Gå til innhold

Hvilke butikker i Oslo er verdt å besøke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal til Oslo i høstferien, og har lyst til å oppdatere garderoben min når jeg er der, da det er dårlig utvalg av klær der jeg kommer fra.

Hadde håpet på å få noen tips til hvilke butikker som er verdt å besøke!

(Helst ikke alt for dyre butikker, da jeg ikke er lagd av penger ;) )

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shopping i Norge generelt er bare dritt, jeg pleier shoppe i UK/USA. Men, joda noen tips har jeg til deg :)

- Bogstadveien har godt utvalg, både billig og dyrt. COS f.eks,det er en ny butikk. Også flere andre jeg ikke husker akkurat nå. Byporten ved Oslo s har også ganske bra utvalg.

Anonymous poster hash: 3b685...d6c
Gjest vilma2000
Skrevet

Veldig uenig med anonym over her, jeg elsker shoppingen i Oslo selv om jeg er født og oppvokst her. H&M på Karl Johan (den nærmest Egertorget) har en stor Trend-avdeling og her finner du mye kule klær som ikke alle andre har. Trend bruker bedre materialer og finere snitt så er litt dyrere enn vanlige HM-priser, men fortsatt rimelig i forhold til materialene. F.eks kan du få angoragensere til 500kr (for å sammenligne koster angora fra Acne rundt 1400kr). Zara er verdt å gå innom, her er både den i Bogstadveien og den ved Stortinget veldig bra! Jeg personlig liker den ved Stortinget da jeg sjeldent er i Bogstadveien. Det er mye bra butikker i Bogstadveien, men jeg syntes det ligger for langt unna alt det andre morsomme som er verdt å se på - f.eks bør du gå innom Høyer på Egertorget. Prisene ligger kanskje litt over det du var ute etter, men det er verdt å titte for det om. Du bør også gå innom Acne, Steen og Strøm og Bik Bok. Gikk forbi Cubus istad og det så ut som de har fått inn en del kule ting nå, så absolutt verdt å stikke innom der også. Gina tricot er jeg skikkelig IKKE fan av, syntes passformen er dårlig og materialene er billig - og det ser billig ut.

• Liker 1
Skrevet

Lillegrensen Sko er verdt et besøk. De er ikke i en kjede, så de har litt annet utvalg enn de andre. (Eurosko har jo akkurat det samme om du er i Oslo eller Notodden liksom.) Lillevinkel sko er også verdt et besøk, og er jo nesten rett ved siden av. Ikke akkurat langt til Grensen Skotøymagasin heller, de er vel i Euroskokjeden, men har likevel bra utvalg.

I lillegrensen anbefaler jeg og å stikke innom Espirit. De har ofte fine skjørt og hverdagskjoler i bra kvalitet, og ikke kjempedyrt.

Samsøe&Samsøe, Filippa K og Acne er verdt å besøke, men det er jo dyrere (i alle fall de to sistnevnte)

Zara er absolutt verdt et besøk. Men sats på den i sentrum, for den i Bogstadveien var stengt da jeg gikk forbi her om dagen. Det er masse graving i Bogstadveien for tida, og ikke det koseligste stedet å "tusle" - så nå for tida er vel det et sted man drar om man skal i en konkret butikk!

Alle mine forslag over her ligger innenfor 5 minutter fra Egertorget.

To favorittbutikker til:

Lilly P på OsloCity - jeg liker vanligvis ikke OsloCity i det hele tatt, men det er verdt å ta en tur innom for denne butikken. De har veldig mye InWear, Second Female, Soaked in Luxury +++

WalkInCloset som ligger på Bislett: http://walkinclosetoslo.blogspot.no/

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...