AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #1 Skrevet 11. september 2013 Har tenkt å ta treningen på alvor, skal spise før trening om morgenen og trenger tips. Skal spise næringsrik mat så jeg holder ut gode økter, men jeg lurer på, hvor lenge etter frokost bruker dere å trene for ikke å være tunge i magen, og yte godt? Anonymous poster hash: bf9c6...bf1
Athene Skrevet 11. september 2013 #2 Skrevet 11. september 2013 Så fort du føler det går. Du merker selv når treningseffekten blir svekket, for eksempel fordi du er for slapp og tung eller får sting. Når jeg trener på morgenen spiser jeg kun en banan. Men da sparer jeg de tunge intervall- og styrkeøktene til kvelden. Skal jeg spise en skikkelig frokost må jeg vente minst to timer før trening.
challenger Skrevet 11. september 2013 #3 Skrevet 11. september 2013 Jeg pleier å vente minst en time. 1
AnonymBruker Skrevet 11. september 2013 #4 Skrevet 11. september 2013 Takker, tenkte meg at en time - 1,5 time er akkurat passelig, eller noe rundt der. Før i tiden brukte jeg å spise av og til før trening, da var en times tid passe, ca, kom jeg på. Anonymous poster hash: bf9c6...bf1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2013 #5 Skrevet 12. september 2013 1 time er perfekt, du får ikke like lett sting men har fortsatt mye energi fra maten! Anonymous poster hash: ec7f2...5b8
Gjest KateW Skrevet 12. september 2013 #6 Skrevet 12. september 2013 Hm, kommer veldig an på. Når jeg svømmer om morgenen, så spiser jeg etterpå. Når jeg trener mer cardio om kvelden, venter jeg minimum en time etter mat. Som regel nærmere to.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #7 Skrevet 13. september 2013 Takk for flere svar Anonymous poster hash: bf9c6...bf1
Version 2.0 Skrevet 13. september 2013 #8 Skrevet 13. september 2013 Venter ca 1 time. I sær hvis det er mye cardio på programmet. Er det stort sett styrke, så trenger jeg ikke vente særlig lenge.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2013 #9 Skrevet 13. september 2013 Om jeg skal trene en halvtime/time før jeg står opp, så spiser jeg enten en banan, en skive eller en yoghurt. Etter styrketreninga så tar jeg en proteinshake. Så lager jeg middag når jeg kommer hjem. Men dette skjer når jeg har fri og ikke skal på jobb. Anonymous poster hash: 179c8...b70
Gjest Ciegus Skrevet 13. september 2013 #10 Skrevet 13. september 2013 Jeg spiser ca 15 min før, men jeg spiser ikke en tung frokost heller (30g havregryn eller noen knekkebrød/en brødskive). Trener ca kl 7 på morgenen, så spiser jeg en frokost til etter treningsøkta. Opplever ingen problemer med dette, føler at måltidet etter trening er viktigst for meg. Dette er for styrketrening. Før en joggeøkt kan jeg ikke spise.
Gjest Runforit Skrevet 13. september 2013 #11 Skrevet 13. september 2013 Jeg jogger om morgenen så da starter jeg uten frokost. Har ikke tid til frokost og jeg jogger godt uten mat så da blir det frokost rett etter joggeturen i stedenfor. Ellers lønner det seg med noe lite som ikke fyller for mye, men som gir energi, som en banen eller noe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå