lenge mot min egen vilje, men jeg hadde ikke penger til å skaffe meg noe eget sted å bo og foreldrene mine nektet meg å flytte - hvordan kunne de det når jeg var myndig? Jeg trodde vel det var umulig når jeg ikke hadde noen jobb å forsørge meg med, og de motarbeidet meg, det er vel bedre å si. Det var ikke det at jeg var redd for å være alene eller ikke kunne klare meg selv, jeg blir provosert når dette blir antydet (av/om andre, på generelt grunnlag). Jeg fikk penger til "husleie" fra sosialkontoret, men trodde ikke de ville betale for hybel når jeg ikke ble kastet ut hjemmefra. Jeg trodde det bare var innvandrerjenter som ble nektet å flytte hjemmefra. Og jeg ble ikke holdt igjen fysisk eller med trusler, bare med følelsesmessig utpresning. Det er så skamfullt å tenke på. Jeg hadde null privatliv, fikk ikke låse døren til rommet mitt engang, og jeg ble mer og mer motløs og fortvilet og handlingslammet. I dag har jeg ikke kontakt med den forelderen som fremdees er i live, mye på grunn av dette. Anonymous poster hash: 171f5...01f Trist å høre, jeg var i samme situasjon. Men for meg var dette grunnen til at jeg flyttet, og siden jeg var i samme økonomiske situasjon for deg slet jeg mye med å få det til å gå rundt. Håper det går bedre med deg nå Anonymous poster hash: 25cde...dd9
Lila Skrevet 8. oktober 2013 #97 Skrevet 8. oktober 2013 Var 16, ble 17. Flyttet noen timer vekk sammen med kjæresten pga studier. Gikk strålende
AnonymBruker Skrevet 8. oktober 2013 #98 Skrevet 8. oktober 2013 Flyttet på hybel i 1983, da var jeg 15 år (snart 16 år). Etter ca. 5 mndr flyttet jeg sammen med han jeg i dag er gift med. Dere som flyttet i alderen 15-19 år, hvordan ble det finansiert? Stipend, studielån og vaskejobb. Anonymous poster hash: f2d43...0ec
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå