Gå til innhold

Morgengretten!!!!

Fremhevede innlegg

Gjest Våkner kl.12
Skrevet

Jeg er morgengretten hver dag.

Min biologiske kroppsrytme var visst ikke laget for å tilpasse seg samfunnets A4-krav om 8-16.

Jeg sovner aldri før kl. 02. om natten og når jeg så må opp kl.07 for å gå til jobb som begynner 08, er jeg totalt morgengretten og sur.

Utover formiddagen våkner jeg mer og mer, og når det er ettermiddag/tidlig kveld og utover er jeg i mitt ess! Men da er det for sent for kollegene å merke mitt gode humør... :ler:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke morgengreten. Liker for det aller meste å stå opp og starte en ny dag.

Piglet

Skrevet
Jeg er en morgenfugl, men det forutsetter endel ting og mest av alt forutsetter det rutine... Jeg er nemlig en "morgen-autist"; følger ikke saker og ting sin vante rutine om morgenen så blir jeg sur (evnen til å ta ting på hælen våkner først etter ni)

Derfor må jeg ha god tid, lite stress, alt på plass og en tidlig start - da blir jeg glad da :wink:

:hoho: Fantastisk - det er altså en diagnose! Jeg har også den! Jeg trodde alltid at jeg var blid som en lerke om morgenen jeg, helt til min nye samboer (nåværende ektemann) tok Aftenpostens del 2 mens jeg leste del 1 :-x å herregud, det forholdet tok nesten slutt der og da. jeg står heller opp en halvtime før og får kjøkkenet for meg selv. Om klokken er halv seks eller syv, driter jeg i - jeg vil ha min morgenstund for meg selv!

Jeg presenterte ordet "morgen-autist" for Tusenbenet, som uten å blunke og før jeg sa noe mer, sa "det er jo det du er det, vennen". :oops:

Skrevet

Jeg hater også å stå opp om morgenen. Men er i utgangspunktet ikke morgengretten... Men det skal bare en bitteliten filleting til for at jeg blir gretten da.... så kanskje jeg er litt morgengretten allikevel? :roll:

Skrevet

Jeg er ikke gretten når jeg våkner om morningen, men jeg trenger å være i fred en liten stund. Ellers kan jeg fort bli det desverre :-?

Gjest gloria
Skrevet

Er ikke lurt å prate til meg tidlig på morgenkvisten, og i alle fall ikke komme løpende inn på soverommet for å spørre om noe!!

Skrevet
Jeg hater aa staa opp tidlig, men er ikke morgengretten av den grunn. :-)

Kan derimot bli rammet av smittsom morgengrettenhet av sambo eller venner.... :cry:

Clea

Slik er jeg også. Jeg er ikke morgengretten frem til jeg møter en som er det, og som lar det gå utover meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...