Gå til innhold

Skuffet :( hadde dere vært det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min har vært på millitærøvelse i en uke, han kom hjem i dag. Det siste døgnet hørte jeg ingenting fra han. (Han hadde gått tom for strøm) men han hadde sagt på forhånd at han kom til å få lade telefonen så jeg ble litt bekymret når jeg ikke hørte noe fra han selvom jeg visste at det antagelig var en god grunn til det.

Han har vært gift før og jeg har tidligere fått noen "stikk" fordi han og x-konen har et så godt forhold, de har barn så det er jo flott, men det går litt forbi det, for eksempel kan invitere hun han på middag når han henter barna HVIS ikke hennes nye mann er hjemme (da ville han blitt sjalu) Jeg synes dette er litt merkelig.

Jeg gledet meg veldig til han skulle komme hjem i dag, han hadde parkert bilen sin hos meg og jeg ventet og regnet med at han hvertfall ville komme nedom meg før han hentet barna hos ex`en. Det gjorde han ikke, jeg fikk en melding en god stund etter at jeg hadde ventet han, da han kommet hjem og lurte på om jeg kom på besøk. Han hadde hentet bilen rett utenfor hos meg, dratt for å hente barna og fått middag hos ex-konen.

Ble fryktelig lei meg, han kunne vel kommet rett innom og sagt hei? Vi/jeg kunne laget middag? og hvis det hastet å hente barna hos ex`en kunne han hvertfall gitt beskjed om det? Jeg ventet jo veldig på å bare høre fra han. Og så stikker det selvsagt ekstra siden han har spist middag der. Hvordan hadde dere reagert på dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noe menn gjør, som dere kvinner kanskje har vanskelig for å forstå, er å bry seg litt om andre enn seg selv. Det å hente barna sine å prioritere dem er viktigere enn en kjæreste. Menn liker nemlig å tenke på andre foran seg selv, det gir som regel en god selvfølelse, noe mange kvinner mangeler, nettopp fordi dere fokuserer på det dere ikke får fra andre isteden for å skape verdier for andre. Anonymous poster hash: 70f84...c4a

Skrevet

Barna er viktigst selvsagt, men jeg synes det er unøvendig å spise middag med eksen. Men på en annen side så kan det jo være de gjør det fordi det er hyggelig for barna.Har du spurt han hvorfor han gjør det? Og jeg syns det er litt spesielt om han kommer og parkerer hos deg, men ikke kan bruke 1 minutt på å si hei. Det er jo uansett vanlig folkeskikk. Han kan i det minste ringe.

Anonymous poster hash: 7ce2e...262
  • Liker 6
Skrevet

Noe menn gjør, som dere kvinner kanskje har vanskelig for å forstå, er å bry seg litt om andre enn seg selv. Det å hente barna sine å prioritere dem er viktigere enn en kjæreste. Menn liker nemlig å tenke på andre foran seg selv, det gir som regel en god selvfølelse, noe mange kvinner mangeler, nettopp fordi dere fokuserer på det dere ikke får fra andre isteden for å skape verdier for andre.

Anonymous poster hash: 70f84...c4a

Det er sett på som en feminin egenskap å bry seg om andre og sette andre foran seg selv søten. ;)

Anonymous poster hash: 41ecc...c74

• Liker 4
Skrevet (endret)

Noe menn gjør, som dere kvinner kanskje har vanskelig for å forstå, er å bry seg litt om andre enn seg selv. Det å hente barna sine å prioritere dem er viktigere enn en kjæreste. Menn liker nemlig å tenke på andre foran seg selv, det gir som regel en god selvfølelse, noe mange kvinner mangeler, nettopp fordi dere fokuserer på det dere ikke får fra andre isteden for å skape verdier for andre.

Men gud forby at man skal tenke litt på kjæresten, og akkurat stikke innom to sekunder for å si hei når man parkerer utenfor. :rolleyes: Det grunnlaget du presenterer der blir bare useriøst.

Endret av Cordelia
  • Liker 3
Skrevet

Det er sett på som en feminin egenskap å bry seg om andre og sette andre foran seg selv søten. ;)

Anonymous poster hash: 41ecc...c74

Det viser bare hvor egosentriske dere er, og hvor generøse menn er, som godtar at kvinner skal ha patent på kvaliteter som kjærlighet og omtanke.

Skrevet

Men gud forby at man skal tenke litt på kjæresten, og akkurat stikke innom to sekunder for å si hei når man parkerer utenfor. :rolleyes: Det grunnlaget du presenterer der blir bare useriøst.

Tenkt på at han kanskje ikke ønsket å gjøre dama lei seg også da, ved å få gjort unna dette først for så å komme tilbake til dama litt senere. Kan umulig se for meg at "hei, stikker til unga og eksen for å ete, du ekke invitert" er bedre enn at han får gjort unna en avtale med noen andre først for så å prioritere dama si senere.

Skrevet

Tenkt på at han kanskje ikke ønsket å gjøre dama lei seg også da, ved å få gjort unna dette først for så å komme tilbake til dama litt senere. Kan umulig se for meg at "hei, stikker til unga og eksen for å ete, du ekke invitert" er bedre enn at han får gjort unna en avtale med noen andre først for så å prioritere dama si senere.

Det finnes litt mer finere måter å formulere seg på og da. Det er og ganske tåpelig å drive å snike rundt til middag fordi den nye mannen er sjalu. Han kan vel spise sammen med de isåfall. Helt greit å ha god kontakt med ex, men da bør man ta seg litt tid til nåverende samtidig, istedet for bare å vente på at hun skal komme innom. Men det er vel et kommunikasjonproblem mellom de.

Skrevet

Hadde han brydd seg om andre enn seg selv gadde an sendt en melding til kjæreten.

Skrevet

Han der hadde jeg lagt på is!

Han er litt for husvarm med eksen ennå.

Og hvorfor skal det liksom være greit for TS at han eter der når det ikke er greit for eksens nye mann?

Skrevet

Han der hadde jeg lagt på is!

Han er litt for husvarm med eksen ennå.

Og hvorfor skal det liksom være greit for TS at han eter der når det ikke er greit for eksens nye mann?

Han gjorde det for barna. Det er ikke alltid så enkelt for barn å forstå hvorfor mamma og pappa er skilt. Ved å spise EN middag sammen, så viser de i hvert fall at de ikke hater hverandre.

Synes TS overdriver. Han har et ekstra ansvar og må ta det ansvaret. I tillegg er vi menn generelt rævva på å kommunisere (svare på sms, svare på anrop, ringe etc)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...