Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.. Dette er noe jeg har gått og tenkt på lenge. Jeg trenger råd fra folk som har "erfaring" med dette.. Jeg vil ikke avslutte forholdet, jeg vil komme meg gjennom de tunge periodene..

Jeg og min mann har vært gift i 3 år, vi er 24 år gamle begge 2 og datteren vår er 3 år.

Det siste halvåret har vi slitt veldig i forholdet. Jeg er ikke personen som krever mye av han, han får gjøre som han vil, egentlig når det passer han og..

Jeg gjør alt det huslige, det som hører til hjem og barn.

Han begynner på jobb kl 10 hver dag, og jeg står opp kl 6. Men HVER eneste gang eg ber han om hjelp da med og legge datteren vår, gi kveldsmat ja slike ting.. Jeg ber han aldri vaske huset.. Siden jeg er hjemme så gjør jeg alt det... Men noen ganger er jeg selvfølgelig sliten jeg og..

Men hver gang jeg spør om noe finner han opp unnskyldninger.. Han er sliten, han har vært på jobb og trening. Alt er bare HAN HAN HAN.. Jeg følger ikke han ser meg..

Og jeg gidder ikke krangle om småting som å legge datteren vår. Når han ikke gidder så gjør jeg det. Og det er alltid koselig. Hun er flink.. Jeg forguder henne, og vi har et utrolig sterkt bånd..

Og i det siste så har hun begynt og dytte faren unna. Vil ikke gi hadeklem, hademuss etc.. Jeg tenker at det kanskje er for han nesten aldri er hjemme? Hun drar i barnehagen før han står opp, og hun legger seg en halvtime etter han kommer hjem fra trening, og han drar på trening rett etter jobb..

Men vi sliter i forholdet vårt. Og det irriterer meg at jeg alltid føyer meg for å unngå diskusjoner. Det er jo feil.. Men han gidder ALDRI og hjelpe til med NOE hjemme..

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Hjelp, tips? noen?

Anonymous poster hash: 6f65c...90f
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med han om dette? Du sier du spør han om han vil hjelpe, men stiller du krav?

Anonymous poster hash: 54905...4a3
Skrevet

Men vi sliter i forholdet vårt. Og det irriterer meg at jeg alltid føyer meg for å unngå diskusjoner. Det er jo feil.. Men han gidder ALDRI og hjelpe til med NOE hjemme..

Hvorfor føyer du deg, og hvorfor skal han gidde å gjøre det når han vet du gjør det uansett??

Skrevet

Hvorfor føyer du deg, og hvorfor skal han gidde å gjøre det når han vet du gjør det uansett??

Idiotisk spørsmål. Et ekteskap skal da ikke være en kampsone hvor partene fritt og samvittighetsløst kan utnytte hverandres velvilje. Han skal gidde å gjøre det fordi det er urettferdig at hun gjør alt, og mest av alt fordi han forhåpentligvis bryr seg om henne. Derfor.

Hilsen en mann.

Skrevet

Er du hjemmeværende?

Snakk med gubben, si at dette ikke er holdbart lenger. Du skaffer deg full jobb og dere må dele på alt ansvar for hus og hjem. Han kan ikke prioritere seg selv først lenger.

Anonymous poster hash: cf4a6...d5b
Skrevet

Ja har snakket med han.. Men det virker som han ikke bryr seg.. Jeg føler meg helt alene i dette forholdet.. Jeg vil ikke at det skal være sånn, men jeg vill komme gjennom det ikke avslutte det..

Ja er hjemmeværende, og har vært det de siste 4 årene.. Jeg sliter med mye sosial angst, og div andre ting som har holdt meg borte fra noen jobb..

Jeg jobber med nettbaserte studier mens datteren vår er i barnehagen, så selv om jeg er hjemme så gjør jeg jo ikke husarbeid heletiden heller...

Og når jeg tar opp med han at jeg synes han bør f.eks trene når datteren vår skal legge seg eller etter. for studioet har åpent lenge etter det. Men får bare til svar at jeg skal ikke blande med i hans trening.. Og om jeg er sjalu på han.... Jeg sa at dette har ingenting med det å gjøre, men at JEG bryr meg om datteren vår, og jeg synes han burde prioritere tid med henne og....

Jeg må få snakka me han ordentlig, jeg VIL at det skal forandre seg.. Jeg har ikke fått sovet lenge om morgenen siden før jul engang...

Vi har våre koselige stunder og selvfølgelig, men der har det siste året blitt flere ukoselige stunder..

Og jeg vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem.. For det virker ikke som han hører det jeg sier.

Skrevet

Idiotisk spørsmål. Et ekteskap skal da ikke være en kampsone hvor partene fritt og samvittighetsløst kan utnytte hverandres velvilje. Han skal gidde å gjøre det fordi det er urettferdig at hun gjør alt, og mest av alt fordi han forhåpentligvis bryr seg om henne. Derfor.

Hilsen en mann.

Ja, jeg får virkelig følelsen av at han ikke bryr seg om meg lenger....Men jeg er og redd at JEG syr puter under armene på han.... Begynner han på jobb kl 10 så står han opp halv 10.. jobber til 16, kommer hjem, henter treningsbaggen, er borte noen timer, kommer tilbake og plumper ned i sofaen... Og begynner han 16 så står han opp 12, drar og trener, kommer hjem til middag og drar på jobb.. Og kommer hjem kl 22.30...

Jeg er så sliten... Men jeg vet jo han er god.. Men i det siste så har han vært så god mot alle andre enn hjemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...