Gå til innhold

Aleneforeldre - overgangsstønad

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg henvender meg til dere aleneforeldre som ikke er i jobb, og som mottar overgangsstønad. Jeg lurer på hvor mye dere har utbetalt i mnd, hva slags støtte dere får ?

Tusen takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg alenemor med OS, men man har rett på rundt 14 000 i OS (før skatt, og denne reduseres hvis du har annen inntekt over 2G mener jeg det er). I tillegg kommer en ekstra barnetrygd, evt støtte til barnetilsyn og småbarnstillegg (hvis du ikke har annen inntekt enn OS). Også evt. bidrag fra far da.

Skrevet

Jeg får 13.000.

Jeg kunne også fått dagpenger, men har ikke søkt om det

Anonymous poster hash: 00d03...bc2

Skrevet (endret)

Jeg får 13.000.

Jeg kunne også fått dagpenger, men har ikke søkt om detAnonymous poster hash: 00d03...bc2

Er det etter skatt? Får du bostøtte? Kommer barnetrygd utenom ? Endret av lulle
Skrevet

Er det etter skatt? Får du bostøtte? Kommer barnetrygd utenom ?

Ja, det er etter skatt.

Nei, jeg får ikke bostøtte.

Nei, barnetrygden kommer ikke utenom de 13.000.

Anonymous poster hash: 00d03...bc2

Gjest Lite nytt
Skrevet

Full os er på 14 208 i måneden før skatt. Du trenger ikke å levere skattekort til nav, de henter dette selv fra skatteetaten.

Barnetrygd kommer utenom, den var utvidet (for ett barn mer enn man faktisk har).

Da jeg hadde full os (begynte i jobb i august) fikk jeg ikke bostøtte pga jeg var student og fikk studielån. Fikk litt i bostøtte da skolen var over. Bostøttekalkulator finner du på husbanken sine sider. Det er forskjellig fra sted til sted hva som er inntektsgrense. http://husbanken.no/bostotte/inntektsgrenser/

Jeg fikk også stødnad til barnetilsyn (645, kr 1491,- med full barnehageplass).

Skrevet

Får 8 000 kr etter at det er redusert og trukket fra skatt.

Anonymous poster hash: 007d8...083

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...