Gå til innhold

Spøsmål ang. personlig trener.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha brukt mye tid i gruppetreningssalen er jeg nå klar for å lære meg ordentlig styrketrening:) Lurer derfor på å skaffe meg noen timer med PT. Hensikten er å lære meg litt teknikker, få spesialtilpasset program og bli godt kjent med aparatene.

Har et par spørsmål:

- Hvor mange timer trenger jeg for å komme i gang sånn skikkelig (ca) ?

- Bør jeg velge 60min, eller holder det med 30min?

Tar også gjerne imot tips om en flink PT på sats i bergen :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann!

Jeg kjøpte en pakke på 10 stk 30 min timer på Sprek og Blid forrige gang jeg hadde pt. Det er mange nok timer til å komme litt igang, men det er lurt å være ferdig med oppvarming før selve timen begynner. Har hatt 60 min timer også, men den eneste store forskjellen var at oppvarmingen ble med i timen isteden, før ca 40 min styrke.

Skulle jeg gjort det igjen nå ville jeg gått for 60 min, men mest fordi jeg kjenner pt'en såpass godt og vet hva jeg går til. Ville nok begynt med 30 min om jeg var deg, det holder i massevis til det formålet du har nå. I tillegg får du sjekket om du finner en pt du klikker med uten å kaste bort for mye penger.

Kanskje sats har gratis prøvetimer på pt? Det har sprek og blid, ta og forhør deg med senteret ditt!:)

• 2 måneder senere...
Gjest Lillesiren
Skrevet (endret)

Etter å ha brukt mye tid i gruppetreningssalen er jeg nå klar for å lære meg ordentlig styrketrening:) Lurer derfor på å skaffe meg noen timer med PT. Hensikten er å lære meg litt teknikker, få spesialtilpasset program og bli godt kjent med aparatene.

Har et par spørsmål:

- Hvor mange timer trenger jeg for å komme i gang sånn skikkelig (ca) ?

- Bør jeg velge 60min, eller holder det med 30min?

Tar også gjerne imot tips om en flink PT på sats i bergen :)

Kanskje du heller kan spørre om treningsveiledning:)? Det får man gratis (tror jeg). Jeg fikk hvertfall 3 timer med PT til slik veiledning da jeg meldte meg inn på SATS i sommer:)

Jeg synes de 3 timene holdt egentlig:) Jeg fikk grundig gjennomgang av teknikk (da det var det jeg var mest interessert i), og fikk oppfølging de to siste gangene.

Jeg vil anbefale 60 min, da 30 min går fryktelig fort.

Jeg hadde forresten PT i Loddefjord, flink fyr som jeg kan varmt anbefale:)

Endret av Lillesiren
  • Liker 1
Skrevet

Om du går for PT-timer anbefaler jeg deg å legge opp til 1 øvelse per økt. Til nøds 2 om du tar ting fort.

Det er bedre å bruke litt tid på riktig innlæring enn å stresse gjennom en PT som skal lære deg et program.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...