Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

lurer på hvad man selv skal ha med på føden på Ullevål? ammeindlæg, bind, bleier?

Anonymous poster hash: 1b1e5...510

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ammeinnlegg må du sikkert ta med, men som alle andre sykehus så får du bleier og bind (ganske store så ta med f.eks nattbind i tilfelle du blør så lite at du ikke trenger de store sykehusbindene, de skal være nesten som bleier)

Anonymous poster hash: d321d...1e1

Skrevet

Det viktigste er håndjern. Så snart du kommer inn døra, gi de til nærmeste sykepleier og be henne om å låse fast faren. Svelg nøkkelen, barnet trenger jerntilskudd!

Skrevet

tusen takk for svar. hvor mye kler bør vi regne med til babyen? hvis vi antager at vi skal vere der to dage som standard? bør man tage med tåteflaske ?

Skrevet

tusen takk for svar. hvor mye kler bør vi regne med til babyen? hvis vi antager at vi skal vere der to dage som standard? bør man tage med tåteflaske ?

Jeg skal ha med to sett (body og strømpebukse) i størrelse 50 og to i 56 side jeg ikke vet hvor stor babyen er. Og ytterklær til hjemoverturen. Men sykehusene har babyklær som man kan låne så man velger selv hvor mye man tar med, men selvsagt får man ikke ta med seg sykehusklærne hjem.

Tåteflakse? Skal du ikke amme? Jeg vet ikke om sykehusa har flasker men jeg skal ikke ta med. Hvis jeg ikke får til å amme så kan samboer hente flasker hjemme om vi ikke får låne på sykehuset. Husk at de på føden kommer til å mase om at du må amme om du ikke vil.

Skrevet

Hvks du googler "fødebag" så vil du finne mange lister med tips til hva du bør kan ha med, men selvsagt må du vurdere selv om. Noen pakker jo tre bager og andre bare en. Noen har jo med seg rettetang og tonnevis av sminke, det skal ikke jeg, trenger ikke det for 2-3 dager på sykehuset, eller en uke om noe skjer.

Skrevet

jeg vil absolut gjerne amme! håber det lykkes det bliver det beste og enkleste :-) Supert Takk da kan jeg pakke litt utt igjen hehe :-)

Skrevet

Du trenger ikke ta med bind. Du får både bleiestørrelse og vanlige store nattbind-type. Ta med ammeinnlegg, tørre babyservietter (kjøpes f eks på apotek)/våtservietter og olje til stell av baby. Bleier til baby får du. Et par skift til baby er greit.

Til deg selv; noen myke og løse bukser og topper/overdeler som kan ammes i. Husk at puppene er mye framme.. ;) Ammebh, ammeinnlegg, truser med plass til store bind, tøfler/joggesko, toalettsaker, hårføner, sminke hvis du bruker, kamera (!), telefon og lader. En god drikkeflaske er lurt. Det var kanskje litt mer info enn du ba om.. :)

Bæresjal om du tenker å bruke det..

Det er jo både butikk og apotek på Ullevål om du får behov for andre bind, salver, mme, flaske osv. Hvis du har noen til å løpe ut vel å merke.. ;)

Mme i nødsfall får du på føden (vi fikk i alle fall).

Skrevet

tusen takk!! jeg er fra danmark og der skal fødende nå selv ha med bla.a.dyne bleier til seg selv og baby!

Skrevet

Du trenger ikke ta med bind. Du får både bleiestørrelse og vanlige store nattbind-type. Ta med ammeinnlegg, tørre babyservietter (kjøpes f eks på apotek)/våtservietter og olje til stell av baby. Bleier til baby får du. Et par skift til baby er greit.

Til deg selv; noen myke og løse bukser og topper/overdeler som kan ammes i. Husk at puppene er mye framme.. ;) Ammebh, ammeinnlegg, truser med plass til store bind, tøfler/joggesko, toalettsaker, hårføner, sminke hvis du bruker, kamera (!), telefon og lader. En god drikkeflaske er lurt. Det var kanskje litt mer info enn du ba om.. :)

Bæresjal om du tenker å bruke det..

Det er jo både butikk og apotek på Ullevål om du får behov for andre bind, salver, mme, flaske osv. Hvis du har noen til å løpe ut vel å merke.. ;)

Mme i nødsfall får du på føden (vi fikk i alle fall).

Ikke alle sykehus har andre bind enn de store bleie-bindene. Men du har sikkert født på Ullevåll :)

Jeg har kjøp bæresjal men ser ikke for meg at jeg trenger det de få dagene jeg er på sykehuset.

Skrevet

Får man håndklær?

Anonymous poster hash: 8c722...3cd

• Liker 1
Skrevet

Får man håndklær?

Anonymous poster hash: 8c722...3cd

Man får låne håndklær ja, alle sykehus har håndklær på alle avdelinger. Man skal ikke måtte pakke med seg alt mulig når man blir innlagt på sykehuset, og ikke alle blir planlagt innlagt. Skulle tatt seg ut om folk som hadde vært i en bilulykke fikk beskjed om å ordne seg håndklær selv mens de er innlagt for alvorlige skader.

Skrevet

Ikke alle sykehus har andre bind enn de store bleie-bindene. Men du har sikkert født på Ullevåll :)

Jeg har kjøp bæresjal men ser ikke for meg at jeg trenger det de få dagene jeg er på sykehuset.

Ja, to ganger på Ullevål :)

Det er jo forskjellige behov og umulig å forutse så klart ;) Vi hadde veldig hjelp i sjalet da vi hadde en liten som bare gråt og ikke fant ro pga hodeverk. Da gikk pappaen rundt med babyen i bæresjal så jeg fikk sove bittelitt. Håper dere IKKE får bruk for det! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...