Gå til innhold

nattavvenning-flaske

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei snuppe på drøyt 10 mnd som beg i bhg for 14 dager siden. Hun er mye våken om nettene og vi linker det til bhg starten. Vi -dvs jeg mamma-har 3x tidligere bestemt meg for å slutte med foring på natta......hver gang har jeg gitt opp halveis fordi jeg ikke har vært klar. Opplever nå at hun våkner på klokka igjen, før var det når hun var sulten. ....tenker jeg får bite tenna sammen og holde ut en skrikehelg-hun må slutte å våkne for mat i tillegc til fet andre. Utfordringen ligger pr nå i at hun spiser mindre på dagen etter bhg start. Alt er nytt og da får hun ikke konsentret seg om maten (var slik som baby også) samarbeider med bhg på området og det går riktig vei :-)

Kan jeg likevel slutte med mat på natta? Sult gir ikke akkurat et godt sovegrunnlag..

Hae tenkt å prøve skrikekur men gå inn mye oftere enn anbefalt-max 4min i mellom. Hun må jo få tid/mulighet til å finne roen selv også....

Hva er andres erfaringer? Noen som har flere tips for å lykkes?

Anonymous poster hash: 01f81...a43

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ei snuppe på drøyt 10 mnd som beg i bhg for 14 dager siden. Hun er mye våken om nettene og vi linker det til bhg starten. Vi -dvs jeg mamma-har 3x tidligere bestemt meg for å slutte med foring på natta......hver gang har jeg gitt opp halveis fordi jeg ikke har vært klar. Opplever nå at hun våkner på klokka igjen, før var det når hun var sulten. ....tenker jeg får bite tenna sammen og holde ut en skrikehelg-hun må slutte å våkne for mat i tillegc til fet andre. Utfordringen ligger pr nå i at hun spiser mindre på dagen etter bhg start. Alt er nytt og da får hun ikke konsentret seg om maten (var slik som baby også) samarbeider med bhg på området og det går riktig vei :-)

Kan jeg likevel slutte med mat på natta? Sult gir ikke akkurat et godt sovegrunnlag..

Hae tenkt å prøve skrikekur men gå inn mye oftere enn anbefalt-max 4min i mellom. Hun må jo få tid/mulighet til å finne roen selv også....

Hva er andres erfaringer? Noen som har flere tips for å lykkes?

Anonymous poster hash: 01f81...a43

Du kommer til å fa hundre innlegg her om hvor fæl du er som vurderer skrikekur.. Jeg har dessverre ingen råd, men sliter med en lignende problemstilling selv. Følger derfor med her om det skulle dukke opp noen råd. Mitt barn er noen måneder eldre enn ditt, og man blir temmelig desperat når man i månedsvis har prøvd omtrent alt annet enn skrikekur, men ingenting ser ut til å fungere...

Anonymous poster hash: ced97...9ea

Skrevet

Jeg hadde ihvertfall ventet til hun er godt innkjørt i barnehagen og matinntaket på dagtid har kommet opp igjen. Hvorfor skal man utsette dem for både barnehagestart OG nattavvenning med skrikekur samtidig?

Jeg kan si med en gang at skrikekur hvor man ikke er hos barnet hele tiden ikke er aktuelt for min del, så svaret er farget av dette.

Kan bare fortelle hva som fungerte for oss da vi nattavvente fra flaske ved 11mnd. Først da følte jeg at han spiste nok om dagen til at jeg hadde samvittighet til å ta fra han nattmaten, selv om det egentlig bare var en dårlig vane å våkne for mat.

Vi kuttet melkeflaska, men tilbydde vann i stedet (var ikke interessant). Gutten lå da i sprinkelseng ved siden av dobbeltsenga. Når han våknet for melk fikk han i stedet vannflaske, smokk og bamse, og så lå jeg med hånda gjennom sprinklene og holdt på han slik at han visste at jeg var der. Bestemte meg for at det er ikke morgen før kl.6, men da stod vi opp og var effektive med å få frem maten, for da var han veldig sulten. Var også bevisste på å tilby hyppige og varierte måltider gjennom dagen for at han skulle få i seg nok mat til å holde gjennom natta.

Han var sint i 3 netter før han begynte å sovne lettere etter oppvåkningene. Jeg syntes den skrikinga var tøff å takle i seg selv, men følte at det var helt nødvendig for å komme i mål, og at det var den mildeste formen for avvenning jeg kunne bruke når jeg først hadde bestemt meg for at det skulle avvennes

Etter ei uke begynte han å sovne fort igjen om han skulle våkne i løpet av natta. Han brukte noen dager på å øke matinntaket på dagen, men det gikk seg til litt etterhvert.

Kunne ikke falle meg inn å gå fra han når han skrek, jeg synes det minste vi som foreldre kan gjøre er å være der og skape trygghet når barna har det kjipt (særlig når det er vi som bestemmer at de skal ha det kjipt). Synes det er utrolig urettferdig å gjøre barnehagestarten og nattavvenninga mer vanskelig enn nødvendig for ei så lita jente.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...