Gå til innhold

Trenger hjelp med gaveideer

Anbefalte innlegg

Skrevet

....til en "perifer" onkel (har ikke hatt så veldig mye kontakt med ham siden han "bestandig" var på jobb) som fyller 50 år i mai. Er invitert i selskap, har ikke anledning til å reise, men vil jo gjerne kjøpe en gave.

Onkels interesser: jobbe, jobbe og jobbe (på båt).

Pris: maks 500,- og må kunne sendes med posten (altså helst ikke noe som kan knuses)

Regner egentlig med at han har alt han trenger. Han har kone og voksne unger.

Vil gjerne gi noe som er litt mer varig enn polvarer og litt mer spennende enn gavekort.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

* 10-ukers lottokupong?

* En lang remse flax-lodd?

* En fin genser eller skjorte?

* Cd-er?

Mitt umiddelbare forslag var egentlig gavekort på Polet, men det var jo de tingene du IKKE ville ha... ;)

Skrevet

den nye lommelykta som de hadde i båtbutikken jeg gikk forbi i går. Den trengte ikke batteri eller lyspære.. Spør meg ikke hvordan den virket eller hva den kostet..

Skrevet

Sånn lommekniv med mange forskjellige redskaper i. De finnes bla. på G sport

Skrevet
Leatherman tools ja, men de koster litt da - men du verden så praktiske! Bruker min i skogen, men jammen meg skulle det vært obligatorisk i en hver bil, håndveske, kontor, på alle sykler etc også...
Skrevet

Hvis han har egen båt kan jo en gammeldags skipperlue være noe. Vet de selger det i båtbutikker :)

Skrevet

Tusenfryd skrev:

Leatherman tools ja, men de koster litt da

Har kjøpt det i bursdagsgave til min sambo og betalte 339,- for den på G-sport

Skrevet

Hvis han har humor og kan ta en spøk:

Schibsted Forlag har en bok som heter Pekebok for fulle gutter som jeg synes er ufattelig morsom. Her får mannen hjelp til alt fra å ta ut penger i minibank til å forklare drosjesjåføren hvor du bor hen. Alt du trenger å gjøre, er å peke i boken.

"Om boken

Med denne boka kan fulle folk gjøre seg forstått ved å erstatte snøvling med illustrasjoner. Den dekker alle behov, det være seg kjøp av alkohol, kø-sniking, sjekking m.m. Boken er liten slik at man lett skal kunne ta den med seg på byen, og har tykke pekebok-riktige ark med enkle illustrasjoner."

Skrevet

Takk for tips. :-)

Har tenkt litt på leatherman, ja. Men jeg vet ikke helt hvor mye han har bruk for en slik (enig med deg, tusenfryd i at det skulle vært obligatorisk å ha liggende både her og der)...?

Pekeboken hørtes morsom ut, men tror ikke det heller er den beste gaven. Men takk for tips, kanskje jeg får bruk for den en annen gang. :P

Skrevet
Tusenfryd skrev:

Har kjøpt det i bursdagsgave til min sambo og betalte 339,- for den på G-sport

Min er nok noe mer avansert da... de med litt utvalg i utstyr koster fra tusenlappen og oppover.

Men det finnes tilsvarende kniver ja, som ikke er av samme merke. Og som for all del, helt sikkert er like gode.

(jeg er ikke snobbete på mye, men Leatherman er Leatherman...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...