Gå til innhold

Låne 100 000 i forbrukslån? Til utleieleilighet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått innvilget 100 000 i forbrukslån fra expressbank.

Grunnen til at jeg søkte var at jeg er blitt alene med et stort hus og masse gjeld. Huset er belånt til takst.

Nå holder jeg på å pusse opp og verdien vil stige betraktelig. Jeg har en leilighet som jeg skal leie ut for 8000 i mnd, og jeg trenger å gå gjort om en annen del av huset, en hybel, til utleie også. For å få dette til trenger jeg et lite bad. Derfor har jeg søkt om dette lånet. Da vil jeg få inn 8000 + 6000 (for hybelen).

Om jeg tar et forbrukslån vil jeg betale 2000 i avdrag i mnd på dette lånet, men jeg vil få inn 6000. Altså et overskudd på 4000.

Jeg tenker også at straks jeg er ferdig med all oppussingen vil jeg ta ny takst og da vil huset ha steget minimum 700000 i verdi, da vil jeg muligens få inn dette forbrukslånet i huslånet? Om ikke vil jeg nok uansett betale inn mer enn 2000 i mnd på lånet.

Det jeg egentlig er ute etter er vel at noen forteller meg at dette høres fornuftig ut og at jeg ikke er en idiot som tar opp forbukslån? :-)

Takker for svar :)

Grunnen til at jeg sitter alene med dette høye lånet nå er at jeg og min mann har gått fra hverandre, og jeg trenger leieinntekter for å beholde huset til meg og mine 4 barn...

Anonymous poster hash: 920f2...aef
Skrevet

Så lenge du er sikker på at du klarer å fullføre denne planen ser jeg ikke noen grunn til å la være.

Klarer du å betjene alle lånene i perioden fra du tar det opp til du kan leie ut leiligheten f.eks? Hvis ja, go for it

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...