AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Kjøpte meg noen sko i syntetisk materiale igår, og har bare brukt de en gang. Jeg ble spurt på skobutikken om jeg trengte impregnering, men jeg har en flaske spray, rain protector. Sprayet skoene mine med dette, og de er blitt utvasket sort, eller gråaktig!!! Hva har skjedd? er det noen måte jeg kan få de sorte igjen? Anonymous poster hash: 649aa...b87
Gjest iGirl Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 (endret) Hvis du fikk anbefalt sprayen når du kjøpte skoene skal du selvsagt gå tilbake og klage. Du skal ha nye sko såklart. Endret 11. september 2013 av iGirl
Marsipan Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 (endret) Mange syntetiske materialer reagerer sånn på impregnering. Kanskje det finnes noe som ikke ødelegger materialet dine sko er laget av, og at det var derfor skobutikken anbefalte en spesiell type? Endret 11. september 2013 av Marsipan
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Hvis du fikk anbefalt sprayen når du kjøpte skoene skal du selvsagt gå tilbake og klage. Du skal ha nye sko såklart. Det var ikke denne jeg ble tilbudt, nei, men da jeg sa jeg hadde en sprayflaske med rain protector sa hun ingenting på at det er feil type eller noe sånt:( Anonymous poster hash: 649aa...b87
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #5 Skrevet 11. september 2013 Mange syntetiske materialer reagerer sånn på impregnering. Kanskje det finnes noe som ikke ødelegger materialet dine sko er laget av, og at det var derfor skobutikken anbefalte en spesiell type? Ja skjønner:( Men hun kunne da sagt at man må bruke en spesiell type til syntet? Det kunne jo ikke jeg vite, hun sa bare jeg måtte være flink å spraye de Anonymous poster hash: 649aa...b87
Gjest iGirl Skrevet 11. september 2013 #6 Skrevet 11. september 2013 ah beklager, leste feil. Hvis du hadde denne hjemme og du valgte å bruke den.. så ja..har du vel gråaktige sko da.
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #7 Skrevet 11. september 2013 ÅHH!!!! fant et innlegg her på forumet om ei som hadde samme problemet. Skoene smurte dem inn med olivenolje. prøvde dette og det funket faktisk!! :D:D:D:D:D:D De ser kjempefine ut! Håper bare det er langvarig, at ikke gråfargen kommer tilbake etterhvert:( Anonymous poster hash: 649aa...b87 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #8 Skrevet 11. september 2013 Står jo som regel på flaskene at man skal teste på et lite synlig sted først, for de kan forandre farge på enkelte stofftyper/farger. Men ser du har fått ordnet det, får tro oljen ikke ødelegger noe da. Anonymous poster hash: b955e...021 1
Elisabeth1983 Skrevet 21. oktober 2015 #9 Skrevet 21. oktober 2015 (endret) Hei Bare lurte på om hvordan det gikk når du smurte inn skoene med olivenolje. Holdt de seg sånn svarte, eller måtte du gjøre dette med jevne mellomrom...? Har akkurat gjort samme feilen som du gjorde :/ Endret 21. oktober 2015 av Elisabeth1983
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #10 Skrevet 24. november 2018 Jeg lurer også på dette!! Det samme skjedde med meg. Holdt skoene seg fine etter du smurte inn med olivenolje?? Anonymkode: 498c0...fb6
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #11 Skrevet 24. november 2018 Veldig mange syntetiske sko tåler ikke sprayflaske impregnering da disse er beregnet for skinn. Det finnes impregnering i smøreform som er for syntetiske sko. Flott at du fikk fiksa det med olivenolje 😄 Anonymkode: acf9c...571 1
AnonymBruker Skrevet 24. november 2018 #12 Skrevet 24. november 2018 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer også på dette!! Det samme skjedde med meg. Holdt skoene seg fine etter du smurte inn med olivenolje?? Anonymkode: 498c0...fb6 Dra frem gamle tråder der skoene for lengst er utgått, og ts gjerne har slettet seg? Syntetiske sko skal ikke impregneres. De skal heller ikke smøres med olje, da blir de ødelagt. Anonymkode: 0ea8f...a3b
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #13 Skrevet 27. november 2018 På 24.11.2018 den 14.20, AnonymBruker skrev: Dra frem gamle tråder der skoene for lengst er utgått, og ts gjerne har slettet seg? Syntetiske sko skal ikke impregneres. De skal heller ikke smøres med olje, da blir de ødelagt. Anonymkode: 0ea8f...a3b Må rette litt på deg. Det finnes en egen impregnering til syntetiske sko. Å selvfølgelig kan de impregneres, men da må man bruke riktig middel. Anonymkode: 41c3b...223
AnonymBruker Skrevet 27. november 2018 #14 Skrevet 27. november 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Må rette litt på deg. Det finnes en egen impregnering til syntetiske sko. Å selvfølgelig kan de impregneres, men da må man bruke riktig middel. Anonymkode: 41c3b...223 Syntetisk er plastikk. De skal ikke impregneres. Det finnes en spray for syntetisk, men det er kun for at skitten ikke skal feste seg og den gjør ingenting med vanntettheten på skoen. Mvh ansatt i skobutikk på 6 året.. Anonymkode: 616af...d44
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå