Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går ofte rundt med dårlig samvittighet. Jeg føler av og til at jeg lever på en løgn ovenfor kjæresten min.

Først og fremst var jeg og kjæresten min sammen et år i slutten av ungdomstiden. Jeg klarte rett før det ble slutt mellom oss å rote med en annen gutt (ikke sex bare uskyldig beføling og kyssing). Jeg fikk aldri fortalt kjæresten min det, siden han gjorde det slutt et par dager senere av andre grunner. Det jeg gjorde er jeg ikke stolt av, og jeg har har aldri vært utro igjen med noen. Det var engang, og jeg lærte av min feiltagelse.

Årene gikk uten at jeg hadde kontakt med verken min eks kjæreste eller han jeg hadde rotet med. Vi var begge to sammen med andre. Så etter en del år fra hverandre kom jeg og min eks kjæreste i kontakt igjen. Orker ikke å forklare alt her, men vi er nå blitt sammen igjen og prøver på nytt på en måte siden vi begge to nå er voksne. Vi begge to går rundt og føler at vi er den rette for hverandre, og ønsker et langt liv sammen.

Dette er et helt nytt forhold på en måte selv om vi har vært sammen for lenge siden. En del av meg tenker at det beste er at det jeg gjorde i det gamle forholdet bør ties om, siden det ikke har noe med dette forholdet her å gjøre. En annen del av meg føler jeg lever på en løgn, og at jeg bør lette samvittigheten min selv om det ikke har noe med nåtiden å gjøre. Så tenker jeg igjen at forteller jeg dette kan jeg komme til å miste han for godt. Jeg føler oppriktig at han er den rette for meg, og at det er han jeg kommer til å bli gammel med om jeg skal si det slik.

Vi har alltid vært opptatt av ærlighet, troskap og respekt ovenfor hverandre. Og jeg er ærlig om alt, bortsett fra dette som jeg skjuler for han.

Hva mener dere jeg skal gjøre?

Anonymous poster hash: a240d...c81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei herregud, drit nå i det.

Anonymous poster hash: 9fdf5...095

• Liker 7
Skrevet

Ikke si noe.

Dere har startet på nytt nå.

Å rote i dette gamle vil bare være ødeleggende.

Han gjorde det også uansett slutt den gangen av andre grunner.

Dere var også svært unge.

Tenk fremover, og prøv å legge dette bak deg.

Skrevet

Hvorfor i all verden føler du for å fortelle det? Det er fortid, og betydde særdeles lite.

• Liker 5
Skrevet

Virker ikke som dere var så veldig gamle da dette skjedde, og det er lenge siden. Da syns jeg du skal la det ligge.

• Liker 3
Skrevet

Jeg ville ha fortalt det - hvis du går rundt med dårlig samvittighet pga dette.

Hvordan han tar det får vel være opp til ham.

Det er jo forøvrig kjempebra at dere er opptatt av ærlighet ellers og slikt, så hvis det bare er en sånn liten filleting som dette, ser jeg egentlig ikke problemet med å fortelle om det og.

Skrevet

til ts, dette handler kun om deg.

Jeg foreslår at du setter deg ned en gang du er alene. Ha en samtale med deg selv, høyt om du vil. Si hva du har på hjerte. Tilgi deg selv for det dumme som oppstod. Gi slipp på den tunge børa du har på dine skuldre.

Gi slipp på anger, gi slipp på negativiteten, ta skrittet ved å tilgi deg selv totalt.

Du trenger ikke si noe til noen om denne indre samtalen, du vil jo kjenne kraften av dette inni deg.

Personlig kan jeg skrive under på å tilgi noen uten å si noe har virket for meg. Jeg er ikke lenger sint eller oppgitt. Jeg gav slipp på alt det vonde i stillhet.

• Liker 4
Skrevet

La det ligge. Skriv det ned på et ark og brenn det symbolsk opp. Eller fortelld et til en veninne...

Anonymous poster hash: e7939...a2c
Skrevet

Synes du skal si det. Du blir aldri kvitt det ellers. Og hvis han er en oppegående fyr, så går det sikkert fint.

Skrevet

Først og fremst. Dette er en ikke-sak. Det er lenge siden, det har vært slutt i mellomtiden osv osv.. Jeg hadde ikke orket å bruke energi på det.

Men OM dette plager deg så mye at du helst vil fortelle, så burde han tilgi dette ganske greit. Aller helst kunne le av det. Jo lenger tid det gikk jo lettere burde det være.

Men jeg hadde ikke brydd meg med å fortelle. Ikke å tenke på det heller.

Anonymous poster hash: 82b69...d0e
Skrevet

Mange her inne som ikke har noe problem om å leve løgn ser jeg.

De hadde kanskje aldri funnet hverandre igjen, dersom han fikk vite det i mellomtiden.

Jeg er for total åpenhet. Hvis noen holder noe skjult, enn så gammelt det er, så lar de sin partner leve i en falsk godtro. Mange ender opp med å argumentere med at denne godtroen er bedre uansett. Det for være deres valg å mene, men det bør ikke være deres valg å bestemme.

Skrevet

Du bør absolutt fortelle. Han kan få rede på det senere, og da kan det gå verre.

Om du er ærlig nå, setter han nok pris på det. Han forstår sikkert at det ikke betydde noe for deg, og han mener nok at det er så lenge siden at det ikke er noe å dvele ved. Men det er viktig at du er ærlig. Både for din samvittighet som kan gnage enda mer senere, og for hans del.

Skrevet

Det er ikke noe å prate med han om, dere var unge, han gjorde det slutt par dager etter denne episoden. Parker det som en episode, hvis du ikke har mistanke om at han gjorde det slutt pga at han har hørt om det fra andre. Spør han hvorfor han gjorde det slutt og - glem saken, gå fremover, dette er nåtid og du var ung og han var sikkert ikke stort bedre enn deg.

Skrevet

Om jeg hadde vært i et forhold hvor alt var bra nå, så hadde jeg ikke ønsket å høre om noe som skjedde for så lenge siden.

Anonymous poster hash: 646d7...d52
Skrevet

Mange her inne som ikke har noe problem om å leve løgn ser jeg.

De hadde kanskje aldri funnet hverandre igjen, dersom han fikk vite det i mellomtiden.

Jeg er for total åpenhet. Hvis noen holder noe skjult, enn så gammelt det er, så lar de sin partner leve i en falsk godtro. Mange ender opp med å argumentere med at denne godtroen er bedre uansett. Det for være deres valg å mene, men det bør ikke være deres valg å bestemme.

Det er snakk om litt uskyldig kyssing for flere år siden?

Skrevet

Det er ikke noe som helst uskyldig med å kysse en annen mens man har kjæreste....

Anonymous poster hash: 1983d...dc1

Skrevet (endret)

Det er ikke noe som helst uskyldig med å kysse en annen mens man har kjæreste....

Nei, det er jeg enig i. Jeg hadde heller ikke kysset noen andre enn min egen kjæreste. Men nå har det seg sånn at dette skjedde for en tilsynelatende lang stund siden, og da skjønner jeg ikke hvorfor det bør tas opp NÅ, spesielt ikke når det ikke var mer enn kyss.

Jeg er helt for å være åpen og ærlig, men i dette tilfellet ville jeg latt det ligge.

Endret av MilleVanille
Skrevet

og da skjønner jeg ikke hvorfor det bør tas opp NÅ, spesielt ikke når det ikke var mer enn kyss.

Jeg er helt for å være åpen og ærlig, men i dette tilfellet ville jeg latt det ligge.

Det kan bite henne i ræva senere, og da kan det bli verre. Og siden det gnager henne nå, kan det i seg selv være ødeleggende for forholdet.

Det er lenge siden, det var "bare" et kyss. Kanskje han føler det samme. Tenk så lettet du da vil føle deg, TS!

Skrevet

Uskyldig kyssing? Ingenting som heter det når man kysser andre enn den man er sammen med.

Det at det er flere år siden, spiller vel ingen rolle? Som jeg sa: Det er ikke sikkert han vil være sammen med ei som har vært utro mot ham tidligere. Men mest sannsynlig, så bryr han seg ikke. Allikevel er ikke det noen unnskyldning til å ikke la ham selv ta det valget.

Skrevet

Uskyldig kyssing? Ingenting som heter det når man kysser andre enn den man er sammen med.

Det at det er flere år siden, spiller vel ingen rolle? Som jeg sa: Det er ikke sikkert han vil være sammen med ei som har vært utro mot ham tidligere. Men mest sannsynlig, så bryr han seg ikke. Allikevel er ikke det noen unnskyldning til å ikke la ham selv ta det valget.

Nei, greit nok, men poenget mitt var at det ikke gikk så langt som sex, i det minste.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...