Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har noen gode tips mot gulping? Småen gulper MYE for tiden. Gulper uansett om han raper etter/under måltidet også, ofte er det store mengder som kommer også. Han spiser ofte, kanskje annenhver time på dagtid. Gulper ikke om natten, merkelig nok...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje han spiser for ofte rett og slett? Om magen er for full så kommer det gjerne opp igjen.

Anonymous poster hash: 63d18...315
Skrevet

Jeg har en skikkelig gulper og her hjelper det mye å ha henne høyt opp en stund etter mat ved å enten la henne sitte på fanget eller ligge på armen med hodet og overkropp litt høyere.

Jeg hever også sengen litt ved hodeenden og vogna når det er mulig.

Man kan jo se for seg en melkekartong med melk som er åpen og ikke skal skvulpe melk ut av. Hvis man styrer mye så det skvulper opp i spiserøret, kommer det ofte opp igjen. Ved å tenke på dette blw det bedre her, men absolutt ikke helt borte. Noen gulper bare mye. Så lenge de legger på seg er det ikke noe stort problem tror jeg.

Skrevet

Midi gulpet lenge. Gutter har ofte mindre ferdige lukkemuskler enn jenter og gulper derav ofte mer. Hos oss gikk det noen klesskift hver dag. Ingenting hadde noen effekt, måtte bare vente det ut.

Skrevet

Midi gulpet lenge. Gutter har ofte mindre ferdige lukkemuskler enn jenter og gulper derav ofte mer. Hos oss gikk det noen klesskift hver dag. Ingenting hadde noen effekt, måtte bare vente det ut.

Samme her, brukte ofte 5 smikker hver dag. Ingenting hjalp og ALLE råd ble forsøkt. Mulig å holde oppreist etter mlåltidet hjalp litt til at maten fikk synke og bli fordøyd i alle fall. Ingen gulping om natta her heller. Gav seg nærere året

Anonymous poster hash: e1bc3...026

Skrevet (endret)

Vi har en sprutgulper, og har alltid hatt det sånn. Må bestandig stille meg opp på gulvet når han skal rapes, for det kommer alltid en hel foss ut. Gulpingen fortsetter med jevne mellomrom helt til neste måltid, og slik fortsetter det. Det som funker best her er at han ligger på rygg en god stund etter matingen. Hvis vi bærer på han, eller lar han ligge på magen blir det verre. Funker heller ikke å gi han mindre mat, så han er rett og slett bare en ekstremgulper. Vi har i det minste veldig rene gulv, siden de må vaskes så ofte!

Endret av Suvana
Skrevet

Takk for svar dere. Har forsøkt å holde ham i ro etter mating, og synes det kanskje hjelper litt.

Haha - vi har ikke så rene gulv da vi, tross gulpingen... :plystre:

Skrevet

Legger gulpebarn godt nok på seg? De mister jo en hel masse av maten de nettopp har spist!

Anonymous poster hash: 44a4a...348
  • Liker 1
Skrevet

Legger gulpebarn godt nok på seg? De mister jo en hel masse av maten de nettopp har spist!

Vet ikke hvordan det er med andre, men vår legger godt på seg. Han ligger faktisk godt over gjennomsnittet, og vi har fått klager fra helsesøster i mange måneder på at han veier for mye.

Skrevet

Vår er også av den litt lubne typen...

Skrevet

I natt måtte jeg bytte laken 4 ganger på senga, litt slitsomt å ha en gulper ;)

Min har lagt på seg godt nesten hele tiden, med unntak av to uker da jeg hadde mindre melk. De spiser kanskje litt mer enn ikke-gulpere? Aner ikke :)

Haha, nå har mannen min stått på badet i en halvtime og skifta fortløpende på henne når hun har gulpa. Så hvis noen andre har tips må jeg følge med ;) Ikke meningen å kuppe tråden din, TS!

Skrevet

Min gjorde ihvertfall det, selv om han var en storgulper.

Jeg ga igrunnen bare opp til slutt. Ingenting fungerte uansett og det ble enklere når jeg innfant med med at han var en storgulper og sluttet å stresse noe med det.

Toleransen for når det var på tide med skift ble også økt etter hvert, så vi gikk vel fra å bytte klær etter hvert måltid pga gulp til å bytte ved virkelig behov. Ull var ihvertfall gull sånn sett, for det dempet lukten, tørket fort og ble ikke kaldt selv om det var bittelitt vått.

Skrevet

Enig med SmallTalk :) Det ble lettere når jeg bare innfant meg med situasjonen. I begynnelsen holdt jeg på å bli gal, for min eldste gulpet aldri så jeg var ikke vant med det. Etterhvert ble det liksom helt naturlig å gå rundt med gulpflekker her og der, og nå må jeg ta meg sammen for å huske å bytte til rene og ikke utgulpede klær før jeg beveger meg ut i offentligheten... hehe.

Angående å legge på seg: Minsten la på seg nesten 5,5 kg de første 5 mnd, så han lider ikke akkurat noen nød :P God og rund!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...