Gjest Anonymous Skrevet 26. april 2004 #1 Skrevet 26. april 2004 Hei.. Har spist en del frukt og fått luft i magen.. :oops: Er det noe man kan spise/drikke for å få det til å gå over raskere? Er så irriterende.. takker for svar :-)
Gjest Madley Skrevet 26. april 2004 #3 Skrevet 26. april 2004 Det er nok berre å prompe i vei! Nesten synd å si det, men eneste løsning ja...
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #4 Skrevet 27. april 2004 Kjøp Miniform på apoteket.. ... og pass på å få ut all luften, alle veier
Lula Skrevet 27. april 2004 #5 Skrevet 27. april 2004 ... og pass på å få ut all luften, alle veier "Luft i magen" er gass som dannes i tarmen. Litt av et kunststykke å få det ut andre veier enn bak. Nei, eneste løsning nå er vel den Veslo beskrev. Men er du plaget av luft i magen, så gå til innkjøp av miniform som de andre skriver her. da kan du ta en tablett når du har spist mat du vet ofte gir deg luft i magen.
Gjest 1111 Skrevet 27. april 2004 #6 Skrevet 27. april 2004 Beklager.. :oops: ordformuleringen er ikke på topp..
-Fisken- Skrevet 27. april 2004 #7 Skrevet 27. april 2004 Som Lilleputt skrev, og som har vært nevnt her på KG utallinge ganger, kjøp miniform på apoteket, de hjelper virkelig
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #8 Skrevet 27. april 2004 Jøss, ante ikke at det fantes noe sånt jeg! Prompemedisin Godt vi har apotekene
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #9 Skrevet 27. april 2004 Forresten, er det mulig at kroppen venner seg til frukt o.l. slik at det ikke gir så mye gass?
Fru Snurp Skrevet 27. april 2004 #10 Skrevet 27. april 2004 Kroppen kan fint venne seg til matvarer, slik at de etterhvert ikke fører til like mye gassdannelse. Men dersom du spiser en bestemt matvare ganske sjelden, så vil nok ikke kroppen klare å venne seg. Jeg spiser feks. mye bønner og linser. Før fikk jeg en del luft av det, men nå som jeg spiser det ganske ofte (alt fra 2-4 dager i uken), er problemet blitt helt borte. Det kan også være kombinasjoner av ulike matvarer som fører til gassdannelsen, så det er ikke alltid like lett å unngå problemet.
Gjest Anonymous Skrevet 3. mai 2004 #11 Skrevet 3. mai 2004 Prøv å spise frukten enten en halv time før et måltid eller 2-3 timer etter et måltid. Når du spiser frukt umiddelbart etter et måltid vil den legge seg til å gjære og derfor føre til luft i magen.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå