AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Jeg vil lære meg å bli mer takknemlig - og å sette mer pris på ting. Jeg er enda ung, men når jeg ser tilbake så har jeg fått mye langt rett i armene og har hatt mye mer enn mange andre kan drømme om - i alle fall så "gratis" som jeg har fått det. Det er vel det jeg får "straffen" for, nå. Har rett og slett vært skikkelig bortskjemt (er vel fortsatt) - og kjenner at det faktisk går og har gått meg til hodet. Hvorfor er det sånn? Har fått drive med den idretten jeg har villet i mange, mange år - enda det har kostet flesk! Har hatt foreldre som har kjørt meg land og strand, kjøpt alt det jeg har ønsket meg - til og med tatt opp lån for å gjøre det + tatt opp lån for å være med å kjøpe leilighet for meg. Har også verdens snilleste kjæreste som ønsker meg bare det beste, og ja - jeg bør egentlig være hinsides lykkelig over hvordan jeg har det. Jeg er trygg og har det veldig bra. Får også gå på en privat skole, med full oppfølging, fine lokaler og muligheten til å gjøre det knallgodt. Likevel så tar jeg meg selv i å klage når jeg nå har fått det trangere økonomisk (studerer), når ikke kjøleskapet har samme innhold som det hadde hjemme, når jeg må vaske opp og rydde selv - ja, slike ting. Jeg kan bli ordentlig deppa av disse små helt vanlige hverdagstingene. Ut i fra det jeg skriver nå høres jeg vel ut som en skikkelig drittunge, som sipper over å ikke få kjøpe merkevesker og klær hver måned - mens andre sulter og har det mye verre. JA, det er nettopp det jeg synes jeg er! Og jeg vil så veldig gjerne endre tankegangen min, for dette fører meg jo ingen steder. I begynnelsen av skoleåret var motivasjonen på topp! Jeg skulle klare dette med glans, både skole, økonomi og hjemmesysler. Hvor ble det av denne motivasjonen? Den er ikke helt fraværende, men nå er det nok. Jeg må skjerpe meg en gang for alle, og lære meg å glede meg over ting som ikke bare er materialistiske, men små ting i hverdagen som virkelig betyr noe. Hvordan skal jeg klare å endre tankegangen min? Trenger tips! Anonymous poster hash: 911d1...fd9
Barcelone Skrevet 16. september 2013 #2 Skrevet 16. september 2013 Du virker jo veldig klar på at du har hatt et godt liv med alt du trenger. Hva med å rett og slett minne deg selv på dette når du kjenner at du blir trassig fordi ting ikke er akkurat sånn som du er vant til akkurat nå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå