AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Er du flink til å kle deg etter hvor fin kropp du har?Anonymous poster hash: 73ed4...7b9
Gjest Søgni Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg kler meg etter hva jeg føler meg fin i, min egen formening om hva som er flatterende for meg, og hvilke plagg jeg liker, ikke etter hvordan kroppen min bedømmes sånn rent objektivt (hvordan nå jeg nå enn skal vurdere det). Forresten så synes jeg f.eks. sånne guider angående hvilke snitt og plagg man bør kle seg i basert på kroppsfasong ofte stemmer dårlig for min del, og at det ville vært veldig begrensende å skulle kle seg etter noe sånt. Det vil si, det er mulig særpregene mine hadde blitt skjult bedre av å kle meg sånn, men det er ikke noe jeg er like opptatt av som hvilke klær jeg faktisk liker og føler meg fin i. 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Forresten så synes jeg f.eks. sånne guider angående hvilke snitt og plagg man bør kle seg i basert på kroppsfasong ofte stemmer dårlig for min del, og at det ville vært veldig begrensende å skulle kle seg etter noe sånt. Hva mener du? Anonymous poster hash: 73ed4...7b9
Gjest Søgni Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Hva mener du? Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 Jeg er ganske kort i utgangspunktet, og har i tillegg korte bein. Det betyr ikke at jeg automatisk føler meg fin i klær som skal gi en illusjon av at beina er lengre og overkroppen kortere, eller at det er et mål jeg har når jeg kler meg. Det betyr ikke at jeg velger høye hæler for å gi en illusjon av lengre bein, og det at jeg har fotball-legger betyr ikke at det er noe jeg er interessert i å skjule ved å ikke bruke skjørt og kjoler, som jeg faktisk liker å bruke. Bootcut jeans, som tydeligvis skal balansere ut fasongen min er noe jeg ikke liker eller føler meg fin i. V-hals blir jo ofte anbefalt til oss med litt størrelse på brystene, dette synes jeg ikke er så fint. Jeg slutter heller ikke å bruke korte ermer selv om overarmene ikke er mitt beste trekk. Selv om det tydeligvis er feil av meg å bruke litt løse gensere, på grunn av at det trekker oppmerksomheten mot mine korte bein, så liker jeg det. I det hele tatt så er jeg lite interessert i å kle meg for å gi en illusjon av at kroppen min skal skal passe bedre inn i en slags mal som noen forteller meg at jeg burde passe inn i. Jeg har ingen behov for å balansere ut eller å gi en illusjon av dette, fine kropper kommer i alle fasonger, og jeg er bra nok som jeg er. Er det noe som irriterer meg, så er det alle disse detaljerte tipsene og guidene for hvordan vi skal se ut og kle oss. (Ok, det siste ble kanskje litt vel flåsete, men jeg mener det virkelig.) 6
Gjest Lille-pus Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 (endret) Er du flink til å kle deg etter hvor fin kropp du har?Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 Hva er 'fin kropp' ? Jeg kler meg i plagg jeg liker, og som totalt sett gjør at jeg selv synes jeg ser best mulig ut. Med sånn passelig smalt liv sørger jeg for å fremheve dette og bena mine (som vistnok sies å være pene). Prøver finne farver og snitt som passer min figur, - i god kvalitet som vil vare. Endret 12. september 2013 av Lille-pus
Silfen Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Jeg kler meg etter hvor fin jeg er. Jeg bruker bossekker til daglig og striesekker til fint. 4
Gjest Runforit Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg kler meg etter humøret Har en slank og definert kropp, men eeeeelsker store strikkegensere som går nedforbi rumpa. Samme med topper og singleter. Er glad i skinny jeans da. Har slanke bein og føler meg bra i skinnyjeans. Jeg vil si at jeg kler meg etter kroppen jeg har. Om den er fin eller ikke får andre avgjøre, men jeg er stort sett fornøyd så lenge den funker som den skal og er sterk og frisk Endret 12. september 2013 av Runforit
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Hva er 'fin kropp' ? Ikke alle er like heldige med utseendet. Det bør si seg selv...En passe høy passe trent og slank kropp med symetriske dimensjoner er idealet. Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 1
Gjest Lille-pus Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Jaha. Så er da 'å være flink' det å 'kle bort' alt som ikke er ihht. standarden for fin kropp ? - eller er det å 'kle frem' det man selv er fornøyd med ? Jeg kjenner jeg blir veldig lei av dette peset med 'fin kropp'. En fungerende kropp, en kropp som lar deg gjøre det du er ment å skulle kunne gjøre, - det er da en fin kropp. Samme om bena er 2 cm kortere eller lenger enn idealet, samme om man er 1 kilo over den vedtatte maksimumsvekten på 60 kilo. Det er kun et minimum av den kvinnelige befolkningen som er ihht. de såkalte perfekte målene. 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Ikke alle er like heldige med utseendet. Det bør si seg selv...En passe høy passe trent og slank kropp med symetriske dimensjoner er idealet.Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 Det sier ikke seg selv at det bare er de som er "passe høye" som har fine kropper. Jeg er 1,80 og har fin kropp, venninnen min er 1,60 og har fin kropp. Vi er begge slanke og proporsjonale. Anonymous poster hash: 24d5d...663 3
chouette Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Jeg har kraftige legger men går i skinny jeans likevel. Fordi jeg føler det har en forminskende effekt og fordi de sitter perfekt over rumpa og lårene.
Wonders Skrevet 13. september 2013 #12 Skrevet 13. september 2013 Er du flink til å kle deg etter hvor fin kropp du har?Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 Ja, det synes jeg at jeg klarer, - det må jeg. Jeg har epleform, og om jeg bommer i klesveien -tror alle jeg er gravid, og oppfører seg der etter. Det har ikke skjedd ofte at jeg har bommet, og jeg forstår godt forvirringen for de som ikke kjenner meg. 1
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2013 #13 Skrevet 13. september 2013 Er du flink til å kle deg etter hvor fin kropp du har?Anonymous poster hash: 73ed4...7b9 Jeg har ikke spesielt fin kropp, så jeg renner naturligvis bare rundt i joggebukse.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #14 Skrevet 13. september 2013 Jeg synes det er morsomt hvordan fettberg prøver å late som alt passer til fettbergkroppen.. Desverre er realiteten annderledes. Fettbergpasser noe og skjelettpasser noe. Anonymous poster hash: b697f...ed0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #15 Skrevet 13. september 2013 Velger klær etter været. Anonymous poster hash: 0f29b...624
Wonders Skrevet 13. september 2013 #16 Skrevet 13. september 2013 Jeg synes det er morsomt hvordan fettberg prøver å late som alt passer til fettbergkroppen.. Desverre er realiteten annderledes. Fettbergpasser noe og skjelettpasser noe. Anonymous poster hash: b697f...ed0 Dette innlegget synes jeg er direkte ufint. Her på KG er ikke slikt godtatt, og jeg synes du bør tenke deg om. Du vet selv at du tråkker andre på tærne med slikt og det fører inget godt ved seg. Håper dette er et engangstilfelle. Har du ikke noe konstruktivt å komme med -så kan du la være -eller komme deg ut av KG Mulig jeg er hard nå, jeg mener ikke å være brautende. Det er slik at jeg synes denne type innspill er med på å forsure KG 3
Gjest Lille-pus Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Dette innlegget synes jeg er direkte ufint. Her på KG er ikke slikt godtatt, og jeg synes du bør tenke deg om. Du vet selv at du tråkker andre på tærne med slikt og det fører inget godt ved seg. Håper dette er et engangstilfelle. Har du ikke noe konstruktivt å komme med -så kan du la være -eller komme deg ut av KG Mulig jeg er hard nå, jeg mener ikke å være brautende. Det er slik at jeg synes denne type innspill er med på å forsure KG 2
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Dette innlegget synes jeg er direkte ufint. Her på KG er ikke slikt godtatt, og jeg synes du bør tenke deg om. Du vet selv at du tråkker andre på tærne med slikt og det fører inget godt ved seg. Håper dette er et engangstilfelle. Har du ikke noe konstruktivt å komme med -så kan du la være -eller komme deg ut av KG Mulig jeg er hard nå, jeg mener ikke å være brautende. Det er slik at jeg synes denne type innspill er med på å forsure KG Greit nok at komentaren kanskje er frekk, men det er jo faktisk sant. Skjønner ikke hvorfor det er tabu å kalle folk feite aka fettberg eller skjelett, det er jo bare sannheten. Alle kan jo se det, det betyr allikevel ikke at noen av delene er styggere eller bedre enn den andre. Anonymous poster hash: b697f...ed0
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #19 Skrevet 13. september 2013 Greit nok at komentaren min kanskje er frekk, men det er jo faktisk sant. Skjønner ikke hvorfor det er tabu å kalle folk feite aka fettberg eller skjelett, det er jo bare sannheten. Alle kan jo se det, det betyr allikevel ikke at noen av delene er styggere eller bedre enn den andre. Anonymous poster hash: b697f...ed0
Gjest Søgni Skrevet 13. september 2013 #20 Skrevet 13. september 2013 Haha, fettberg vs. skjelett. KG på sitt beste. Dessuten fungerer ikke engang kroppen min som den skal, men jeg synes jeg er fin nok likevel, og er ikke opptatt av å snakke ned mitt eget utseende av den grunn. Mulig det er en slags fornektelse, men jeg tror faktisk ikke det. Så får jeg bare falle utenfor det som er opplest og vedtatt på KG at er en bra nok kropp. Ikke mitt problem. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå