Gjest KateW Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Jeg er veldig glad i å jogge på St. Hanshaugen i Oslo. Dog er jeg veldig redd for ville dyr, spesielt St.Hansorm. Jeg har hørt at de kryper opp i rompa og tenner bål. Samtidig vil muligens dette hjelpe på vektnedgang, litt sånn som Bendelorm. Er det noen som har erfaring med dette, eller andre ville dyr som befinner seg på St. Hanshaugen? Jeg tenkte å ta med pepperspray. Tror dere det holder?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Jeg er veldig glad i å jogge på St. Hanshaugen i Oslo. Dog er jeg veldig redd for ville dyr, spesielt St.Hansorm. Jeg har hørt at de kryper opp i rompa og tenner bål. Samtidig vil muligens dette hjelpe på vektnedgang, litt sånn som Bendelorm. Er det noen som har erfaring med dette, eller andre ville dyr som befinner seg på St. Hanshaugen? Jeg tenkte å ta med pepperspray. Tror dere det holder? Wtf? Bare jeg som ikke skjønner problemet?Anonymous poster hash: 30947...342 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 St. hansormen holder bare til helt på toppen, rundt det tårnet. Bare ikke løp helt opp så går det nok bra! Anonymous poster hash: 248a9...3a5 2
Gjest KateW Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Wtf? Bare jeg som ikke skjønner problemet?Anonymous poster hash: 30947...342 Så jeg bør ikke være redd for å jogge på St.Hans haugen, og bli angrepet av ville dyr?
Gjest KateW Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 St. hansormen holder bare til helt på toppen, rundt det tårnet. Bare ikke løp helt opp så går det nok bra! Anonymous poster hash: 248a9...3a5 Tusen takk, da holder jeg meg til den løypa som går ytterst. Supert!
Gjest Runforit Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Endene i dammen er ganske ganske aggressive. Og jeg har også sett en minigris der. Den veide kanskje ikke mer enn et par kilo, men det var noe med det ulme blikket som gav meg gåsehud 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #8 Skrevet 12. september 2013 Endene i dammen er ganske ganske aggressive. Og jeg har også sett en minigris der. Den veide kanskje ikke mer enn et par kilo, men det var noe med det ulme blikket som gav meg gåsehud Jeg har selv blitt angrepet av barnehagebarna. Tror de var mest interessert i minstemann på noen måneder, men de var mange nok til å overmanne både far og sønn på tur. Her kan vi altså ikke gå tur i parken vår uten å angripes av både orm, and, minigris og barn. Fabian må gå.Anonymous poster hash: 4e0a5...e0a 2
fruBeist Skrevet 12. september 2013 #9 Skrevet 12. september 2013 Pffft, orm er ingenting! Bare se opp for zombiene du! 1
Wiggins Skrevet 12. september 2013 #10 Skrevet 12. september 2013 Det går ei steinbru over den kunstige bekken der. Under den brua bor det et stort troll, som spiser søte små joggende jenter til frokost. Det vil si, det gjorde det, inntil jeg jogget over der med Tai Chi-sverdet mitt i handa. 2
Gjest Belle Gunnes Skrevet 12. september 2013 #11 Skrevet 12. september 2013 Bare ikke løp for nærme Bjørnehuset helt på nordsiden. Det lille brune trehuset. Det heter jo ikke bjørnehuset for ingen ting. Og den lundehunden med alt for mange tær. Den går litt amok i ny og ne og løper galemattias der med alle tærne sine. Fort gjort å snuble i den. 1
Alina X Skrevet 12. september 2013 #12 Skrevet 12. september 2013 Morsomt å tenke på at det faktisk var dyrehage på st hanshaugen før med både apekatter og bjørner:-)
Gjest Runforit Skrevet 12. september 2013 #13 Skrevet 12. september 2013 Morsomt å tenke på at det faktisk var dyrehage på st hanshaugen før med både apekatter og bjørner:-) Når da?
Alina X Skrevet 12. september 2013 #14 Skrevet 12. september 2013 Når da? I nordenden av parken var det en liten dyrehage med 2 bjørner,apekatter,påfugler,fasaner,rev og grevling frem til 1917 ca . De ble etterhvert for dyrt og de valgte å avlive alle dyrene. Det eneste som står igjen er det lille huset i nordenden der dyrepasseren bodde spm nå kalles bjørnehuset. Hentet fra www.sameietsolhaugen.no -->nærmiljøet-->parker--> st hanshaugen Lesteforlenge siden at de bjørnenevar i en slags grotte som vendte ut mot ullevålsveien. Er jo et slags "rom"rett ved colletts gt busstoppet,men tviler det er der....dog noen ganger er lyset på og jeg hører knurring og skrik derfra.....hehe,neida(joda).... 1
Alina X Skrevet 12. september 2013 #15 Skrevet 12. september 2013 Iføle en annen side skal det også ha vært en løvenor med 2unger det, det er jo en statue der med en løve og 2 kids,men vet ikke om forfatteren har blandet kortene ellerom statuen faktisk er til "minne"om løvefamilien:-)
Gjest Runforit Skrevet 12. september 2013 #16 Skrevet 12. september 2013 I nordenden av parken var det en liten dyrehage med 2 bjørner,apekatter,påfugler,fasaner,rev og grevling frem til 1917 ca . De ble etterhvert for dyrt og de valgte å avlive alle dyrene. Det eneste som står igjen er det lille huset i nordenden der dyrepasseren bodde spm nå kalles bjørnehuset. Hentet fra www.sameietsolhaugen.no -->nærmiljøet-->parker--> st hanshaugen Lesteforlenge siden at de bjørnenevar i en slags grotte som vendte ut mot ullevålsveien. Er jo et slags "rom"rett ved colletts gt busstoppet,men tviler det er der....dog noen ganger er lyset på og jeg hører knurring og skrik derfra.....hehe,neida(joda).... Iføle en annen side skal det også ha vært en løvenor med 2unger det, det er jo en statue der med en løve og 2 kids,men vet ikke om forfatteren har blandet kortene ellerom statuen faktisk er til "minne"om løvefamilien:-) Lærte jeg noe i dag også Trist at dyrene ble avlivet da 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #17 Skrevet 13. september 2013 Trodde ville dyr bodde i skogen... men jeg har visst gått glipp av noe! Anonymous poster hash: ae934...eeb
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #18 Skrevet 13. september 2013 Men fra tull til alvor. Det er massevis av grevling der, og de er ganske så hissige til grevling å være. Har en kollega som måtte løpe opp på et bord for p komme seg unna grevlingen, som ble stående under bordet å frese mot kollegaen, mens bikkja lå blødende på gressplenen.... Men så lenge du ikke har hund er du nok ikke interresant for grevlingene Anonymous poster hash: 9301d...a31
Gjest KateW Skrevet 17. september 2013 #19 Skrevet 17. september 2013 Denne tråden ble jo riktig morsom! Takk folkens! Jeg løper fortsatt på Haugen, men nå holder jeg meg selvsagt LANGT unna både bjørnehus og ender!
cafele Skrevet 18. september 2013 #20 Skrevet 18. september 2013 Herlig tråd men da vet jeg hvor jeg skal løpe og ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå