Gå til innhold

Har du fått en mann fra nettet til å flytte til Norge på grunn av deg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har møtt en veldig hyggelig kar fra USA som jeg skyper med hver dag, både i form av chatting med web cam og ved telefonsamtaler. For tiden føler jeg meg nærmest forelsket og jeg vet at han føler det samme. Vi har ikke møtt hverandre i virkeligheten ennå og jeg er fullt innstilt på at det ikke er sikkert at kjemien er den samme når vi kommer til å møtes. Likevel tar jeg meg selv i å undre på hvor sannsynlig det er at han kunne ha flyttet til Norge dersom det skulle klaffe mellom oss i det virkelige liv også. Jeg ser for meg at han ville komme til å være skeptisk på grunn av jobben, språket, venner og familie. Har du møtt en utenlandsk mann fra nettet som har tatt den sjansen og flyttet til Norge på grunn av deg?

Anonymous poster hash: f1c8b...cbf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan ikke du bare flytte til han?

Anonymous poster hash: 68249...97d
Skrevet

Jeg kan jo det, men jeg har selv veldig angst for å flytte til et annet land. Derfor jeg lurer på hvor vanskelig det er å få han til å flytte hit.

TS

Skrevet

Er klar over at det er et spørsmål jeg burde stille han og ikke dere på KG, men jeg har ikke lyst å skremme han helt bort ved å spørre om noe slikt ennå. :fnise: Så jeg hadde håpet på noen lignende erfaringer fra folk.

TS

Skrevet

En venninne traff en amerikaner på ferie og han flyttet til Norge etter et avstandsforhold i 1-2 år.

Anonymous poster hash: 7c981...bd3

Skrevet

Jeg har!!!!

Jeg reiste først over på besøk til han etter noen mnd med skyping og lange samtaler på tlf.

Hadde det kjempe fint, så 1 mnd etter jeg kom hjem kom han på 'besøk' til Norge. Hadde retur om 3 mnd, men vi giftet oss og nå har han bodd her i snart 8 år.

Vi har stiftet familie og kommer til å fortsette å bo her!

Så det er mulig!!!

Anonymous poster hash: 63abe...1e9

• Liker 3
Skrevet

Har ikke selv, men kjenner noen som har. De har nå flere barn og har nettopp flyttet til USA etter noen år i Norge.

Anonymous poster hash: 04241...fc2
Skrevet

Min approach ville vært at dersom jeg ikke kunne tenke meg å flytte til det landet mannen var fra, ville jeg ikke tatt kontakt med ham. Dersom jeg hadde angst for å flytte til utlandet, ville jeg aldri forelsket meg i en utenlandsk mann.

Regelen er vel at norske kvinner får mennene over hit, fordi norske kvinner er langt mer kravstore og dominerende enn utenlandske kvinner. :wink:

• Liker 2
Skrevet

Hvem gidder vel å bo i USA? Dårlige lønninger, mye kriminalitet, lite trygt, 0 ferie og slavekontrakter. Pluss at hvis man får barn så er det bare 3 mnd fødselspermisjon. Da er det bedre å få mannen til Norge og heller dra til USA på ferie!

Anonymous poster hash: 5c1db...bdb

• Liker 5
Skrevet

Hvem gidder vel å bo i USA? Dårlige lønninger, mye kriminalitet, lite trygt, 0 ferie og slavekontrakter. Pluss at hvis man får barn så er det bare 3 mnd fødselspermisjon. Da er det bedre å få mannen til Norge og heller dra til USA på ferie!

Og allikevel er amerikanerne helt paranoid på visumene sine...

• Liker 4
Skrevet

Nettopp! Bor veldig mange amerikanere i Norge da, er ikke noe problem for de å integrere seg eller jobbe her.

• Liker 1
Skrevet

Det flytter haugevis av gubber fra Tyrkia, Egypt og Gambia til Norge for sine norske kjerringer.

Skrevet

Jeg har!!!!

Jeg reiste først over på besøk til han etter noen mnd med skyping og lange samtaler på tlf.

Hadde det kjempe fint, så 1 mnd etter jeg kom hjem kom han på 'besøk' til Norge. Hadde retur om 3 mnd, men vi giftet oss og nå har han bodd her i snart 8 år.

Vi har stiftet familie og kommer til å fortsette å bo her!

Så det er mulig!!!

Anonymous poster hash: 63abe...1e9

Åh, så hyggelig å høre, da!! Hvor lenge etterpå giftet dere dere, da? :)

TS

Skrevet

Min approach ville vært at dersom jeg ikke kunne tenke meg å flytte til det landet mannen var fra, ville jeg ikke tatt kontakt med ham. Dersom jeg hadde angst for å flytte til utlandet, ville jeg aldri forelsket meg i en utenlandsk mann.

Regelen er vel at norske kvinner får mennene over hit, fordi norske kvinner er langt mer kravstore og dominerende enn utenlandske kvinner. :wink:

Kravstor og dominerende er så langt fra meg som man kan komme,men det er rett og slett for mye kriminalitet og lignende i USA. Dessuten kan man ikke så lett velge hvem man skal forelske seg i.

TS

Skrevet

Møtte min mann på nett, amerikaner. Jeg bodde nylig hos han i ett år og nå jobber vi med å få han hitover.

Anonymous poster hash: 3c57e...3e8
Skrevet

Å få greencard i USA som nordmann er lett som en fjert.

Skrevet

Møtte min mann på nett, amerikaner. Jeg bodde nylig hos han i ett år og nå jobber vi med å få han hitover.

Så kjekt å høre! :) Hvordan var det å bo der et år? Er det mye styr med å få han til Norge?

TS

Skrevet

Så kjekt å høre! :) Hvordan var det å bo der et år? Er det mye styr med å få han til Norge?

TS

Vet ikke enda! Jeg må komme meg skikkelig i jobb igjen og tjene nok før jeg kan søke han inn.

Men det var ikke mye styr å flytte dit, skaffet advokat for å få papirarbeidet unna, fikk greencard etter noen få måneder.

Men jobbsikkerheten i USA er ikke eksisterende, vanskelig å få jobb, ferie kan man bare drømme om hvis man er en vanlig arbeider, man må være veldig påpasselig med helseforsikring med riktig dekning av ett godt firma som ikke prøver å rævpule deg, fikk ett innbrudd i huset, bilen ble brutt opp, ble ranet en gang ute på byen (jeg var ikke full). Men greit å være der en liten stund, se hvordan det var, men syns det er bedre å bare feriere der enn å bo der.

Skrevet (endret)

.

Endret av moon_angel
Skrevet

Å få greencard i USA som nordmann er lett som en fjert.

Jaha? Har du gjort noe research på det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...