AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Jeg skal på tidlig UL når jeg er 12 og en halv uker på vei. Der håper jeg å finne ut om barnet er friskt. Men hvis ikke, hvis barnet har Downs eller annet livsforandrende sykdommer så ønsker jeg ta abort. Men det blir jo for sent?? Hva skal man gjøre da? Ps. Vennligst ikke noen dømmende innlegg, jeg er kun ute etter info og ikke moralske svar. Kommer ikke til å forandre mening på det uansett. jeg er ikke egnet til å ta meg av en unge 24/7 resten av livet. Anonymous poster hash: e2994...148
Silfen Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Man får alltid innvilget abort når det er feil på barnet. 1
Longgone Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Hvis barnet ikke er friskt kan man søke om abort etter uke 12.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 ok så hvis barnet har Downs så kan jeg fjerne det? Det blir regnet som feil på barnet da ikke sant? Anonymous poster hash: e2994...148
Silfen Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Ja, du kan la barnet dø helt lovlig dersom det har downs, uten noe som helst motstand. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Det er vel frem til uke 18 mener jeg? Men da skal fosteret ha alvorlige "feil" Anonymous poster hash: 87ef0...4d8
#Sunrise Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 men husk på at vis barne får cerebral parese under fødsel, så er det forsent og ta abort;) 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 haha, "la barnet dø"... Det er vel strengt tatt litt å ta i syns jeg. Det er et foster.. Og jeg ønsker ikke ha et så sykt barn resten av livet, uten noen form for håp om forbedring. Det blir for mye slit, og etter foreldra dør så er ungen avhengig av hjelp fra andre resten av livet. Dessuten dør de tidligere også har jeg hørt, ofte feil på hjertet og slikt. Jeg vil at barnet mitt skal få et normalt liv, og for oss foreldra og for å slippe alt det slitet. Anonymous poster hash: e2994...148 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 men husk på at vis barne får cerebral parese under fødsel, så er det forsent og ta abort;) Hvordan kan barnet få cp under fødsel? jaja, hvis det skulle skje så må man jo bare! Jeg snakker om å forebygge som mye som mulig for at slikt skal skje, men man har ingen garantier selvsagt, det vet da jeg også. Anonymous poster hash: e2994...148
Gjest Doh Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Om barnet ikke får nok oksygen under fødselen kan det få CP. Det kan også ha mange andre sykdommer som gjør det fysisk eller psykisk utviklingshemmed uten at det er mulig å oppdage før etter det er født.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Jeg skal på tidlig UL når jeg er 12 og en halv uker på vei. Der håper jeg å finne ut om barnet er friskt. Men hvis ikke, hvis barnet har Downs eller annet livsforandrende sykdommer så ønsker jeg ta abort. Men det blir jo for sent?? Hva skal man gjøre da? Ps. Vennligst ikke noen dømmende innlegg, jeg er kun ute etter info og ikke moralske svar. Kommer ikke til å forandre mening på det uansett. jeg er ikke egnet til å ta meg av en unge 24/7 resten av livet. Anonymous poster hash: e2994...148 Fordi i Norge vil de ikke at man skal ta abort hvis barnet ikke er friskt. Mens i Danmark har de tidlig ultralyd, og da ser de etter disse tingene, og da kan man ta abort. Jeg nevnte noe om dette for jordmor, og samboer sa at hu ga ett sånn rart blikk .Jeg la ikke merke til det vel, men regner jo ikke med at folk skal bestemme for meg heller. Det som er også, er at om du betaler for det, så er det ikke alle som vil sjekke det som de må sjekke for å finne det ut for deg. Det fant jeg ut, det stod på en nettside at ved tidlig ultralyd sjekket de ikke nakkefold eller hva det heter. Det er litt feil syns jeg. Man må kunne bestemme selv:-) Anonymous poster hash: 6ecb8...e93
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 haha, "la barnet dø"... Det er vel strengt tatt litt å ta i syns jeg. Det er et foster.. Og jeg ønsker ikke ha et så sykt barn resten av livet, uten noen form for håp om forbedring. Det blir for mye slit, og etter foreldra dør så er ungen avhengig av hjelp fra andre resten av livet. Dessuten dør de tidligere også har jeg hørt, ofte feil på hjertet og slikt. Jeg vil at barnet mitt skal få et normalt liv, og for oss foreldra og for å slippe alt det slitet. Anonymous poster hash: e2994...148 Enig, akkurat det jeg tenker! Det er en jobb for livet, og de med downs har det vel ikke som plommen i egget. Uansett man må kunne velge selv Men jeg synes at man burde gi alle ultralyd før uke 12, slik at de kan "la barnet dø" ( som de som overdriver sykt her sier. Anonymous poster hash: 6ecb8...e93 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 De har lov å sjekke nakkefolk ol. etter uke 12, ikke før. Noen sjekker det før men det er ikke lov. Anonymous poster hash: 99633...e9d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå