Lilac Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Her om dagen kjøpte jeg noen høyhælte sko. Jeg prøvde dem først i 38 på den ene foten bare og den passet fint. Med sokk tilogmed. Jeg bestemte meg for å prøve i 39 fordi det var mer sikkert siden jeg bruker 40 i vanlige utesko. Prøvde bare på den ene foten, fortsatt med sokk og den passet fint. Jeg bestemte meg for å kjøpe i 39 selvom den virka litt stor siden den passa med sokken på og alt tilogmed i 38. Når jeg kom hjem bestemte jeg meg for å prøve begge skoene uten sokk. Og da gikk det opp for meg at jeg har en fot som er større enn den andre. Jeg har egentlig alltid vist det, men jeg handler sko så sjeldent at jeg hadde glemt det helt. Og jeg pleier jo som regel bare kjøpe utesko som man ikke merker så mye forskjell med uansett. Den ene foten min ser ut til å passe 38 minimum mens den andre passer 40 minimum. Når jeg sier minimum mener jeg til det punktet før det blir ubehagelig med en størrelse mindre. Uansett, så ble jeg litt bekymra. For når jeg tenker meg om litt nøyere, så er dette egentlig et ganske stort problem for meg som jeg bare har blitt vandt til. Jeg har tydeligvis ubevisst taklet dette problemet med at jeg alltid kjøper sko som er for store. Jeg har aldri tenkt på at dette er fordi jeg har en monsterfot. Så, jeg lurer på om noen har samme problemstilling og har noe svar på hva man kan gjøre? Er det mulig å kjøpe sko i to forskjellige størrelser? De nye skoene mine foreksempel ville jo vært umulig for meg å bruke uten noen problemer uansett. Hadde jeg kjøpt 38 ville den ene passa men den andre ville jeg ikke fått på meg. Og hadde jeg kjøpt 40 ville jeg hatt en sko som hadde ramlet av hele tiden. Tips?
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Kjøp str. som passer til den største og ha såle i den ene til den minste foten? Anonymous poster hash: ba9fa...555
Lilac Skrevet 13. september 2013 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2013 Kjøp str. som passer til den største og ha såle i den ene til den minste foten? Anonymous poster hash: ba9fa...555 Hvordan såle? Hvor får man tak i en slik?
Gjest Badabing Skrevet 13. september 2013 #4 Skrevet 13. september 2013 Hvordan såle? Hvor får man tak i en slik? Skobutikker. Nå høres det jo ut som det er ganske stor forskjell, for ellers hadde det jo også gått an å blokke ut den som var for liten, men jeg er usikker på hvor mye større de greier å gjøre dem. Ellers er det jo slik at de fleste har litt forskjeller. I skobutikker med god service kan det jo være at du får en i hver størrelse, men da kan det jo kanskje bli synlig utad. Så det er kanskje best å kjøpe såler og/eller å blokke ut.
Athene Skrevet 13. september 2013 #5 Skrevet 13. september 2013 Jeg har ikke samme problem, men kjøper mange sko og bommer ofte litt på størrelsen. Har jeg kjøpt for smått får jeg blokkert ut, det virker med veldig mange sko. Glipper de høyhælte skoene (for store) bruker jeg små silikonputer. Du kan kjøpe en som festes i hælen, og en under foten bak. Bruker man begge deler vil jeg anta at det justerer ca en str.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå