Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Flere som har følelser når d gjelder d å flytte sammen og så flytter man inn/overtar kjærestens eks-samboers plass? Jeg tenker på at de kjøpte huset/leilg. sammen, senga osv.. flere som har tenkt sånn/som forstår meg?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg hadde ikke klart det. Flytte til nøytralt sted eller ingenting. Anonymous poster hash: f8f12...fa3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Hvis mannen er raus og sympatisk foretar han en totalrehabilitering/oppussing/gjør alt nytt og kjøper nytt kjøkken!Anonymous poster hash: 2e7ef...161 2
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Nei, herregud. Hvis du har hatt kjæreste før selv, har du antagelig enkelte ting du har fått av ham som du vil ta vare på selv om dere ikke er sammen. Samboeren min bruker til og med slipsene som min eks la igjen hos meg (har ikke sett eksen siden). Om du føler sterkt at tingene hjemme hos kjæresten din har for mye av eksens energi, får du vel si fra at du helst vil ha nye møbler og/eller at dere får finne dere en ny, felles leilighet. Men det er jo veldig dyrt og upraktisk å drive å kjøpe nye møbler og bytte bolig av den grunn. Hvis du flytter inn hos ham, tar du jo med deg dine ting, og da lager dere jo et nytt hjem sammen. Anonymous poster hash: 471ba...f87 13
Gjest Gjesta Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Det er ikke veldig dyrt og upraktisk å kjøpe nye møbler... Eller nytt hus. Jeg har dessuten også møbler og de har jeg ikke hatt sammen med noen. Jeg mener i alle fall at om vi flytter et annet sted, så må det gå an å bytte ut en del møbler...som f.eks. senga. Jeg er vel ikke totalt urimelig? Jeg bryr meg ikke om at senga var dyr da den ble kjøpt.. Lignende erfaringer?
Nami Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Skjønner godt at du synes det er ubehagelig, ville følt det samme selv. Men tror ting blir bedre etterhvert Er kanskje verst helt i starten, men etterhvert kan det løsne litt når dere begynner å skape nye minner i huset/leiligheten og kanskje pusser opp eller bytter ut møbler. Omsider blir det jo deres hjem. Men syns ikke du er urimelig i det hele tatt om du spør om dere kan kjøpe en ny seng. Snakk litt med ham om hva du føler og hvordan dere kan gjøre det lettest mulig for deg. Kanskje han vil gå med på å bytte ut noen av sine møbler med dine og kjøpe litt nytt? Han vil jo sikkert at du skal ha det bra og trives også. Håper du finner en løsning! Du skal jo ikke tvinge deg til noe som blir alt for ubehagelig. Det må han også forstå. 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Jeg flyttet inn i huset der eksen hadde bodd sammen med han som nå er min mann i mange år. En del av hennes ting lå igjen, til tross for at det var lenge siden hun hadde flyttet. Jeg var med på å kaste resten av tingene hennes (hun hadde ikke noe ønske om å ha dem). Så flyttet jeg inn mine ting, malte og pusset opp litt og kjøpte litt nytt. Litt etter litt ble dette mitt hjem. Nå, etter mange år, har jeg vanskelig for å se det som noe annet, selv om det tok litt tid. For oss var det ikke aktuelt å kjøpe noe nytt, da dette var hjemmet til barna hans. Å kreve at de skulle flytte fordi jeg ikke ville gi dette hjemmet en sjanse ville vært veldig egoistisk. Anonymous poster hash: ec271...c31 1
Gjest navnelapp Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Nei, veit du kva. Det blir å gi eksen altfor stor makt. Det er jo ein grunn til at vedkommande er ein eks? Min kjære flytta inn i huset der min eks hadde budd, det vart ikkje bytta ut eit møbel, huset var fullt nok frå før. Etter ei stund kjøpte vi ny seng, men det var fordi den gamle svikta. 5
Gjest Krissi Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Det er ikke veldig dyrt og upraktisk å kjøpe nye møbler... Eller nytt hus. Jeg har dessuten også møbler og de har jeg ikke hatt sammen med noen. Jeg mener i alle fall at om vi flytter et annet sted, så må det gå an å bytte ut en del møbler...som f.eks. senga. Jeg er vel ikke totalt urimelig? Jeg bryr meg ikke om at senga var dyr da den ble kjøpt.. Lignende erfaringer? Jeg kunne ikke tenke meg å bli presset inn i et hus hvor min mann har bodd flere år med en annen kvinne, og da selvfølgelig ikke i samme seng. Det er helt utrolig at noen syns dette er greit. Om mannnen bare beholder alt som det er, men bare bytter ut dama, så virker det jo som om han ikke bryr seg veldig mye om dama, og at hun bare er et utbyttbart møbel,
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Synes mannen er smålig hvis han ikke pusser opp hele huset før jeg flytter inn, altså. Seriøst! Jeg kunne ikke brydd meg mindre. Det er bare ting. Og det er meg han nå er sammen med. Anonymous poster hash: 9b89b...aa5 7
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Hadde jeg vært kjæresten ville løsningen vært enkel. Du flytter ikke inn. Det blir for mye sjalusi for min del. Total dealbreaker! Tingenes energi?? geeees.. Anonymous poster hash: 9b0f2...c7b 10
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Jeg kunne ikke tenke meg å bli presset inn i et hus hvor min mann har bodd flere år med en annen kvinne, og da selvfølgelig ikke i samme seng. Det er helt utrolig at noen syns dette er greit. Om mannnen bare beholder alt som det er, men bare bytter ut dama, så virker det jo som om han ikke bryr seg veldig mye om dama, og at hun bare er et utbyttbart møbel, Hva med oss menn som ikke bryr oss om ting? Hvor går grensen? La oss ta noen eksempler: Jeg handlet masse på Rema 1000 med fruen - Slutt på det? Vi hadde masse bilturer - Selge bilen? Slutt på bilturer? Stedet vi bor på betydde mye for oss - Flytte fra stedet/byen? Kanskje flytte fra landet? Evt en annen verdensdel? Vi har vært på nesten alle av byens restauranter - Reise utenbys for å spise? Felles barn - Adoptere de bort ? Gi beskjed til eksen at man ikke vil se der mer? Vi hadde begge iPhone - Bytte til Samsung? Vi likte begge å gå i klær utendørs - Problem? Ja, SÅ sykt anser jeg spørsmålet ditt. Anonymous poster hash: 9b0f2...c7b 18
Gjest Kaffelattn Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 Poenget er nok ikke at dere gjorde mye sammen og har en historie sammen - men at man blir minnet om det hver dag gjennom dine møbler og interiør i boligen, altså det som står fast permanent (veggmaling, kjøkken, sofa, etc.) Hva med oss menn som ikke bryr oss om ting? Hvor går grensen? La oss ta noen eksempler: Jeg handlet masse på Rema 1000 med fruen - Slutt på det? Vi hadde masse bilturer - Selge bilen? Slutt på bilturer? Stedet vi bor på betydde mye for oss - Flytte fra stedet/byen? Kanskje flytte fra landet? Evt en annen verdensdel? Vi har vært på nesten alle av byens restauranter - Reise utenbys for å spise? Felles barn - Adoptere de bort ? Gi beskjed til eksen at man ikke vil se der mer? Vi hadde begge iPhone - Bytte til Samsung? Vi likte begge å gå i klær utendørs - Problem? Ja, SÅ sykt anser jeg spørsmålet ditt.Anonymous poster hash: 9b0f2...c7b
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #14 Skrevet 12. september 2013 Her ser man forskjellen på menn og damer. Ja, det finnes mange unntak, men tendensene. Dette hadde aldri falt meg inn i det hele tatt. Tingenes verdi? Det er bruksgjenstander, for svarte. Jeg husker ikke hvor halvparten av tingene mine er fra. De har ingen verdi utover markedsverdi, med et par unntak. Jeg forstår at svært personlige gaver kan ha en viss verdi, f.eks. om navn eller datoer er inngravert. Men sengen? Hæ? Det sitter da ikke all verdens DNA fra eksen igjen i den. DVD-er. Klær. Bryr meg jo midt på ryggen hvordan de kom meg i hende. Dette er beint fram irrasjonelt, og det er der TS og mange menn vil krasje. Det er ikke vondt ment, bare ærlig. Hun legger tilsynelatende til grunn at mannen ville tenkt tilsvarende. Tro meg, sjansene for at han i sine villeste fantasier har sett for seg dette som et problem er forsvinnende små.Anonymous poster hash: 36092...e94 2
Neket Skrevet 12. september 2013 #15 Skrevet 12. september 2013 Du burde vel kappe av deg pikken og, går ut fra dere hadde sex. Og gi vekk evt barn. Det andre er bare TING. Bytte ut senga...? Det er kanskje ubehagelig å bo på hotell også da?! 2
Gjest Skrue McDuck Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 Når jeg ser tråder som dette. Kan jeg ikke annet en å tenke, takk Gud for at jeg er singel 3
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #17 Skrevet 12. september 2013 Å bytte ut hver eneste møbel i et hus og alt invetaret må jo fort koste en 100 000+. Anonymous poster hash: b703c...501 2
Wolfmoon Skrevet 12. september 2013 #18 Skrevet 12. september 2013 Jeg ser virkelig ikke problemet,med mindre kjæresten på noen som helst viser at han fortsatt ser på det som deres hjem,og ikke sitt. For meg har ting lite verdi,og jeg hadde ikke giddet å pusse opp hvis jeg ikke måtte
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #19 Skrevet 12. september 2013 Eneste er vel kanskje senga... Det er så sårbart og intimt. Anonymous poster hash: 737db...87d 4
Adhara Skrevet 12. september 2013 #20 Skrevet 12. september 2013 Tråden er ryddet for spekulasjoner. Mvh Irrlys, mod.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå