AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg sliter med svette bakpå lårene/rett under rumpen. Jeg sliter også med armhulesvetting. Jeg har lest om operasjon for å få mindre svette under armene, men ser at bivikning kan være økt svette andre steder på kroppen. Så da er jeg jo redd jeg kommer til å svette enda mer bakpå lårene. Det er slik at det noen ganger kan bli synlig om jeg går i en farget bukse/tights/skjørt. Derfor bruker jeg som oftest svarte bukser/thigts eller tunika utenpå. Finnes det noe som hjelper mor dette? Anonymous poster hash: 1f503...7a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Del Skrevet 12. september 2013 Jeg har tatt den operasjonen du nevner, endoskopisk thorakal sympatektomi. Den hjelper primært på ansikts- og håndsvette. I 30 % av tilfelle hjelper den også på armhulesvette, men du får nok ikke tilbud om operasjonen dersom du ikke er plaget med håndsvette i tillegg. Men det jeg opplevde, var at svetten flyttet seg til lårene (og det ble virkelig ille, stoler ble våte). Derfor ville jeg ikke anbefale dette dersom du allerede er plaget av dette. For operasjonen hjelper ikke mot svetting under brystnivå. Det som kan hjelpe er enten å fettsuge svettekjertlene lokalt, mer drastisk å operere birt svettekjertlene lokalt. Du kan også prøve strømbehandling (Iontoforese). Dette kan du få henvisning for av din fastlege. Alternativt kan man prøve betablokkere (Pranolol) eller Dridase. For å få Dridase, må du ha henvisning til en hudavdeling på et stort sykehus (har lest Rikshospitalet tilbyr dette). Og selvsagt kan man gå innom et apotek og kjøpe aluminiumsklorid som Stop-24. Det ville jeg forsøkt aller først (mot armhulesvetting). Lykke til! (og husk at ikke alle fastleger vet så kye om hyperhidrose, men jeg har i alle fall listet opp det jeg vet).Anonymous poster hash: e7ac3...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Del Skrevet 12. september 2013 Og så glemte jeg et annet alternativ: botox. Man kan visst søke nav om å få en viss del av utgiftene refundert, men det er ikke sikkert du får dekket alt: Man kan få mer info på: Svetteklinikken.no Det finnes flere andre klinikker som tilbyr botox, men tror svetteklinikken har spesialisert seg på dette, særlig større hudområder.Anonymous poster hash: e7ac3...b26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå