Thomasine Skrevet 26. april 2004 #1 Del Skrevet 26. april 2004 Hvordan dekker/pynter dere bordet når dere skal ha middagsgjester?! :klø: Jeg er ute etter nye ideer til borddekking og pynting. Duk eller brikker? Hvilke farger? Kubbelys eller vanlige lys? :) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Esther Skrevet 26. april 2004 #2 Del Skrevet 26. april 2004 Når jeg har fine selskap (jul og nyttår, etc.) så dekker jeg med hvit damask-duk ... Ved mer uhøytidelige sammenkomster så bruker jeg allerhelst ingenting - har et fint spisebord som tåler dagens lys Til pynt bruker jeg friske blomster og lys - har en flott massiv sølvlysestake som jeg har lange lys i - farger etter mote og årstider. Liker godt hvitt ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille mor Skrevet 26. april 2004 #3 Del Skrevet 26. april 2004 Jeg lar meg alltid inspirere av årstiden, se ut og tenk helhet. Vinter: hvit,kubbelys,nakne grener,roser, masse levende lys og kontraster i serviset. Vår: vårens lyse farger, lange lys, farge på duken, ton i ton servietter og om mulig markblomster. Sommer: havet, markblomster, te-lys, ikke duk, maritime detaljer, evt. aviser som duk der du kan helle skalldyr rett på bordet. Høst:mørke farger på duk og servietter, løv, frukt, te-lys i farget glassholder, gode rødvins glass og sist men ikke minst en god lagret rødvin. For høytider er temaet selvskrevent, og det er jo visse standard på bryllup ellers er det bare fantasien som stopper. Sist jeg hadde gjester satt vi på puter på gulvet, det ble en suksess. Ellers har jeg dekket opp med et plankebord (planker som ligger over bukker) og rekekasser til å sitte på. Og et år hadde vi gløggfest ute, lagde bord av snøen (måtte måke en god del for å få nok snø) og satt på vedkubber, masse te-lys som jeg trykte ned i bordet og en kjele over bål med gløgg i. Men det aller kosligste er piknikk ute i det fri, invister i en rødrutete duk og pakk ned masse mat og be med mange venner, garantert det beste festbordet som finnes. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tjorven Skrevet 27. april 2004 #4 Del Skrevet 27. april 2004 Elsker å pynte og dille, og servietter og lys som står i stil er et must. Det bør også stå i til med årstiden. Til påske hadde vi gule lys og servietter. Rundt lysene knytte jeg hvite og gule sløyfebånd. På bordet dekorerte jeg med små gule blomster jeg hadde klippet ut av papp. Det ble enkelt og dekorativt. Også har vi jo de berømte maritime-dekorasjonene jeg hadde til vår sommerfest i fjor: http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=2 http://album.kvinneguiden.no/showphoto.php...&cat=500&page=2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 27. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 27. april 2004 Mange fine ideer!! Gjerne flere. Har falt litt for trenden med lange løpere på tvers av bordet. Slik at du og den du sitter vis-a-vis deler en lang løper. Hvilke farger er fine her, mon tro? På duk og løper? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. april 2004 #6 Del Skrevet 27. april 2004 Svart silkelaken (stilig) Strø små gullstjerner utover brdet. Langs etter bordet tar du gavepakkebånd i gull (bredt) og drar det litt så det får svak krøll. Lange blomsterlys i svart med gullbåndpynt. Plasser t-lys i klare staker rundt om. Servietter i like farger om du finner. Klare dekketallerken, men ikke hvitt service. Syns det blir for hardt. Gjerne glass med gullkant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå