AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg har vært i et forhold i tre måneder og alt går kjempebra. Det er dype følelser fra begge sin side og jeg kunne ikke vært lykkeligere! Men den siste tiden har eksen min dukket opp i både tanker og drømmer. Vi datet i et par måneder og det ble aldri noe seriøst. Kysset noen få ganger. Jeg endte opp med å dumpe han, ganske brutalt også, fordi jeg ikke følte den gnisten man burde ved forelskelse. Et halvt år senere forsøkte vi igjen, og igjen så måtte jeg gjøre det slutt. Han kjempet for meg begge gangene, men jeg sa det var nytteløst. Jeg vet at han fortsatt har følelser for meg, felles venner sier det og jeg ser det også på han (vi må møtes noen ganger i året via jobb). Det er først nå, et år senere og hvor jeg er i et stabilt og fantastisk forhold, at jeg tror jeg kunne fått følelser for han. Jeg angrer på at jeg ikke forsøkte mer. Og verst av alt: Jeg føler stor smerte for den smerten jeg pådro han. Jeg vet han slet etter at jeg brutalt dumpet han. Han var så forelsket i meg... Jeg må bare lufte tankene mine her, for jeg har ingen å snakke med som ikke stempler meg. Og jeg vil også si at nei, jeg kommer ikke til å gjøre noe med saken! Jeg er lykkelig med min kjæreste. Men disse tankene plager meg. Tar meg selv i å titte på facebookprofilen hans i ny og ne, og høre på sangene våre. Tenker på han noen ganger før jeg sovner. Hvordan han har det, hva han gjør, er han lykkelig? Og jeg føler meg utro på grunn av dette! Vil dette si at jeg ikke elsker kjæresten min høyt nok, når tankene vandrer av sted til en eks? Anonymous poster hash: bec90...429
Gjest anonym Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Huff, mange idag hopper for fort inn i nye forhold. Tror de fleste mennekser trenger tid på å fordøye følelser, selv om det ikke gikk. Hvis du tenker veldig mye på han, burde du kanskje bare være alene en periode, finne ut av hva du vil, før du sårer noen igjen. Ja, da vil du nok såre han nye, men det er jo like sårende for han hvis han oppdager at du tenker på denne eksen hver dag...
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 Huff, mange idag hopper for fort inn i nye forhold. Tror de fleste mennekser trenger tid på å fordøye følelser, selv om det ikke gikk. Hvis du tenker veldig mye på han, burde du kanskje bare være alene en periode, finne ut av hva du vil, før du sårer noen igjen. Ja, da vil du nok såre han nye, men det er jo like sårende for han hvis han oppdager at du tenker på denne eksen hver dag... Ja, men jeg gikk inn i mitt nye forhold nesten et år etter det ble slutt med eksen :/ Har ikke tenkt på han et sekund på det året, men nå... Er det kanskje bare angst for å binde meg? Og jeg vil ikke risikere det fine jeg har nå, som sagt så er jeg veldig lykkelig og glad i kjæresten min, og jeg vil si meg ferdig med eksen, også for hans egen skyld (med tanke på at jeg såret han...to ganger!) Eneste jeg lurer på er hvorfor jeg får disse tankene NÅ og hvordan jeg kan bli kvitt dem Men hjertelig takk for svar. Anonymous poster hash: bec90...429
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2013 #4 Skrevet 12. september 2013 Nei, den var jaggu vrien! Finnes nok ingen løsning på dette nei. Huff og huff.
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 Som menneske så leter vi alltid etter nye steder, nye ting, nye relasjoner - vi er konstant under utvikling. (Som f.eks. at vi nå vil til mars...) Det jeg prøver å si er at jeg tror ikke du blir noe lykkeligere hvis du går tilbake! Absolutt ikke. Jeg tror det er naturlig å ville ha noe annet enn det man har (hvertfall til tider), og det du bør gjøre er å sette deg inn i situasjonen ordentlig - og ikke romantisere det og se på det som "ekte kjærlighet som aldri ble noe av" og "..men han kjemper for meg fortsatt, da MÅ det bety noe" og slike ting. Vil du bli lykkeligere med den andre? Har han mer å tilby deg enn din nåværende kjæreste når den evt store forelskelsen er over (altså dype følelser og en god fremtid)? Husk at det var en grunn til at du dumpet ham, og jeg ville stolt mer på den grunnen enn det du føler nå. Er selv i et forhold og har noen ganger følt at jeg har vært på helt feil sted i livet og lurt på hvorfor jeg er i et forhold, og følelser har gått opp og ned. Men "in the end of the day", så ville jeg aldri i livet byttet ut kjæresten min mot NOEN andre. Fordi jeg elsker han, og jeg tror det er nettopp det du føler for din nåværende kjæreste også. Det er vanlig å "kjenne" noe når man tenker tilbake på gamle flammer, fordi de betydde noe for deg - men det kan aldri måles opp med det man har og er lykkelig med her og nå. Du må bare følge hjertet ditt - men jeg personlig tror du begår en feil ved å begynne å grave i fortiden (dvs. gå tilbake til din gamle flamme). Ville satt det på vent, dyttet tankene på ham unna - men akseptert at du har dem - for det er da de vil forsvinne. Det er velkjent at noe som er forbudt å tenke på, blir mye mer påtrengende om du ikke aksepterer det å lar tankene komme - for å så slå dem unna. Anonymous poster hash: 83b3e...1ec
Gjest 3blindmice Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Ja, men jeg gikk inn i mitt nye forhold nesten et år etter det ble slutt med eksen :/ Har ikke tenkt på han et sekund på det året, men nå... Er det kanskje bare angst for å binde meg? Og jeg vil ikke risikere det fine jeg har nå, som sagt så er jeg veldig lykkelig og glad i kjæresten min, og jeg vil si meg ferdig med eksen, også for hans egen skyld (med tanke på at jeg såret han...to ganger!) Eneste jeg lurer på er hvorfor jeg får disse tankene NÅ og hvordan jeg kan bli kvitt dem Men hjertelig takk for svar. Anonymous poster hash: bec90...429 Du var singel i 1 år, og nå har du vært i et forhold i 3 måneder? Hvis jeg forsto rett... Jeg tror absolutt ikke at eksen din er "den som slapp unna". Jeg syns heller det virker som om du har dårlig samvittighet for at du såret han. Hvorfor nå? Kanskje er det først nå alle dine tanker og følelser er sortert, fordi du nå er mer stabil i forholdet ditt. Nå er på en måte alt annet "løst", men så dukker dette opp som kanskje har ligget dypere, langt under overflaten. Eller så er det et tegn på at noe er feil eller mangler i ditt forhold nå. Vanligvis er man helt oppslukt av hverandre etter så få måneder sammen, og man har ikke oppmerksomhet til overs for andre enn kjæresten. At du allerede nå lar tankene vandre over på noen andre, betyr kanskje at noe mangler? Men jeg tror likevel ikke at det handler om selve eksen. Jeg tror at eksen er et symbol på enten dårlig samvittighet eller noe manglende i forholdet.
Alvina Skrevet 12. september 2013 #7 Skrevet 12. september 2013 Vet ikke, men kanskje du har en redsel for å bli forlatt av din nye kjæreste som du nå holder av, og at det er derfor disse tankene dukker opp? Er du lykkelig i ditt nye forhold? Det virker jo som du er det, men man har ofte tendens til å se hva som var så bra med eksen, som den nye ikke kan erstattes med, små feil, irritasjonsmomenter osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå