Gå til innhold

Masse blod i avføring ?!?!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var helt normalt blod, men masse!!! Har ikke vondt eller noe! Har hatt mye luft i magen i det siste og litt hard mage! Ikke i dag så kom det bare masse blod

Hva skal jeg gjøre? Hva kan det være?

Anonymous poster hash: 21292...236

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette må du til lege med!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det kan være en hemoride som har sprukket. Hemorider kan oppstå som følge av hard mage og mye "trykking". Er blodet friskt og rødt så høres det mest sannsynlig ut som nettopp det.

Blod som kommer fra lengre opp i systemet er ofte sortlig på farge, og har ei helt spesiell lukt.

Men; du burde tatt en tlf til legen for en sjekk:)

Endret av Pomperipossa
Skrevet

Rødt ferskt blod i avføringen tyder på at blødningen er nederst i tykktarmen. Var det blod rundt avføringen eller blandet litt i avføringen? Vanskelig å si egentlig hvis du ikke har studert avføringen.

Mest sannsynlig så er det en innvendig hemoroide som har sprukket, det er ikke farlig. Eller det har kommet en rift i endetarmen det er heller ikke farlig. Siden du sier du har hatt hard mage den siste tiden så er det logisk.

Men, alle blødninger fra tarmen og blod i avføringen bør absolutt sjekkes av lege.

Anonymous poster hash: 5d6ed...7d1
  • Liker 2
Skrevet

Kan være alt fra ufarlige humorider til kreft så ta en tur til legen din.

Skrevet

Antakelig er det bare en hemoride som har sprukket - men blod i avføringen skal alltid sjekkes!

Anonymous poster hash: 7e322...cb3
Skrevet

Rødt ferskt blod i avføringen tyder på at blødningen er nederst i tykktarmen. Var det blod rundt avføringen eller blandet litt i avføringen? Vanskelig å si egentlig hvis du ikke har studert avføringen.

Mest sannsynlig så er det en innvendig hemoroide som har sprukket, det er ikke farlig. Eller det har kommet en rift i endetarmen det er heller ikke farlig. Siden du sier du har hatt hard mage den siste tiden så er det logisk.

Men, alle blødninger fra tarmen og blod i avføringen bør absolutt sjekkes av lege.

Anonymous poster hash: 5d6ed...7d1

det var mer blod enn avføring for å sidet slik! Det bare "fosset" å stoppet ikke :/

Skrevet

det var mer blod enn avføring for å sidet slik! Det bare "fosset" å stoppet ikke :/

Da lurer jeg virkelig på hvorfor du ikke ringte lege! Hadde jeg hatt diareblod så hadde jeg ringt legevakten tvert!

Ingen på KG kan hjelpe deg med dette, har lite trua på at fjernheeling funker.

Anonymous poster hash: 6b75e...66f

• Liker 2
Skrevet

Regner med at du kom deg til legen etterhvert eller?

Rødt ferskt blod i avføringen tyder på at blødningen er nederst i tykktarmen.

Faktisk så er blod en av de tingene som får tarmen til å jobbe vanvittig fort, derfor er det fullt mulig for en person å ha et blødende ulcus i magesekk eller første del av tynntarmen samtidig som blodet som kommer ut er friskt og ikke melena-aktig slik man forventer. Men så vanlig som melena er det ikke^^

Jeg regner med at du enten kom deg til legen, eller at du og jeg har en veldig forskjellig definisjon på "fosset" og "ikke stoppet". Min definisjon tilsier nemlig at du minst burde vært bevisstløs nå^^Jeg heller mot den siste av de to

Skrevet

Håper du har vert til legen?

Skrevet

Kom deg til legen, i hvert fall om det vedvarer.

Men er det snakk om indre blødninger vil du som regel ikke se blodet i avføringen. Det at du ser det er et tegn på at det er nederst i tarmen og sannsynligvis ikke noe alvorlig, skjønt det er opp til en lege å bedømme.

Har hatt dette selv uten å ha vært til lege. Var sannsynligvis bare en rift eller noe sånt og gikk over seg av seg selv.

Anonymous poster hash: f1241...120
Skrevet

Du bør dra til legen hvis du synes det er unormalt. Men for å si det slik, hvis blodet er friskt så er det mest sannsynlig ikke noe farlig. Det er veldig vanlig å ha friskt blod i avføringa hvis du har en rift nedentil, det har jeg hatt en del ganger og har også snakket med lege om det som sa det ikke var noe å bekymre seg for :)

Anonymous poster hash: 9ce0b...b95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...