tfagern Skrevet 12. september 2013 #1 Skrevet 12. september 2013 Mariusgensere er jo kjempepopulære for tiden, men jeg synes disse "orginale" er håpløst kjedelige og fasongen er langt fra den beste. Så jeg har veldig lyst til å resirkulere dem og trenger fortsatt råd og tips. Er det noen her som pleier å rekke opp slike Mariusgensere ? Eller er det noen her som har gjenbrukt eller redesignet slike mariusgensere på ANDRE måter?
Badeand Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Hvis de er brukt, så ville jeg ikke rekket dem opp. Garnet blir ofte stygt å strikke med når det har vært lenge på et plagg. Du kan jo alltid lage en pute av dem? Eller en slags kjole? Jeg har ikke peiling på redesign, og er ikke kreativ når det kommer til slike ting i det hele tatt. Hadde det vært opp til meg, så hadde jeg aldri rørt de fine genserne 5
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Vreng genseren, sy igjen armene og halsen GODT. Og klipp de av. Snu den på hodet og fest på en snor el to som du har heklet eller strikket i f.eks samme rødfarge. Og du har ei veske Anonymous poster hash: 15626...27b
tfagern Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #4 Skrevet 5. desember 2013 Vreng genseren, sy igjen armene og halsen GODT. Og klipp de av. Snu den på hodet og fest på en snor el to som du har heklet eller strikket i f.eks samme rødfarge. Og du har ei veske Anonymous poster hash: 15626...27b Snedig! Hvem av disse mariusgenserne ville du bruke til å lage veske av da?
Tøytigern Skrevet 5. desember 2013 #5 Skrevet 5. desember 2013 Mariusgensere er jo kjempepopulære for tiden, men jeg synes disse "orginale" er håpløst kjedelige og fasongen er langt fra den beste. Så jeg har veldig lyst til å resirkulere dem og trenger fortsatt råd og tips. Er det noen her som pleier å rekke opp slike Mariusgensere ? Eller er det noen her som har gjenbrukt eller redesignet slike mariusgensere på ANDRE måter? Har du tenkt på å selge de fine genserne der til noen som ville likt dem som de er? 6
tfagern Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #6 Skrevet 5. desember 2013 Har du tenkt på å selge de fine genserne der til noen som ville likt dem som de er? Jo. Men det bugner jo over med slike mariusgensere for tiden så det er ikke store verdien i et par brukte mariusgensere. Hvem av disse synes du er finest da?
Lea2 Skrevet 5. desember 2013 #7 Skrevet 5. desember 2013 Pakk dem bort og vent 20 år. Er rimelig sikker på at dine barn/barnebarn eller andre barn får god bruk for dem. Mariusgensere går aldri av moten. 1
onyx Skrevet 5. desember 2013 #8 Skrevet 5. desember 2013 Hjemmestrikk eller maskinstrikk? Vet du noe om garnet? Tja, kommer vel an på hvor flink og tøff du er med saks og symaskin? Pute er jo det enkleste, bare fyll med en god og stor pute og sy igjen åpningene. Er du flink å sy kan du jo lage ermeløs vest/tunika, endre halslinningen etc. Du kan fint blande strikk med f.eks. stoff og bruke mønsterdelen som øvre del av en kjole der resten er stoff? Med andre ord, det er bare begrenset av fantasien. Jeg ville heller ikke rukket opp genseren, spesielt ikke om den er vasket eller brukt mye allerede. Kvaliteten på garnet blir ikke så god og det kan være mye jobb å rekke opp et stort plagg!
Gjest Arch Skrevet 5. desember 2013 #9 Skrevet 5. desember 2013 Gjør de om til sofaputer. Det er det enkelste.
tfagern Skrevet 5. desember 2013 Forfatter #10 Skrevet 5. desember 2013 Mange gode forsag her :-) Vurderer å la en av dem være inntil videre. Men hvem av dem skal jeg klippe opp da?
PecanPie Skrevet 6. desember 2013 #11 Skrevet 6. desember 2013 Hvis du ender opp med å klippe av armene, og genseren er i 100% ren ull, kan du jo hive dem i vaskemaskinen og se om du får nok stoff til å lage ullsåler.
tfagern Skrevet 6. desember 2013 Forfatter #12 Skrevet 6. desember 2013 (endret) Hvis du ender opp med å klippe av armene, og genseren er i 100% ren ull, kan du jo hive dem i vaskemaskinen og se om du får nok stoff til å lage ullsåler. Det vekker minner :-) Bestemor pleide å kokvaske våre gensere å klippe dem opp til ullsåler. Hvilken av disse genserne skal jeg klippe opp da? Endret 6. desember 2013 av tfagern
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #13 Skrevet 6. desember 2013 Det vekker minner :-) Bestemor pleide å kokvaske våre gensere å klippe dem opp til ullsåler. Hvilken av disse genserne skal jeg klippe opp da? Herregud klarer du ikke å sette et standpunkt selv? Du spør hver eneste som svarer deg. Vi aner ikke hvilken du skal klippe. Det er dine gensere. Som førovrig ser prikk like ut. Anonymous poster hash: 68ab1...745 3
Gjest Arch Skrevet 6. desember 2013 #14 Skrevet 6. desember 2013 Spør du meg synes jeg det er synd og skam og klippe noen av dem. 1
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2013 #15 Skrevet 6. desember 2013 Det vekker minner :-) Bestemor pleide å kokvaske våre gensere å klippe dem opp til ullsåler. Hvilken av disse genserne skal jeg klippe opp da? Vet du hvilket garn som er brukt? For om du prøver å tove superwash blir genseren ødelagt, blir slapt, dvaskt og siger kraftig ut - ikke brukbart til noe. Anonymous poster hash: ad37a...7c0
tfagern Skrevet 8. desember 2013 Forfatter #16 Skrevet 8. desember 2013 Vet du hvilket garn som er brukt? For om du prøver å tove superwash blir genseren ødelagt, blir slapt, dvaskt og siger kraftig ut - ikke brukbart til noe. Anonymous poster hash: ad37a...7c0 De er ikke strikket i superwash garn, men et ullgarn som må vaskes for hånd.
Badeand Skrevet 8. desember 2013 #17 Skrevet 8. desember 2013 Huff, jeg ville ikke klart å klippe i stykker to gensere så fine som disse. Tenk på hvor lang tid som er brukt på strikking og montering.... Men det er nå min mening
Gjest Funky Punk Skrevet 8. desember 2013 #18 Skrevet 8. desember 2013 Enkelt å lage liten seng til dyr av gensere Sy igjen bunnen på genseren. Ha i en pute og sy igjen halsen. Fyll armene med vatt, sy igen ved håndleddene og så sy armene til resten av genseren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå