Gå til innhold

Gjesteri (avstemming)

Bør det vere påbudt med registrering?  

1. 1. Bør det vere påbudt med registrering?

• Ja
      19
    • Nei
      17

Anbefalte innlegg

Gjest gjest1
Skrevet

Begynner å bli mektig lei av dei mange ufine og usaklege kommentarane til diverse gjester her og der. Syns du det burde vere nødvendig å vere innlogga for å kunne skrive innlegg her? Det syns i alle fall eg..

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest1
Skrevet

Er det berre du og eg som bryr oss, Patricia?

Skrevet

Tja, greit nok at det er irriterende når gjester skriver ufine innlegg, men å forhindre gjester i å skrive innlegg her vil samtidig forhindre de som er registrerte å skrive anonyme innlegg når de føler temaet er litt for sensitivt. Jeg synes moderatorene generelt er flinke og raske til å slette uønskede innlegg.

Skrevet
Er det berre du og eg som bryr oss, Patricia?

Men da fikk du jo ihverfall 100% oppslutning :ler:

Gjest gjest1
Skrevet
Tja' date= greit nok at det er irriterende når gjester skriver ufine innlegg, men å forhindre gjester i å skrive innlegg her vil samtidig forhindre de som er registrerte å skrive anonyme innlegg når de føler temaet er litt for sensitivt. Jeg synes moderatorene generelt er flinke og raske til å slette uønskede innlegg.

Ja, det har du rett i. *litt tankelaus* Kanskje det er moralen her inne som bør justerast litt... :roll: Det som irriterer meg aller mest, er når tilsynelatande faste brukarar loggar ut for å komme med krasse kommentarar. Som om dei ikkje tør å stå for det dei seier, men seie det - ja det skal dei! *hmfr*

Skrevet

Jeg synes det godt kunne ha vært "registreringsplikt", tror det hadde redusert antall useriøse innlegg. Angående sensitive tema er det jo ingen som legger ut fullt navn her, så anonymiteten blir ivaretatt. Man velger jo selv hvor mye man vil dele med de andre brukerne. Personlig synes jeg det er feigt å være "Gjest" og "Utlogget/anonym nå" når man egentlig er fast bruker...

Gjest gjest1
Skrevet
Jeg synes det godt kunne ha vært "registreringsplikt", tror det hadde redusert antall useriøse innlegg. Angående sensitive tema er det jo ingen som legger ut fullt navn her, så anonymiteten blir ivaretatt. Man velger jo selv hvor mye man vil dele med de andre brukerne. Personlig synes jeg det er feigt å være "Gjest" og "Utlogget/anonym nå" når man egentlig er fast bruker...

Enig i det med lita skrift...

Skrevet

Jeg synes det er greit at det er mulig for folk å være uregistrert her inne, til tross for at de mest useriøse innleggene kommer ifra gjestene. De innleggene som er mindre patent blir som regel ikke tatt seriøst uansett.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg tar innlegg skrevet av gjester mindre seriøst, og som regel gidder jeg ikke lese dem. :oops:

Men for all del, gjester er greit nok, det.

Skrevet

Synes det er greit nok med gjester, mange begynner som gjest for å bli kjent med stedet før de registerer seg og det tror jeg er viktig at vi holder åpent dersom vi faktisk ønsker at det skal komme nye brukere inn her.

Ser selv at dersom jeg kommer inn på ei diskusjonsside der jeg må registrere meg for å være med å diskutere, da gidder jeg rett og slett ikke, fordi jeg vil ha sjansen til å se hva slags sted det er før jeg registrer meg.

Men jeg synes kanskje at også gjester "må" bruke ett "nick" og ikke bare komme som gjester. Mener det var slik å det gamle forumet? at man måtte skrive inn ett eller annet nick, slik er det mye enklere å skille gjest 1 fra gjest 2, 3 og 4.

Skrevet
Synes det er greit nok med gjester, mange begynner som gjest for å bli kjent med stedet før de registerer seg og det tror jeg er viktig at vi holder åpent dersom vi faktisk ønsker at det skal komme nye brukere inn her.  

Ser selv at dersom jeg kommer inn på ei diskusjonsside der jeg  må registrere meg for å være med å diskutere, da gidder jeg rett og slett ikke, fordi jeg vil ha sjansen til å se hva slags sted det er før jeg registrer meg.  

Men jeg synes kanskje at også gjester "må" bruke ett "nick" og ikke bare komme som gjester. Mener det var slik å det gamle forumet? at man måtte skrive inn ett eller annet nick, slik er det mye enklere å skille gjest 1 fra gjest 2, 3 og 4.

Det vil nok komme nye brukere selv om registrering hadde blitt påbudt. De som lar seg skremme av det vil (kanskje) for det meste være de useriøse gjestene.

Skrevet
Personlig synes jeg det er feigt å være "Gjest" og "Utlogget/anonym nå" når man egentlig er fast bruker...

Jeg er i prisippet enig.. Men må innrømme at jeg benytter meg av muligheten til å være gjest av og til når det er personlige ting, f.eks på "seksualitet" forumet ol. Det er visse ting jeg ikke vil ha knyttet til profilen min..

Men jeg ser selvfølgelig store fordeler med å ha påbudt registrering...

Skrevet
...

Det vil nok komme nye brukere selv om registrering hadde blitt påbudt. De som lar seg skremme av det vil (kanskje) for det meste være de useriøse gjestene.

Det vil nok komme nye ja, men ikke like åpent og like mange.

Det er heller ikke snakk om å la seg skremme, det er snakk om å få lov til å gjøre seg opp en mening om nettstedet før man bestemmer seg for om det er ett sted man ønsker å være registrert eller ikke!

Dersom jeg blir sett på som en useriøs debattant på nettet, så er det nok mest useriøse gjester som vil "la seg skremme" ja!! Jeg ville nemlig ikke vært her dersom jeg hadde måttet registrere meg før jeg fikk ett inntrykk av stedet først!!

Slik sett har nok flere andre debattsider som krever registrering sluppet unna sånne useriøse gjester som meg på sine sider. :wink:

Skrevet

Det vil nok komme nye ja, men ikke like åpent og like mange.

Det er heller ikke snakk om å la seg skremme, det er snakk om å få lov til å gjøre seg opp en mening om nettstedet før man bestemmer seg for om det er ett sted man ønsker å være registrert eller ikke!

Dersom jeg blir sett på som en useriøs debattant på nettet, så er det nok mest useriøse gjester som vil "la seg skremme" ja!! Jeg ville nemlig ikke vært her dersom jeg hadde måttet registrere meg før jeg fikk ett inntrykk av stedet først!!

Slik sett har nok flere andre debattsider som krever registrering sluppet unna sånne useriøse gjester som meg på sine sider. :wink:

Man taper ingenting på å registrere seg og det er ikke en tidkrevende prosess. Dersom man registrerer seg, men i ettertid finner ut at dette er ikke noe for meg, så er det fullt mulig å ikke skrive flere innlegg eller slutte å besøke forumet.

Skrevet

Greit nok det, men jeg gidder ikke.

Dessuten tror jeg at vi er tjent med å få inn nye folk av forskjellig slag, også de av oss som ikke vil registrere oss før vi ser om det er ett sted å være.

Og det er min oppfatning av saken.

Gjest Catwoman
Skrevet

Det kan være greit å ha mulighet til å være gjest hvis man vil si noe man ikke vil skal forbindes med sitt eget nick.

Men så er det sånn at gjester blir ikke tatt så seriøst, nettopp fordi det er gjester som kommer med de mest tåpelige innleggene

Så jeg er litt for og litt imot.

Skrevet

Hvorfor tør man ikke å stå for det man skriver?

Skrevet
Hvorfor tør man ikke å stå for det man skriver?

For min del er det ikke at jeg ikke tørr å stå for det, men mer at det blir om intime opplysninger om meg og mennesker i livet mitt. Selv om jeg i tillegg forsøker å ha en viss anononymitet her inne synes jeg ikke det er riktig av meg å legge ut personlige opplysninger om andre mennesker knyttet til min profil.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...