Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt kjæreste i fem år nå. Før dette hadde han en elskerinne som var veldig forelsket i han, men han sier han ikke gjengjeldte disse følelsene. Etter at jeg møtte kjæresten min har disse hatt jevnlig kontakt, vært på kafé sammen etc., fordi jeg stoler på han og de har alltid også vært gode venner. Dette er en ålreit jente og jeg har også blitt ganske godt kjent med henne disse årene. For tre år siden hadde vi en pause i forholdet, og vi flyttet bort fra leiligheten vi leide sammen. Jeg flyttet til et par venninner, og i tiden vi begynte å treffes igjen bodde denne ekselskerinnen sammen typen min sin beste kompis, og typen min sov der endel, når han ikke sov hos meg(han lette etter egen leilighet på denne tiden, han og denne jenta og kompisen er fra samme by.)dette stolte jeg også på. Mulig jeg er naiv, men jeg følte virkelig ikke dette som noen trussel. Men, ifjor vår glemte han og gå ut fra facebooken sin(jeg vet det er feil, men hadde en dårlig følelse, og da er det ikke lett å la vær..) og jeg gikk bare inn for å se. Da så jeg at hun hadde brettet ut sin sexfrustrasjon og sa det var synd han ikke var der og kunne hjelpe. Hans svar var ikke like ivrige, og jeg konfronterte begge, og de sa det bare var tull og la seg flate. Etter dette har jeg hatt problemer med at de skal treffes. Jeg vil stole på de, men føler noe er ugreit, og uansett synes jeg at det å sende sånne meldinger var veldig respektløst overfor meg og den tilliten jeg har vist dem. Nå er han invitert i bursdagen til denne jenta, sammen endel kompiser fra samme by. Er ikke så ofte de ses, men jeg synes det er vanskelig hvis ikke jeg blir invitert merker jeg. Er jeg urimelig, eller hva ville dere følt og ikke minst gjort? Blir veldig glad for innspill:) ps. Kontakten de har hatt er med måneders mellomrom.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har vært ok med kontakten de har fordi du stolte på at de kun oppførte seg som venner. Da du fant ut at de hadde kontakt om seksuelle ting, var det ikke lenger like ok for deg. Tull eller ikke, dette er to personer som har hatt sex før. Hadde de sex da han sov over hos henne (og kompisen) da han bodde der?

Personlig hadde jeg ikke likt om typen min beholdt en kontakt med en ex-elskerinne. Å finne sånne meldinger hadde vært prikken over i-en for min del.

Du virker naiv og lett å kjøre over. Så jeg vil tro at typen din kan trå over mange grenser på "tull" fordi du setter egentlig ingen grenser.

Skrevet

Dette hadde jeg aldri funnet meg i. Høres ut som at han har svin på skogen og du er lett å lure.

Anonymous poster hash: a7cfe...195
  • Liker 3
Skrevet

Du høres veldig naiv ut. Hvordan kan du stole på han, når du ser at de har snakket om sex bak ryggen din? De hadde et sekuelt forhold, hallo? Hva tror du de gjorde da han sov der ofte? De hadde garantert sex, sånne forhold, som er basert på sex, og de fortsetter å ha kontakt, snakker om sex bak ryggen din...Når skal du våkne ts? Må du se at de har sex før du skjønner alvoret?

Jeg hadde aldri tillat at en type hadde jevn kontakt med en "eks" elskerinne!

Skrevet

Han sier de ikke har det, og kompisene hans sier hun har prøvd seg endel på han men at han ikke har skjønt det eller gjort noe. Jeg har sagt det ikke er greit, og de har ikke mye kontakt lenger, derfor ikke så stressa nå, men denne bursdagen liker jeg ikke..:/

Skrevet

Han sier de ikke har det, og kompisene hans sier hun har prøvd seg endel på han men at han ikke har skjønt det eller gjort noe. Jeg har sagt det ikke er greit, og de har ikke mye kontakt lenger, derfor ikke så stressa nå, men denne bursdagen liker jeg ikke..:/

Og du stoler på han, når han har snakket om sex med henne bak ryggen din?

• 2 uker senere...
Skrevet

Det var mer at hun var sexfrustrert, oghan sa han var det og siden han var så mange dager borte fra meg på jobb. Er det ufint av meg og kontakte denne jenta direkte på Facebook nå og forklare følelsene mine ang denne bursdagen?

Skrevet

Du skjønner at hun der er ute etter noe mer enn vennskap med typen din, ikke sant?

Synes ikke du skal kontakte henne - du har ikke noe forhold til henne, og i hennes øyne er du sannsynligvis tidenes mest naive kjerring (beklager å måtte si det, men det er hva jeg selv ville tenkt..), og i verste fall blir typen din forbanna på deg fordi du blander deg i 'vennskapsforholdene' hans. Det blir veldig lett for denne jenta å fremstille deg som en paranoid psycho hvis du tar kontakt og bretter ut om følelsene dine til henne - det ser du vel selv? Dette er noe mannen må sette grenser for selv. Interessant nok ser det ut som han trives veldig godt med denne situasjonen - hadde han ikke gjort det hadde han gitt henne avslag for lenge siden, og det er fakta. Han holder henne varm; og det gjør han neppe uten grunn. Du lar deg tråkke på, rett og slett.

• Liker 2
Skrevet

Ikke ta kontakt med henne, men si til han at han ikke kan gå dit uten deg. Du må ikke la deg lure, de som snakker sex og tidligere har ligget sammen har lavere terskel for å gå til sengs igjen. Det er menneskelig og ganske vanlig. Du må ikke være så naiv.

Skrevet

Synes ikke du virker naiv, men tvert imot reflektert og sympatisk.:) Men enig i dine vurderinger: Nå er det på tide å sette foten ned. Hun har misbrukt tilliten din, og det bør ha sine konsekvenser. Hvis typen din er like reflektert og sympatisk som deg, så skjønner han sikkert hvor du kommer fra.

• Liker 2
Gjest Lille-pus
Skrevet

Om de ønsker å etablere et forhold bak din rygg, TS, så trenges hverken bursdagsselskap eller FB chat.

Det eneste som trenges er at begge vil det.

Der det er vilje er det vei, og da spiller det ingen rolle om du gjør som det blir foreslått og nekter ham å dra.

- det er forøvrig meget underlig å tro at man kan nedfelle direkte forbud og nektelser overfor et annet menneske...

Det smarteste du gjør er faktisk å snakke åpent med ham om din usikkerhet slik at dere to sammen finner en god løsning på dette bursdagsselskapet.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes egentlig ikke du har vært altfor naiv. Det virker som kjæresten din har holdt en viss avstand til denne jenta (hva som skjedde i pausen er det kanskje best å ikke tenke så mye over) - og det gjør han av hensyn til deg og forholdet han er i. Mulig han liker oppmerksomheten fra henne, og mulig han tenker det er en grei relasjon å opprettholde dersom han blir singel igjen. Det er ikke så ille synes jeg, selv om jeg mener det er best å bare kutte godt ned på kontakten når den ene ikke holder det på et vennskapelig plan, men flørter, prøver seg og snakker om sex. Men så lenge han ikke gjengjelder det synes jeg egentlig ikke han har gjort noe galt. Synes likevel ikke det er rart dette gjør deg usikker - på et vis leker han med ilden og det at venninnen ikke respekterer det jeg ser på som normale grenser når man er venn med noen i et forhold... - det bør du snakke med ham om. Kanskje han forstår deg og tar hensyn til det. Jeg synes ikke du skal kontakte jenta, hun får antagelig bare blod på tann.

Anonymous poster hash: b3eea...313
Skrevet

Sev om det faktisk er sant og de ikke har hatt sex, så beviser jo facebook chatten at de er mer enn vanlige venner. Kjæresten din hadde helt sikkert satt foten kraftig ned hvis han fant ut at du hadde hemmelige sex samtaler med en mannlig venn over facebook?

Det høres ut som han sitter med mye av makten i forholdet deres.

Skrevet

Hvis han hadde respektert deg, hadde han droppet kontaktn med henne ts. De har jo hyppig kontakt. Naivt å tro at han ikke vil ha muligheten, når han vil. De hadde/har et seksuelt forhold.

Skrevet

slik jeg forstår det er det HUN som er ivrgig. har enda ikke sett noen fakta på at han har sagt eller gjort noe spesielt som virker som at han er eller har vært utro, annet enn å holde kontakten med henne da (og det kan man jo stille spm tegn ved, men det betyr jo ikke at han er utro). Hun kan jo brette ut så mye hun vil om sitt sexliv eller frustrasjoner til han, om han ikke har svart noe spess, så har han jo ikke gjort noe galt.

men ingen kan lese hans tanker eller se hva som skjer bak lukkede dører. så jeg forslår at du setter deg ned og tar en ordentlig prat med han hvor du forteller han at dette bekymrer deg, eller gjør deg utrygg. forklar han at du alltid har stolt på han (slik du forteller her) og dermed ikke har hatt noen bekymriinger, men at det er noen småting som gjør deg utrygg (og påpek hva dette er), så må du nesten se hva han svarer, og velge om du vil stole på han etter han har fått svart for seg..

Anonymous poster hash: 4dcfb...a77
Skrevet

Jeg skjønner at det kan være rart og kontakte henne, men vi har hatt gode samtaler kun vi to tidligere, og vi har vært litt sammen alle tre innimellom og. Jeg har følt meg trygg på at han ikke har vært tiltrukket av henne, for hun er ikke hans type, og hun har vært keen på han uten at han har villet noe mer lenge. Merket på hans meldinger at han "kuttet" istedenfor å henge seg på og fortsette videre. Jeg er av typen som heller enn å være paranoid og jævlig har villet være åpen og imøtekommende, nettopp for å unngå at hun kan "få blod på tann". Men da burde jeg vel heller ta det med han ja. Er litt skuffet over å ikke bli invitert og, merker jeg. Er blitt så nær mange av vennene hans. Men jaja, det får bare være. Er det dumt å spørre han om han kan høre om jeg er velkommen da? Takker for svar.

Skrevet

De har ikke sett hverandre mer enn tre ganger i år. Jeg synes ikke det er altfor ofte. De har mange felles venner, så ikke alene. Jeg var der en av gangene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...