Barcelone Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Jeg venter min første baby i februar og har begynt å se meg om etter utstyr til den lille. Har kikket på nettet og funnet en vogn som heter Bugaboo Cameleon og lurer på om noen har erfaring med denne?
^^Belle^^ Skrevet 12. september 2013 #2 Skrevet 12. september 2013 Vi har Bugaboo Cameleon og er superduperfornøyde. Den brukes nå til barn nummer 2. Det kommer jo helt an på hvordan du skal bruke vognen, men for oss som bor i by og ikke skal trille på noe mer humpete enn grusvei, funker denne kjempefint. Det er heller ikke så veldig mye snø her vi bor, og for de verste dagene (med dypt slaps) har vi brukt vinterhjulene som man kan få kjøpe separat. Den er lett å trille og snur på en femøring. Bagen er laaang, en av de lengste på markedet, men forholdsvis smal. Du får nok ikke plass til en stor unge + en stor voksi original oppi der, men de nyere typene passer helt fint. (Jeg ser jo forresten nå at du skal få i februar. Da har du nok byttet til sportsdelen før neste vinter igjen, og stor vinterpose blir ikke noe problem) Sportsdelen er grunnen til at jeg er så glad i vognen vår. Begge ungene mine har sovet og sover fremdeles helt utrolig godt oppi der. Det har nok noe med at de ligger med beina opp. Den er litt åpen, men det har vi løst med å bruke vår-/høstpose på de mest vindfulle dagene. Bugaboo sin egen pose er helt genial til den vognen. På minussiden kan jeg jo trekke inn at jeg synes den tar litt stor plass sammenlagt. Eller, det er vel feil å si det også, for den kan bli innmari liten om du demonterer den helt. Men til vanlig bruk synes jeg det er litt styrete (i forhold til andre vogner) å måtte dele vognen i to for å legge den sammen. Det at kalesjen er ''kort'', det blir åpent nedi bagen/sportsdelen, er også et minus. Vi har løst det ved å kjøpe universal solskjerm. Den brukes hele året. Skulle jeg ha kjøpt ny vogn nå, hadde jeg dog heller sett på Bugaboo Buffalo enn Cameleon. Det er en - slik jeg ser det - forbedret versjon av Cameleon. Den har store, svingbare fremhjul, kalesjen kan trekkes lengre ned og den slås sammen i én del.
Gjest åffårno Skrevet 12. september 2013 #3 Skrevet 12. september 2013 (endret) Jeg kommer til å gå for Buffalo, fordi hjulene er annerledes og skal være bedre på ulikt terreng. Cameleons hjul til vinterbruk må låses fast i posisjon(kun de små hjulene som er svingbare), mens Buffalo sine er større og svingbare samt skal passe for både by og land. Eneste minus med Buffalo er at den ikke har mulighet for sort understell, men det er jo en bagatell. Dette med mulighet for å kunne svinge hjul også på vinterstid er iallefall viktig for meg. Jeg kjøpte Voksi City, og den skulle iallefall iflg de på Babyshop passe greit oppi. Endret 12. september 2013 av åffårno
Barcelone Skrevet 12. september 2013 Forfatter #4 Skrevet 12. september 2013 Takk for svar. Går det an å låse hjulene på Buffalo? Jeg synes ikke svinghjul på vinterføre er noe særlig, så skulle helst hatt faste hjul.
Gjest åffårno Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 (endret) Takk for svar. Går det an å låse hjulene på Buffalo? Jeg synes ikke svinghjul på vinterføre er noe særlig, så skulle helst hatt faste hjul. Ja, du kan låse hjulene på alle modeller. Men vinterhjulene på de andre modellene foruten Buffalo kan ikke svinges om ønskelig - den er fastlåst i posisjonen. Det skal også være mer demping og "mer å gå på" i ulikt føre på Buffalo, men når jeg trillet i butikken synes jeg en var noe mer "tungvint" å svinge(i veldig relativ forstand altså) - om det har noe å si på asfalt/snøføre vet jeg ikke. Sannsynligvis ikke. Det var snakk om veldig lite forskjell, og har med tyngden på hjulene å gjøre. VInterhjul på de andre modellene vil jo ikke kunne svinges uansett, så tror ikke forskjellen er særlig stor sånn sett. Endret 12. september 2013 av åffårno
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå